آوای جنوب

پس از ۳۴ سال نشست همدلی بین دو طایفه بابکانی‌ها و برآفتابی ها در گچساران برگزار شد+تصاویر

با حضور بزرگان طوایف پس از ۳۴ سال نشست همدلی بین دو طایفه بابکانی‌ها و برآفتابی ها برگزار شد.
 

آوای جنوب

با حضور بزرگان طوایف پس از ۳۴ سال نشست همدلی بین دو طایفه بابکانی‌ها و برآفتابی ها برگزار شد.

 پس از 34 سال نشست همدلی بین دو طایفه بابکانی‌ها و برآفتابی ها در گچساران برگزار شد

به گزارش آوای جنوب از گچساران، پس از ۳۴ سال نشست همدلی بین دو طایفه بابکانی‌ها و برآفتابی ها برگزار شد.

براساس این گزارش،  در حالیکه در سال ۱۳۶۴ در منطقه پیچاب درگیری بین دو طایفه بابکانی‌ها و برآفتابی‌ها که منجر به قتل شده بود امروز با حضور امام جمعه شهرستان، جمعی از مسوولان، ریش سفیدان  و بزرگان این طوایف نشست همدلی و رفع کدورت‌ها طی آیینی خاص در مسجد شهیدان گچساران  برگزار شد.

 در این نشست حجت الاسلام حرمت کش از طایفه ترک های تنگ آبشور با تبریک این ایام ماه مبارک گفت: این توفیق بزرگی است که در جمع بزرگان؛ ریش سفیدان فامیل و طوایف هستیم.
وی ادامه داد: این حضور را باید قدر دانست و باید بتوانیم در کنار هم با همدلی راهگشا و کارگشا باشیم.
ایشان با اشاره به فرمایشات امیرالمومنین و سفارش‌های ایشان تصریح کرد: درود خدا بر انسانهای بزرگی که راهشان راه اصلاح است و امروز دور هم جمع شده اند تا این دو فامیل که روزی وابستگی شدیدی داشتند امروز نیز دور هم بنشینند تا یکبار دیگر بر سر یک سفره بنشینیم.
حرمت کیش اظهار کرد: اتفاقی که در سال ۶۴ افتاد یک اتفاق ناخواسته بوده اما همان اتفاق نیز باعث نشد دلهایمان از هم دور شود و امروز را گرامی می داریم و ارج می نهیم.
وی اظهار داشت: امروز به جرات باید گفت آیا شخصیتی مانند مهندس خوبانی یک شخصیت استانی است که قطعا اینگونه نیست بلکه فرا استانی است و شما بزرگان در این ماه پرفضیلت دور هم جمع شده اید تا بتوانیم بعد از سالها شاهد آشتی این دو طایفه باشیم.

 در ادامه این مراسم دکتر حمیدی از وکلای دادگستری در جمع این طوایف اظهار کرد: تقدیر و تشکر دارم از طایفه هایی که امروز با بزرگی و بزرگی منشی خودشان اجازه دادند امروز این جلسه باشکوه برگزار شود.
وی ادامه داد: تقدیر و تشکر ویژه داریم از بزرگانی که ورود کردند و با میانجی گری برنامه امروز را ترتیب دادند.
این وکیل دادگستری تصریح کرد: امروز که بعد از ۳۴ سال دور هم جمع شده ایم نشان از نزدیکی دلها به یکدیگر است که باید این حضور را جشن گرفت.
امروز در کنار هم نشستیم و اگر امروز اندکی دقت شود ریشه همه این نشست ها گذشت است و هیچ لذتی بالاتر از آن نیست.
وی ادامه داد: ۳۴ سال پیش اختلافی ناخودآگاه صورت گرفت و خیلی ها نیز بی میل نبودند که این اختلاف پابرجا بماند اما خوشحالیم و به خود می بالیم که خانواده های این طوایف کاری نکردند تا خجلت زده باشند.
حمیدی تصریح کرد: من امروز از ایل بابکانی و برافتابی تقدیر و تشکر ویژه دارم که گذشت را امروز به نمایش گذاشتند.

در ادامه مهندس امیرحسین خوبانی از بزرگان طایفه بابکان در جمع مردمی که در مسجد شهیدان حضور یافته بودند اظهار کرد: امروز یک روز بزرگ و فراموش نشدنی است چرا که براساس آیات خداوند امروز قلبهایمان به هم نزدیک شده است.
مهندس خوبانی تصریح کرد: امروز خوشحال هستیم که دستور قرآن را اجرا میکنیم و این حضور را گرامی میداریم.

 در ادامه نجفی یکی از یادگاران دفاع مقدس و از آزادگان دوران جنگ تحمیلی نیز گفت: قطعا اگر نبود رحمت خداوند ما امروز دور هم جمع نمی شدیم.
وی ادامه داد: درود بر شما که امروز دور هم جمع شده ایم تا همه امکانات مادی و معنوی یکدیگر را در کنار هم بگذاریم تا سعادت منطقه را به دنبال داشته باشیم.
وی بیان کرد: همانطور که می دانید مدت زیادی است افراد زیادی با تلاش های شبانه روزی زحمات فراوانی کشیدند تا نتیجه آن نشست همدلی امروز باشد.
نجفی افزود: حرکت امروز ما یک حرکت ماندگار و الگویی برای دیگران است و فراموش می‌کنیم آنچه گذشت.
وی بیان کرد: چه اشک هایی که ۳۴ سال پیش تا امروز ریخته شد و چه افرادی در حسرت دیدن امروز بودند و کاش امروز بودند و این روز بزرگ را می دیدند و شاهد خدا محوری و این جشن بودند.
نجفی خاطرنشان کرد: امروز باید همه در قبال جامعه خود مسول باشیم تا شاهد چنین ناهنجاری هایی نباشیم وامروز دو طایفه بابکانی و حسین خانی در کنار هم جمع شدند و آشتی دو طایفه را جشن گرفتند.

 در ادامه این مراسم حجت الاسلام حجازی امام جمعه گچساران گفت: امروز اول ماه رجب و میلاد مبارک حضرت امام محمد باقر است که این روز فرخنده را به شما تبریک می گویم.
وی ادامه داد: این ماه ماه بخشش و رحمت و خودسازی است و انسان مومن باید تلاش کند به بیراهه نرود.
حجازی تصریح کرد: خدای متعال در قرآن به قصاص اشاره می کند اما همان خدای مهربان در ادامه به بخشش و عفو نیز اشاره می‌کند و می گوید عفو کنید.
وی افزود: در طول این سال‌ها این دو طایفه ناراحت بودند اما امروز بر اساس توصیه خدای متعال دور هم جمع شده اید این همان دستور خداوند است.

حجازی اظهار داشت: آیات قرآن و دستورات پیامبران نیز توصیه بر تقوای الهی دارند
باید بدانیم آن چیزی که باعث رشد می شود تقوا است و راه رسیدن به خدا همان تقوای الهی است.
حجازی تصریح کرد: روز گذشته در منطقه بهمئی نشست بزرگی در راستای حمایت از جایگاه ولایت فقیه برگزار شد و امروز نیز شما بابکانی ها و برافتابی های عزیز در مسجد شهیدان گچساران جمع شده اید و امروز آمده اید تا دست برادری بهم بدهید.

امام جمعه گچساران تاکید کرد: امروز باید حول محور قرآن و اخلاق و معنویت حرکت کنیم تا شاهد پشیمانی ها نباشیم و امروز از فرزند مرحوم مقتول تقدیر و تشکر داریم که امروز شاهد چنین مراسم بزرگی در شهرستان هستیم.

به گزارش فارس،  در سال ۱۳۶۴ در منطقه پیچاب درگیری بین دو طایفه بابکانی‌ها و برآفتابی‌ها که منجر به قتل شده بود امروز با حضور امام جمعه شهرستان، جمعی از مسوولان، ریش سفیدان  و بزرگان این طوایف نشست همدلی و رفع کدورت‌ها طی آیینی خاص در مسجد شهیدان گچساران  برگزار شد.

گزارش: علی مراد کاظم پور

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president