آوای جنوب

سفر مسؤولان کشوری به گچساران چه رهاوردی داشت/مسؤولانی که شبانه بازدید می‌کنند/مشکل در انتخاب مدیران است

سفر مسؤولان کشوری به گچساران چه رهاوردی داشت آیا با بازدیدهای شبانه می توان مشکلات مردم را بررسی کرد.
آوای جنوب
سفر مسؤولان کشوری به گچساران چه رهاوردی داشت آیا با بازدیدهای شبانه می توان مشکلات مردم را بررسی کرد.

 هرچند بر آن رسم است که زمانی مسوولان و یا معاونان  وزیر و یا هر مقام و مسؤولی در هر منصبی برای بررسی مشکلات  به شهرستان‌ها سفر کرده و از نزدیک بر روند اجرای هر پروژه  نظارت می‌کنند.

 آیا این بازدیدها و برگزاری نشست‌های چند ساعته در فرمانداری‌ها آیا برای شهرستان سود‌بخش خواهد بود یا که خیر.

نتیجه تصویری برای معاون اقتصادی وزیر کشور گچساران

 تقریبا در یک ماه گذشته معاون اقتصادی وزیر کشور به همراه مسوولان استانی و نماینده گچساران و باشت از روستای آب‌شیرین گچساران بازدید به عمل آوردند.

نمی‌دانیم این بازدید که شبانه صورت گرفت چه ماحصلی داشت و آیا این مقام مسؤول در آن شب که از خودرو خود هم پایین نیامد آیا توانست مشکل این روستا را بررسی کند یا که خیر.

 بعد از بازدید از روستای آب‌شیرین نشستی چند ساعته که تا ۱۲ شب به طول انجامید در سالن کنفرانس فرمانداری گچساران برگزار شد و هر یک از روسای ادارات در چند دقیقه مشکلات مربوط به حوزه کاری خودشان را مطرح کردند.

این نشست که به صورت مشترک در بین دو شهرستان گچساران و باشت برگزار شده بود  نارضایتی‌های در برداشت چرا که در این گونه نشست‌ها هر چقدر هم بخواهیم در بین روسای دو شهرستان اعتدال برقرار شود نمی‌شود.

 در ابتدا فرماندار گچساران به  معرفی شهرستان  و اینکه این شهرستان ۲۵ درصد نفت کشور را تولید می‌کند  و به پروژه‌های اجرایی صورت گرفته و یا در حال انجام است، اشاره کرد  و به برخی پروژه‌ها مانند سالن فرهنگی و هنری آفتابگردان و مصلای گچساران که بیش از چند سال به دلیل مشکلات فنی راکد مانده است  را بازگو کرد.

در ادامه فرماندار باشت به تبعیت به کمبودها و مشکلات شهرستان باشت پرداخت.

اما نکته جالب اینجاست چرا که در برخی از نشست‌هایی که برگزار می‌شود مسؤولان به ارائه گزارش از تخصیص اعتبارات از محل درآمد نفت، متوازن، ملی و استانی سخن می‌گویند و ابراز می‌کنند با توجه به اینکه  کشور دارای مشکلات اقتصادی است لیکن اعتبارات خوب و چند برابری نسبت به سالهای گذشته برای شهرستان گچساران تخصیص داده شده است که تا پایان آذر ماه بیش از ۸۰ درصد این اعتبارات جذب شده است.

بعد از سفر ۲ روزه معاون اقتصادی وزیر کشور به استان کهگیلویه و بویراحمد و برگزاری نشست‌های شورای اداری در شهرستان‌ها و ارائه گزارشی از کارهای صورت گرفته در کشور بیان شد.

  در نشست شورای اداری مشترک شهرستان گچساران و باشت، بابک دین‌پرست  با بیان اینکه هدف از سفر به این استان و مناطق محروم کشور  بررسی مشکلات استان‌های کمتر توسعه یافته در کشور است.

 وی با بیان اینکه این استان  با تمام ظرفیت‌ها می‌تواند منشا کار باشد، گفت: ما به دنبال اجرای طرح های ضربتی در این استان‌ها هستیم.

معاون اقتصادی وزیر کشور ادامه داد: مهمترین موانع موجود در اجرا پروژه‌ها، شناسایی ظرفیت‌ها استان، بررسی و آگاهی بخشی‌ از پروژه‌هایی که در سفر ریاست جمهوری و دولت مصوب شده است.

 دین پرست با بیان اینکه سفر به استان های کمتر توسعه یافته رفع مشکلات بنگاه‌های اقتصادی است که هم اکنون در حال اجرا است، گفت: سرآمد این سفرها رفع مشکلات عمومی شهرستان و ارسال آن به مسوولان است.

معاون اقتصادی وزیر کشور با بیان اینکه این استان دارای ظرفیت‌های بالقوه و چشمگیر دارد و می‌تواند اشتغالزایی داشته باشد، اذعان کرد:  استان کهگیلویه و بویراحمد در زمینه بیکاری رتبه ۵ را در کشور دارد.

 وی  با اشاره به اینکه در حال حاضر یکی از مشکلات در کشور نبود سند راهبردی و اجرایی است،گفت: سازمان های صنعت، معدن و تجارت و میراث فرهنگی برنامه‌ای برای ایجاد اشتغال ندارد.

این مسوول گفت: در سال گذشته سند آمایش سرزمین ابلاغ شد که استان کهگیلویه و بویراحمد  از این موضوع مستثنی نبوده است.

در ادامه این گزارش،  در ۲ روز گذشته معاون عمرانی وزارت کشور  به همراه نماینده شهرستان گچساران و باشت برای بازدید از  پروژه‌های در دست اجرای این  شهرستان  سفر کرده و از نزدیک روند و مشکلات موجود را مورد بررسی قرار داد.

مهدی جمالی‌نژاد که خود نیز  در گذشته شهردار اصفهان بوده و از مهر ماه امسال  به عنوان معاون عمرانی وزیر کشور منصوب شده است در نشست  با شهرداران و دهیاران شهرستان‌های گچساران و باشت که در فرمانداری گچساران برگزار شد، اظهار کرد: در این مدت محدود به بیش از ۲۰ استان سفرکرده و تلاش بر این  بوده  تا با مشکلات استان‌ها  در حوزه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها از نزدیک آشنا شوم.

 وی که خود از اختلاف میان شهرداران و اعضای شورای اسلامی دو شهرستان آگاه بود، گفت: یقین بدانید که شما مسوولان اگر همدل نبوده و رفاقت و صمیمت در بین شما نباشد اگر هزاران پول و اعتبار داشته باشید این شهر توسعه نخواهد یافت.

جمالی نژاد بیان کرد: در شهرهای بزرگ و دارای چندین عضو شورای شهر با افکار و سلایق مختلف در کنار هم قرار گرفته  و با هم اختلاف نداشتند چرا که هدف آنها  یکی بوده است.

این مسوول خطاب به شهردار و اعضای شورای اسلامی تصریح کرد: اگر یا علی گفته‌اید تا آخر باید با هم و مانند کوه پشت هم باشید.

معاون عمرانی وزارت کشور با بیان اینکه اگر می‌خواهید اعتماد مردم را جلب کنید باید با هم باشید، تصریح کرد: مهمترین نکته انسجام در بین شهرداری‌ها و اعضای شورای شهر است.

جمالی‌نژاد با انتقاد از مسوولان که چرا با داشتن این همه منابع خدادادی و ذخایر نفت و گاز به معرفی درست این شهرستان پرداخته نشده است و از این شهر در ذهن مسوولان یک شهر کمترتوسعه یافته و شهری پر از دود و آلودگی معرفی شده است.

وی ادامه داد:  با تمامی این ظرفیت‌های بالقوه  و قابلیت‌های موجود در شهرستان گچساران متاسفانه یک برنامه کاری درستی در جهت ایجاد اشتغال و یا جذب ترویست به این منطقه وجود ندارد.

 جمالی‌نژاد گفت: شهرستان گچساران دارای ظرفیت‌های بالقوه در حوزه کشاورزی، گردشگری از جمله  اماکن مذهبی و صنعتی بوده و این ظرفیت‌ها می‌تواند مشکلات را در این شهرستان برطرف کند.

معاون عمرانی وزارت کشور با بیان اینکه شهرستان گچساران تپه ها و مراتع در قالب‌های مشخص شده دارد، تصریح  کرد:  بر روی برندهای خاص پروژه  تعریف کنیم.

بر اساس این گزارش،  در طول یک ماه دو مسوول کشوری به شهرستان گچساران سفر کرده و با مسوولان  نشست‌هایی برگزار شد که نکته مشترک موجود در سخنان دو مسوول نبود برنامه کاری  و شناسایی نقاط مستعد برای رفع بیکار، ایجاد اشتغال و جذب ترویست به این شهرستان است و در اینجا می‌طلبد که مسوولان عالی رتبه  اقدامی موثر برای انتخاب مدیران آن هم نه از نوع طایفه‌گرایی و یا قومیت بلکه از روی شایسته سالاری انتخاب کنند تا با توجه به مشکلات اقتصادی حاکم بر کشور و بیکاری  گامی موثر برداشته  شود.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president