آوای جنوب

علی صفی خانی خبر داد؛ برگزاری بیش از ۳۱۸ هزار نفرساعت دوره آموزش HSE در مناطق نفتخیز جنوب

رئیس ایمنی، بهداشت، محیط زیست، پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب از برگزاری دوره های آموزش HSE برای ۲۸ هزار و ۷۱۹ نفر از کارکنان این شرکت درقالب ۳۱۸ هزار و ۷۹۶ نفر ساعت درراستای ارتقا سطح آگاهی های کارکنان و همچنین پیاده سازی فرهنگ HSE در سال ۱۳۹۷ خبر داد.

رئیس ایمنی، بهداشت، محیط زیست

آوای جنوب؛

رئیس ایمنی، بهداشت، محیط زیست، پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب از برگزاری دوره های آموزش HSE برای ۲۸ هزار و ۷۱۹ نفر از کارکنان این شرکت درقالب ۳۱۸ هزار و ۷۹۶ نفر ساعت درراستای ارتقا سطح آگاهی های کارکنان و همچنین پیاده سازی فرهنگ HSE در سال ۱۳۹۷ خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب، علی صفی خانی امروز در گفتگو با خبرنگار روابط عمومی نفت اظهار نمود: نگاه ویژه و تلاش در جهت حفظ و ارتقاء سلامت و ایمنی کارکنان و مدیریت صحیح و بهینه در حوزه حفاظت از محیط زیست همواره از اولویت‌های مهم شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب بوده است.

وی با اشاره به گستره شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب بالغ بر ۴۰۰هزار کیلومتر از استان بوشهر تا شمال خوزستان و مسوولیت مدیریت ایمنی تصریح کرد: همسو با سیاست‌های ابلاغی وزارت نفت مبنی بر توجه ویژه به اصول ایمنی و تأکید بر برگزاری دوره های آموزشی در حوزه HSE و مدیریت بحران، اداره ایمنی، بهداشت و محیط زیست شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب از ابتدای سال ۹۷ تا کنون موفق به برگزاری ۳۱۸ هزار و ۷۹۶نفر ساعت آموزش به کارکنان شده است.

صفی خانی با بیان اینکه این دوره‌ها در زمینه‌های آتش‌نشانی، ایمنی، حفاظت محیط زیست، پدافند غیرعامل، مدیریت بحران و بهداشت حرفه‌ای در شرکت های تابعه مناطق نفت خیز جنوب و زیر نظر مستقیم کارشناسان این امور برگزار شده است، اظهار داشت: این آموزش‌ها در راستای خط مشی سازمان و به منظور ارتقاء سطح سلامت کارکنان و حفظ اموال و سرمایه های شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب برگزار می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر در گستره مناطق نفت خیز جنوب تعداد ۲۵ ایستگاه آتش نشانی در کنار تاسیسات قرار دارد که آمادگی لازم را درخصوص مقابله با حوادث و شرایط اضطراری دارا میباشند.

صفی خانی گفت: باید بپذیریم در بحث سلامتی و امنیت خانواده بزرگ صنعت نفت در شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب مسوولیت ما سنگین است چرا که هر چه ایمنی در محیط کاری مطلوب تر باشد آسایش و آرامش خانواده های کارکنان را به همراه دارد.

رئیس ایمنی، بهداشت و محیط زیست شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب به دیگر فعالیت‌های این اداره اشاره داشت و افزود: انجام ۱۴ هزار و ۹۴۶ فقره بازرسی HSE به منظور شناسایی نقاط مخاطره آمیز و ارائه راهکار جهت حذف یا کاهش ریسک ناشی از کارهای عملیاتی و تعمیراتی، توسط کارشناسان واحدهای HSE از بارزترین فعالیتهای میدانی این شرکت بوده است و صدور بالغ بر ۱۰۵ هزار و ۷۱۷ فقره اجازه نامه کار (پرمیت) نشان از تعدد کارهای تعمیراتی و کنترل اقدامات بازدارنده در راستای پیشگیری از بروز حوادث دارد.

وی افزود: برگزاری بیش از ۲۵۰ فقره مانور شرایط اضطراری درراستای ارتقا امادگی کارکنان بمنظور مقابله با اتفاقات از اهم اقدامات پیشگیرانه و واکنشی محسوب میگردد. مشارکت در علامت گذاری بیش از ۱۷۶ موقعیت جدید چاه های نفت کمک شایانی درجهت درنظر گرفتن الزامات HSE در انتخاب موقعیتهای کاندید حفاری نموده است. لازم به ذکر است جهت ساخت محوطه چاه از منظر ایمنی و زیست محیطی از نقطه نظرات کارشناس ما استفاده می گرددکه پس از این مرحله ساخت موقعیت و انتقال دکل به آنجا مجاز می گردد.

صفی خانی، در پایان گفت:​ هدف شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب تاکید بر انجام اقدامات پیشگیرانه می باشد و این امر میسر نمیگردد مگر آنکه مشارکت عمومی همه کارکنان مناطق نفتخیز را در پی‌داشته باشد

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president