آوای جنوب

آوای جنوب:

احداث بزرگترین کارخانه ریسندگی و بافندگی نخ خاورمیانه در گچساران

مدیر توسعه و بازرگانی فرش پازیریک کاشان گفت: بزرگترین کارخانه ریسندگی و بافندگی نخ خاورمیانه با تولید ماهانه ۳۰۰ تن نخ در گچساران احداث می‌شود.

به گزارش آوای جنوب از گچساران،  امروزه آنچه که در کشور بسیار حائز اهمیت است تولید محصولات غیر از نفتی و صادرات آن به کشورهای  دیگر است.

براساس این گزارش با توجه به نامگذاری سال از سوی مقام معظم رهبری و تاکید ایشان بر رونق تولید بایستی ظرفیت‌های هر استان و یا که شهرستان شناسایی تا بتوان به اقتصاد کشور کمک شود.

 امروزه کشور ما که در شرایط بد اقتصادی قرار گرفته و وجود تحریم‌ها و همچنین نبود اشتغال برای جوانان تحصیل کرده موجب شده که کارآفرینان و جوانان این مرز بوم برای عبور از این مشکلات دست به تولیدات  محصولاتی دیگر از جمله  فرآوری گیاهان دارویی،  فرش و غیره بزنند.

شهرستان گچساران از این مستثنی خارج نیست و به دنبال ایجاد زیرساخت‌های لازم برای رونق تولید و صادرات محصولات است.

شهرستان گچساران از نظر ظرفیت‌های ایجاد اشتغال یکی از توانمندترین مناطق کشور است لیکن  ظرفیت‌هایی که بدون بهره برداری مناسب از آنها هدر می‌رود و از زخمهای عمیق بیکاری در این شهرستان چیزی نمی‌کاهد.

حمایت از تولید، صنعت و انتقال تکنولوژی به  واحدهای صنعتی در کاهش نرخ بیکاری نقش بسزایی دارد چرا که با افزایش تولیدات اشتغال در جامعه به وجود خواهد آمد.

 یکی از عواملی که می‌تواند به کاهش آمار بیکاری در جامعه کمک کند حمایت از سرمایه‌گذاران است که می‌توانند ضمن حمایت از واحدهای تولیدی و صنعتی  به رونق تولید و ایجاداشتغال کمک کنند.

شهرستان گچساران به دلیل داشتن آب ، خاک و هوای مناسبت بیشترین اهتمام خود را در بخش کشاورزی به کار گرفته است.

 به گزارش فارس، حسن فرقانی مدیر توسعه و بازرگانی فرش ماشینی پازیرک کاشان گفت: با شناخت موقعیت جغرافیایی  و ظرفیت‌های مناسب این شهرستان به دنبال ایجاد اشتغال برای جوانان این منطقه است.

مدیر توسعه بازرگانی فرش پازیریک کاشان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با بیان اینکه ایجاد اشتغال و رفع بیکاری در جامعه یکی از اولویت‌های کاری ایشان است، گفت: شهرستان گچساران به دلیل داشتن ظرفیت‌های مناسبت می‌توان بزرگترین  ریسندگی و بافندگی نخ خاورمیانه در این منطقه احداث کرد.

 فرقانی با درخواست از همکاری دستگاه‌های خدما‌ت‌رسان در ایجاد زیرساخت‌های مناسب برای احداث ریسندگی و بافندگی نخ در گچساران  گفت: این کارگاه  در هفت هکتار از منابع ملی  و با مشارکت مدیرعامل شرکت کارخانه فرش پازیرک کاشان  آقای ارسلان خیرخواه و با سرمایه‌گذاری ۸۰۰ میلیارد تومان در منطقه خنگ بنار گچساران احداث خواهد شد.

 این مسوول با بیان اینکه با عملیاتی شدن احداث این کارخانه در فاز اول موجب اشتغالزایی ۲۰۰ نفر از فرزندان این شهرستان خواهد شد، گفت:  از زمان کلنگ‌زنی تا پایان فاز اول ۶ ماه طول خواهد کشید.

فرقانی با اشاره به اینکه با آغاز فعالیت  ریسندگی و بافندگی نخ در گچساران  واردات نخ از کشورهای همسایه کاهش خواهد یافت ، ابراز کرد:  برای تکمیل ظرفیت نخ  واردات الیاف از دو کشور هندوستان و پاکستان انجام می‌گیرد.

 وی ادامه  داد: قطعات  ریسندگی  و بافندگی  از کشورهای چین، ایتالیا، آلمان و بلژیک  تهیه می‌شود.

مدیر توسعه و بازرگانی کارخانه فرش پازیرک کاشان  ادامه داد: به دلیل مجاورت  شهرستان گچساران به بنادر جنوبی  کارخانه رسیندگی و بافندگی نخ در این منطقه احداث می‌شود.

 فرقانی ادامه داد: با به بهره‌برداری رسیدن این کارخانه روزانه ۱۰ تن نخ و ماهانه به طور متوسط ۳۰۰ تن نخ در گچساران  تولید خواهد شد.

وی به آموزش نیروی انسانی اشاره کرد و گفت: تعداد ۵ متخصص برای آموزش فرزندان این منطقه وارد شهرستان خواهند شد.

 فرقانی ادامه داد: سالانه ۲۰ هزار تخته فرش در کارخانه فرش ماشینی پازیرک کاشان تولید می‌شود.

 این مسوول گفت: هم اکنون ۶۰ فروشگاه در سراسر ایران با بیش از ۷۰۰ نفر کادر در این شرکت و شعب آن مشغول به کار هستند و تولیدات این شرکت با برند پازیرک به کشورهایی چون بلاروس،  هندوستان ارمنستان، آذربایجان و قطر صادر می شود.

وی ادامه داد: ایران بهترین فرش دنیا را دارد زیرا ایرانیان عاشق فرش با رنگ‌های گرم و طرح‌های پیچیده هستند ولی کشورهایی مثل ترکیه از نقش و نگار و ترکیب رنگ‌هایی استفاده می‌کنند که به هیچ وجه قابل رقابت با ایران نیستند ولی به دلیل حمایت دولت‌شان از تولید کنندگان در عرصه صادرات موفق‌تر بوده‌اند.

 فرقانی با بیان اینکه هم‌اکنون نمایندگی فروش فرش شرکت پازیریک  با عنوان شهر فرش در یاسوج افتتاح شده است، گفت:  در حال حاضر شهر فرش در یاسوج با روزی ۶ هزار تومان به کارمندان  دولت در حال فروش فرش است.

مدیر بازرگانی شرکت فرش پازیرک کاشان ادامه داد: هم‌اکنون در حال رایزنی برای ایجاد شهر فرش در شهرستان دهدشت و گچساران  هستیم که به زودی افتتاح می‌شود.

 وی به صادرات گلاب اشاره کردو گفت: به جز صادرات فرش به کشورهای دیگر در حال حاضر نمایندگی فروش گلاب دورین کاشان به کشورهای اروپا و خلیج فارس  را داریم.

 فرقانی  با بیان اینکه گلاب دورین تنها گلاب ارگانیک کاشان است، خاطرنشان کرد: کاشان با بیش از دو هزار و ۲۰۰هکتار سطح زیر کشت گل محمدی و تولید سالانه ۷هزارتن گل و گلاب در بخش‌های قمصر، برزک، نیاسر، جوشقان و کامو به عنوان مهمترین مرکز تولید گل محمدی و گلاب در کشور مطرح است.

گزارش از سمیرا نصاری

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president