آوای جنوب

چشمان بسته مسؤولان و نشانه‌گیری سلامت مردم با عرضه مرغ‌های پیر و آلوده

عرضه مرغ‌های پیر و آلوده در استان کهگیلویه و بویراحمد که از شهرهای همجوار حمل می‌شوند خود نمونه‌ای از تخلفاتی است که سلامت مردم را نشانه گرفته است.

آوای جنوب:

به گزارش آوای جنوب؛ یکی از مشکلاتی که بهداشت و سلامت مردم استان کهگیلویه و بویراحمد را تهدید می‌کند برخی اقدامات توسط افراد سودجوست که متاسفانه دستگاه‌های متولی نه تنها برخوردی با این دسته از افراد نمی‌کنند بلکه گاه دست سودجویان را برای تخلف باز می‌گذارند.

از جمله این سودجویی‌ها و تخلفات در زمینه عرضه مواد خوراکی و غذایی است که به دلیل تعطیلی نظارت‌های بهداشتی در استان سلامت مردم هر روزه در معرض خطرات بیشتری قرار می‌گیرد.

از ذبح غیر بهداشتی گوسفند در برخی مناطق استان و محورهای مواصلاتی گرفته تا عرضه مرغ زنده و کشتار کاملا غیر بهداشتی در بسیاری از نقاط استان و رستوران‌های بدون مجوزی که در جاده‌ها، غیر بهداشتی‌ترین غذاها را به خورد مردم می‌دهند حکایت از تعطیلی دستگاه‌های نظارتی استان دارد.

در همین خصوص رضا زیرایی مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کهگیلویه و بویراحمد به نکاتی در نشست با خبرنگاران اشاره کرد که در نوع خود نه یک مشکل بلکه در حد فاجعه و بحران است.

عرضه مرغ‌های پیر و آلوده در استان که از شهرهای همجوار حمل می‌شوند خود نمونه‌ای از تخلفاتی است که سلامت مردم را نشانه گرفته است.

مرغ‌هایی که بنا به قول مدیرکل تعزیرات حکومتی استان به دلیل پیر شدن و از تخم‌گذاری افتادن اکنون با قیمت بسیار پایین ۱۲ هزار تومان! در استان به فروش می‌رسند و برخی سودجویان در رستوران‌ها با استفاده از چنین مرغ‌های آلوده‌ و ارزان قیمتی مرغ شکم پر با قیمت گزاف به خورد مردم می‌دهند.

مرغ‌هایی که باز هم بنا به گفته مدیرکل تعزیرات حکومتی استان منشا بیماری‌های خطرناک گوارشی خواهند بود.

به گزارش فارس، حال که مسؤولان از سر بی‌تدبیری و کم‌کاری برای بهداشت و سلامت مردم ارزشی قائل نیستند وظیفه خود مردم است که در راستای حفظ سلامت و جلوگیری از بیماری فریب سودجویان را نخورند.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president