آوای جنوب

هرگونه انجام عملیات حفاری در گچساران بدون دریافت مجوزات لازم ممنوع است

فرماندار گچساران با بیان اینکه هرگونه انجام عملیات حفاری در گچساران بدون دریافت مجوزات لازم ممنوع است، گفت: دستگاه‌های خدمات‌رسان تا پایان اردیبهشت سالجاری موظف به اطلاع رسانی برنامه کاری سالانه خود به دبیرخانه فرمانداری هستند.

آوای جنوب:

به گزارش آوای جنوب از گچساران، پیش از ظهر امروز نشست کمیسیون حفاری با حضور دستگاه‌های خدمات‌رسان در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

 در این نشست علی‌خوانپایه با بیان اینکه در چند سال اخیر اجرای پروژه‌های عمرانی این شهرستان از روند خوبی برخوردار است، اظهار کرد: اجرای پروژه‌های عمرانی در جهت رضایت‌مندی شهروندان  صورت می‌گیرد.
وی با بیان اینکه  در ماه های اخیر در سطح شهر و روستاها مشاهده شده که حفاری های صورت گرفته بدون دریافت مجوز انجام گرفته است، گفت: این امر موجب شده تا به زیرساخت های  و معابر خسارت وارد شود.
فرماندار گچساران ابراز کرد: تسریع در اجرای عملیات حفاری و رعایت اصول ایمنی و فنی کار در راستای رفاه حال شهروندان امری لازم و ضروری است.
خوانپایه با بیان اینکه در فرآیند ترمیم حفاری‌ها، آزمایش تراکم و دانه‌بندی مسیرهای حفاری شده توسط آزمایشگاه فنی مکانیک خاک برای ثبت در پرونده حفاری ضروری است، گفت: دستگاه‌های خدمات‌رسان در زمینه اجرای حفاری‌ها و کنده‌کاری‌ها  استعلام و مجوز لازم را از دستگاه‌های مربوطه از جمله شهرداری دریافت کنند.

وی خاطرنشان کرد: دستگاه‌های خدمات‌رسان حین انجام حفاری و کنده‌کاری در معابر شهری و روستایی به این امر توجه داشته باشند که به زیرساخت‌های دستگاه‌های دیگر آسیب نرسانند.

 بالاترین مقام اجرایی شهرستان گچساران با بیان اینکه نظارت کافی بر روی اجرای پروژه‌ها در حین عملیات انجام گیرد، عنوان کرد: هرگونه لکه‌گیری معابر و آسفالت توسط دستگاه حفاری انجام داده صورت خواهد گرفت.

 خوانپایه با بیان اینکه ایجاد حفاری‌های طولانی مدت و رها کردن آنها موجب نارضایتی بسیاری از شهروندان شده است، گفت: در این صورت شهرداری موظف است به صورت مقطعی مجوز حفاری به دستگاه‌های خدمات رسان دهد و تا پایان کار از هرگونه دادن مجوز خودداری کنند.

وی خاطرنشان کرد: دستگاه های خدمات رسان تا پایان اردیبهشت سال جاری موظف هستند برنامه کاری سالانه خود را به دبیرخانه فرمانداری ارجاع دهند تا هرگونه حفاری برای اجرای پروژه ها با مجوز شهرداری انجام گیرد.

 فرماندار گچساران با بیان اینکه حفاری‌های صورت گرفته در سطح شهر و روستا مطلوب نیستند، گفت: متاسفانه هماهنگی بین دستگاه های خدمات رسان وجود ندارد.

 وی با بیان اینکه سال گذشته ۲۳ کیلومتر اصلاح و توسعه شبکه آبی  در محلات بافت فرسوده دوگنبدان اجرا شده است، گفت: بیش از ۱۱کیلومتر حفاری برای انجام انشعابات فاضلاب شهری در شهر دوگنبدان انجام گرفته است.

 وی ادامه داد: سال گذشته بیش از ۲۵ کیلومتر حفاری در سطح روستاهای این شهرستان انجام گرفته که می‌طلبد نسبت به لکه‌گیری و آسفالت معابر اقدامات اساسی صورت گیرد.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president