آوای جنوب

محترمانه با آقای تاجگردون/کمیته امداد ۳ دهه زودتر از من و شما به پیچاب رفته بود

یادداشت

محترمانه با آقای تاجگردون/کمیته امداد ۳ دهه زودتر از من و شما به پیچاب رفته بود

آوای جنوب
آن روزگارانی که من و آقای تاجگردون مسؤولیت نداشتیم و بر سر سفره‌های پر از نان می‌نشستیم کمیته امداد هر چند مختصر و اندک اما اجازه نمی‌داد فرزندان محرومان و مستضعفان سر گرسنه بر بالین بگذارند.

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، مهین راوند فعال رسانه‌ای در استان کهگیلویه و بویراحمد طی یادداشتی در خصوص واکنش غلامرضا تاجگردون به انتشار کلیپ خانواده پیچابی و رفتن مدیران با کنسرو و کیسه برنج به پیچاب این گونه آورده که انقلاب اسلامی مربوط به محرومان و مستضعفان است و افتخار امام راحل این بود که یک موی سر کوخ نشینان را به کاخ‌نشینان عوض نمی‌کرد.

همگان از جمله جناب آقای تاجگردون واقف هستند که کمیته امام میراث امام راحل عظیم الشان بود و آن وقت که من و امثال آقای تاجگردون که هنوز مسؤولیتی بر عهده نداشتیم و نمی‌توانستیم مثل امروز در کمیسیون بودجه و در رسانه به مردم محروم کمک کنیم و برای آن‌ها قلم‌فرسایی کنیم این کمیته امداد بود که به یاری محرومان و مستضعفان می‌شتافت.

بی‌گمان عمر مسؤولیت مستقیم آقای تاجگردون برای رفع مشکلات مردم محروم به ۸ سال هم نمی‌رسد و در کسوت مسؤولیت‌های دیگر مثل معاونت پارلمانی سازمان برنامه و بودجه در سال‌های دورتر مانند امروز با محرومان سر و کار نداشتند تا لمس کنند که کمیته امداد در راستای خدمت به محرومان از جمله پیچابی‌ها عمری به درازای عمر چهل ساله بابرکت انقلاب دارد آن روزگارانی که آقای تاجگردون هنوز یک دانش‌آموز بود.

آن روزگارانی که ما و آقای تاجگردون مسؤولیت نداشتیم و بر سر سفره‌های پر از نان می‌نشستیم؛ کمیته امداد هر چند مختصر و اندک اما اجازه نمی‌داد که فرزندان محرومان و مستضعفان سر گرسنه بر بالین بگذارند و از درس و تحصیل عقب بمانند.

شک نداریم آقای تاجگردون هم از خادمان به محرومان و مستضعفان و عنصری فعال در مجلس شورای اسلامی است و برای مردم محروم پیچاب هم زحمت کشیده اما مردم محروم استان و پیچابی‌ها بیش از آن که با عملکرد مهربانانه آقای تاجگردون آشنا باشند دست نوازش کمیته امداد افزون بر ۳ دهه زودتر از لطف و مرحمت آقای تاجگردون بر سر آن‌ها کشیده شده بود لذا همه باید مدیون امام باشیم و میراث ماندگارش را سیلی نزنیم.

در امام دوستی آقای تاجگردون شک نیست اما رئیس محترم کمیسیون بودجه مجلس در ضمیر خویش به این نکته بیاندیشند آیا روح امام راحل با پنجه کشیدن به صورت نهاد کمیته امداد با چنین سخنانی خشنود می‌شود که برنج و کنسرو اهدایی کمیته امداد را مورد شماتت قرار دهیم.

رئیس محترم کمیسیون بودجه مجلس شورای اسلامی با پست اینستاگرامی خود به دنبال چه چیزی است، آیا خدمت به مردم مناطق محروم را نیز باید در لابلای دعواهای سیاسی و انتخاباتی و تبلیغاتی لگدمال کنیم؟.

مسؤولان کمیته امداد که به این منطقه سفر کرده و پی‌گیر گزارش خبرنگاران در خصوص یک زن تنها با دو فرزند بی‌سرپرست بودند چه آسیبی به وجهه آقای تاجگردون و آینده ایشان رساندند که این گونه خدمات کمیته را ولو اندک مورد تاخت و تاز قرار می‌دهند.

همواره معتقدیم آقای تاجگردون یکی از نخبگان استان بوده و در خدمات ایشان به حوزه انتخابیه گچساران و باشت و گاه استان شکی نداریم و خدمات وی را به کشور در کمیسیون بودجه مجلس ارج می‌نهیم و برای ایشان آرزوی سلامتی داریم اما گاه سخنانی از این رئیس محترم کمیسیون و هم ولایتی می‌شنویم که بنا به ضرب‌المثل قدیمی در توبره هیچ عطاری نمی‌رود.

سعی در خودزنی و نشان دادن چهره بد از نخبه هم استانی نداریم اما نباید در هنگام استراحت و شاید بیکاری مطالبی در فضای مجازی بنگاریم که سهوا موجبات استهزا خدمات نظام را فراهم کند همچنان که پی‌گیری‌های خوب آقای تاجگردون در منطقه پیچاب را هم نباید از یاد ببریم همچنان که همه توفیقات در کل متعلق به نظام است.

به گزارش آوای جنوب؛ غلام رضا تاج گردون در پیچ اینستا خود در واکنش به انتشار کلیپ خانواده پیچابی به این روستا نوشت:

روزهای اولی که با بزرگانی رفتیم تا عقده یک عمر جاده نداشتن پیچاب را باز کنیم. خیلیها افتخارشان این بود از آن کوهها آمده بودند و خیلی‌ها افتخارشون این بود که سالی یکبار یا برای تفریح یا تخریب کشتزار پیچابی‌ها به پیچاب رفتند.

جاده باز شد و البته مشکلاتی دارد. خوشحال شدم وقتی دیدم و شنیدم با ماشین از آن جاده می‌روند و مظلومیت شیر زن پیچابی را نشان می‌دهند و بعد گروهی شال و قبا می‌کنند و با چند کنسرو و چند کیلو برنج یادش می‌کنند نمی‌دانم این سالها که جاده نبود چرا مظلومیت زنان و مردان پیچابی را نشنیدیم. مظلوم همیشه مظلوم است و البته دیگر شناسنامه پیچابی فقط برای انتخابات ارزش ندارد و او امروز یک انسان است مثل همه ماها

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president