آوای جنوب

پیشکسوتان و دست‌اندرکاران از غربت ورزش در گچساران گفتند/گلایه های پناهپوری و نوروز حیدری: مدیرکل ورزش فقط برای گرفتن عکس یادگاری می آید

.

آوای جنوب؛

اولین نشست شورای ورزش شهرستان گچساران با حرف‌های انتقادی برگزار شد.

پیشکسوتان و دست‌اندرکاران از غربت ورزش در گچساران گفتند
به گزارش آوای جنوب از گچساران، اولین نشست شورای ورزش شهرستان گچساران به ریاست فرماندار و با حضور مسوولان هیات‌های ورزشی، رئیس امور ورزش و جوانان گچساران و دیگر مسوولان در سالن کنفرانس فرمانداری برگزار شد.

در این نشست اسماعیل پناهپوری با انتقاد از برگزار نشدن شورای ورزش شهرستان گچساران اظهار کرد: انتظار می‌رود حداقل چهل روز یک بار شورای ورزش برگزار شود.

وی با اشاره به مشکلات ورزش در شهرستان گچساران گفت: مشکل به مدیرکل ورزش باز می‌گردد که متاسفانه تاکنون یک جلسه با پیشکسوتان برگزار نکرده است.

این پیشکسوت ورزش گچساران افزود: قهرمانان و پیشکسوتان بزرگی در شهرستان به مانند نوروز حیدی داریم که انتظار دارم مدیرکل ورزش یک جلسه با پیشکسوتان و قهرمانان ورزش برگزار کنند.

پناهپوری با بیان اینکه مسئله امور جوانان یک سال است که در شهرستان گچساران رها شده است، گفت: رئیس امور جوانان و ورزش گچساران تنهاست و ادارات شهرستان تعاملی با رئیس این اداره ندارند.

وی با بیان اینکه اگر تعامل نباشد نتیجه‌ای کسب نمی‌شود، عنوان کرد: در شهرستان گچساران برای برگزاری مسابقات اسب سواری برخی از ادارات برای همکاری درخواست مبلغ می‌کنند.

این پیشکسوت ورزشی اذعان کرد: مدیرکل تنها برای گرفتن عکس‌های یادگاری با قهرمانان حضور می‌یابد و برای اعزام تیم‌ها به مسابقات ایشان حضور نمی‌یابند.

پناهپوری با تقدیر و تشکر از شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران گفت: تشکر از شرکت نفت که در تمامی زمینه‌ها حامی ورزشکاران است و قریب بر ۲۰ هزار ورزشکار را در این شهرستان را ساماندهی می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود که ادارات با اداره ورزش و جوانان همکاری لازم را داشته باشند.

در ادامه این نشست فریدون عبدالخانی عنوان کرد: برق برخی از سالن‌های ورزشی رایگان بوده که بالغ بر ۲ سال است برق پنج سالن ورزشی با دیناما تامین می‌شود و ماهانه هرکدام از سالن‌ها مبلغ یک میلیون تومان هزینه برق را پرداخت می‌کنند.

رئیس امور ورزش گچساران ادامه داد: بیش از ۶ سال است که لباس ورزشی تحویل داده نشده است.

در ادامه این نشست نوروز حیدری با تقدیر و تشکر از زحمات فرماندار سابق و معاون فرماندار گفت: ایشان همکاری و تعامل خوبی داشته و همچنین در جهت پیشبرد اهداف گچساران گام‌های موثری برداشته‌اند.

رئیس کمیته پیشکسوتان هاکی گچساران ادامه داد: در رابطه با شورای ورزش که یک اساسنامه است و در این اساسنامه فرماندار به عنوان رئیس شورا و دبیر آن رئیس امور جوانان و ورزش است.

حیدری ادامه داد: آخرین جلسه شورای ورزش در خرداد سال ۹۶ برگزار شد و بعد از آن دیگر جلسه شورای ورزش در شهرستان گچساران برگزار نشد.

وی با بیان اینکه انتظار می‌رود جلسات به صورت متمرکز برگزار شود، گفت: در شورای ورزش چهار کمیته وجود دارد که یکی از آن کمیته‌ها، کمیته استعدادیابی، کمیته توسعه ورزش همگانی که مورد تاکیدات مقام معظم رهبری قرار گرفت، کمیته سوم، کمیته قهرمانی که برعهده ورزش و جوانان و کمیته آخر، کمیته مالی و تجهیزات است.

حیدری اذعان کرد: مشکل اساسی شهرستان گچساران در امر ورزش شورای شهر است.

این پیشکسوت ورزش گچساران با طرح سوالی که چگونه می‌شود در بندرگناوه و شهرداری بهبهان تیم‌های ورزشی در لیگ‌های مختلف حضور دارند لیکن در شهرستان گچساران یک تیم کوچک از سوی شورای شهر و شهرداری نداریم، افزود: تا صحبتی به میان می‌آید، می‌گویند که بازرسی اجازه نمی‌دهد.

حیدری اظهار کرد: چگونه می‌شود شورای دیگر و شهرستان‌دیگر می‌توانند اما در شهر گچساران نیاز به مجوزات دارد.

وی با بیان اینکه اداره ورزش و جوانان به تنهایی دیگر قادر نیست، ابراز کرد: از خرداد سال ۹۶ ورزشکاران ما قهرمان آسیا شده‌اند و مدارک آنها به شورا داده شده است اما تاکنون اقدامی صورت نگرفته است و یک تک ریالی به قهرمانان آسیا پرداخت نشده است.

رئیس کمیته پیشکسوتان هاکی گچساران ادامه داد: فرماندار سابق گفته است که دست شورا برای پرداخت پاداش باز است و می‌تواند ورزشکاران را حمایت کند.

حیدری تصریح کرد: چرا باید نخبگان ما فراری بشوند چرا آنها را حمایت نمی‌کنید، ورزشکار می‌رود و مقام می‌آورد و برای گرفتن پاداش باید این ورزشکار در شهر ما طایفه داشته باشد تا بتواند پاداش خود را دریافت کند.

وی ادامه داد: من غبطه می‌خورم که در شهر دهدشت چگونه با ورزشکاران و قهرمانان رفتار می‌کنند و در شهر گچساران چگونه.

حیدری اظهار کرد: با این اوضاعی که در این شهر وجود دارد نخبگان و قهرمانان در حال فرار هستند.

این پیشکسوت ورزشی ابراز کرد: در روستای تلخاب شیرین گچساران که یکی از روستاهای محروم شهرستان است استعدادیابی انجام دادیم و قریب بر ۱۴۰ هاکی باز تربیت کردم که در سال گذشته در رده سنی زیر چهارده سال دختران مقام دوم کشوری را کسب کردند.

وی با بیان اینکه اگر مسوولان پای کار بیایند می‌توان کار بهتری انجام داد، گفت: مسوولان استان چوب لای چرخ می‌گذارند.

حیدری ابراز کرد: سیلاب در ورزش گچساران رخنه کرده است و رفته رفته ورزش در حال از بین رفتن است.

در ادامه این نشست پروانه پناهپوری اظهار کرد: شهرستان گچساران دارای۲۵ هزار دانش آموز است که توسط ۷۰ مربی تربیت بدنی آموزش می‌یابند که این تعداد نیرو برای دانش آموزان کم است.

وی ادامه داد: استاندارد سرانه ورزشی دنیا ۲٫۵ متر است که در این ایران یک متر و در استان نیم متر است.

پناهپوری با اشاره به رسیدن فصل تابستان و اجرای طرح اوقات فراغت و روی آوردن دانش آموزان به ورزش گفت: انتظار می‌رود که مسوولان سالن‌ها را به صورت رایگان در اختیار دانش آموزان قرار دهند.

در ادامه این نشست شاهرخ داودی مسوول هئیت والیبال شهرستان گچساران ادامه داد: نبود امکانات امینی و وسایل سرمایشی وگرمایشی از مشکلات ورزشکاران شهرستان است.

رئیس امور ورزش شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران اذعان کرد: مبلغ ۳۷۵ میلیون تومان برای کف‌پوش سالن‌های ورزشی شرکت نفت هزینه شد.

وی با بیان اینکه نیاز است اختیارات زیادی در اختیار اداره ورزش و جوانان قرار گیرد، گفت: شبکه بهداشت و درمان گچساران بایستی نظارت بیشتری به سالن‌های ورزشی داشته باشد چرا که این سالن‌ها توسط پیمانکاران اداره می‌شود.

داودی ادامه داد: مبلغ یک صد میلیون تومان از محل نفت به هیئت‌های ورزشی استان واریز شد که می‌طلبد در این زمینه آقای عبدالخانی مدیریت داشته باشد.

این مسوول خاطرنشان کرد: سال گذشته ۱۱ هزار و ۵۰۰ نفر در رشته‌های ورزشی ثبت‌نام شده‌اند.

در ادامه رئیس هیئت فوتبال گچساران از نبود امکانات میزبانی برای تیم‌های فوتبال گلایه کرد و گفت: نبود خوابگاه برای کادر فنی که به همراه تیم حضور می‌یابند از مشکلات این شهرستان است.

در ادامه رئیس هئیت هندبال گچساران گفت: هندبال گچساران ۶ سال به طور متوالی صاحب مقام های کشوری، آسیایی در بخش آقایان و بانوان شد.

وی خاطرنشان کرد: برای اعزام تیم‌ها به مسابقات به صورت گلریزان مبالغی را جمع آوری می‌کنیم که در سال گذشته ۳۵ میلیون تومان هزینه شد

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president