آوای جنوب

محاسبات ذهنی چرتکه دختران و پسران گچسارانی به مسابقه گذاشته شد+تصاویر

اولین مسابقات فستیوال شهرستان گچساران مهارت محاسبات ذهنی چرتکه با حضور۲۰۰ شرکت کننده در سالن دبیرستان شهید جهان آرا برگزار شد.

آوای جنوب

اولین مسابقات فستیوال شهرستان گچساران مهارت محاسبات ذهنی چرتکه با حضور۲۰۰ شرکت کننده در سالن دبیرستان شهید جهان آرا برگزار شد.

دبیر اجرایی اولین مسابقات فستیوال شهرستان گچساران مهارت محاسبات ذهنی چرتکه اظهار کرد: اولین فستیوال در شهرستان گچساران با حضور ۲۰۰ فراگیر در ۹ سطح و در ۵ مرحله تند نویسی، شنیداری چرتکه، شنیداری ذهنی، دیداری چرتکه و دیداری ذهنی انجام شد.

مریم نیاکان افزود: طی برگزاری این فستیوال، این دانش آموزان تقویت شده و پارامترهای حضور در فستیوال کشوری را  به دست خواهند یافت.

وی، هدف از برگزاری این فستیوال ها را تقویت پارامتر های موفقیت شامل دقت، تمرکز، گوش دادن، مدیریت زمان، اعتماد به نفس و در مجموع حل مسائل و مصائب زندگی روزمره خودشان عنوان کرد و افزود: این افراد در آینده به هرشغلی که دست یابند می توانند مدیران و تصمیم ساز های خوبی برای کشورمان باشند.
نیاکان با بیان اینکه اولین نماینده محاسبات ذهنی شرکت رهام و موسس مهد و پیش دبستانی عالیسا را عهده دار است، گفت: شروع فعالیتم را با کار مشاوره در دبستان آغاز کرده و پس از برگزاری کلاس های چرتکه به این فعالیت روی آوردم.

این مسوول گفت: چرتکه قدیمی ترین رایانه جهان با قدمتی بیش از ۲ هزار سال است که اکنون به عنوان یک ابزار ریاضی مهم در عصر دیجیتال مورد استفاده قرار می گیرد.
وی ادامه داد: دانش آموزان بعد از مدتی کار کردن با چرتکه یک تصویر مجازی از چرتکه در ذهن شکل می گیرد و دانش اموزان محاسبات را بر اساس همین تصویرسازی از چرتکه انجام می دهند.

نیاکان با بیان اینکه شرکت کنندگان باید در مدت ۱۵دقیقه به ۲۰۰سئوال پاسخ می دادند گفت: در این زمینه افزایش اعتماد به نفس کودکان و قدرت یادگیری درسی، فعال کردن دو نیم کره مغز، مدیریت زمان، افزایش تمرکز، توانایی حل مسئله، تقویت حافظه، دقت دیداری و شنیداری را از جمله فایده های آموزش مهارت ذهنی و چرتکه ای است.

مسوول برگزاری فستیوال مسابقات محاسبات ذهنی در گچساران بیان کرد: ۹۰درصد افراد راست دست هستند که نیم کره چپ مغزشان غالب است اما با انجام محاسبات ذهنی با چرتکه بچه ها می توانند با تصویر سازی چرتکه در ذهن، نیم کره راست مغزشان را هم فعال کنند و مغز را به تعادل برسانند.

نیاکان خاطرنشان کرد: این دوره از مسابقات با هدف ایجاد انگیزه و شناسایی دانش آموزان توانمند در زمینه محاسبات ذهنی و چرتکه ای برگزار شد.
وی عنوان کرد: کلاس های محاسبات ذهنی در گچساران با همکاری آقای دیبایی موسس دبستان علوی آغاز و سرانجام در دبستان های سما و فرهنگیان و مهدهای کودک ادامه داده شد.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president