آوای جنوب

از تاکید در بررسی حادثه ۹ دی گچساران تا بی‌توجهی بنیاد مسکن به روستاها/به جای فاتحه‌خوانی به داد مردم برسید!

در خطبه‌های نماز جمعه ۱۴ دی‌ماه ۹۷ در شهرستان‌های استان کهگیلویه و بویراحمد موضوعات مختلفی مطرح شد.
آوای جنوب
در خطبه‌های نماز جمعه ۱۴ دی‌ماه ۹۷ در شهرستان‌های استان کهگیلویه و بویراحمد موضوعات مختلفی مطرح شد.

در خطبه‌های نماز جمعه ۱۴ دی‌ماه ۹۷ در شهرستان‌های استان کهگیلویه و بویراحمد موضوعات مختلفی مطرح شد.

امام جمعه موقت یاسوج با اشاره به چهلمین سالگرد انقلاب گفت: دشمنان و نظام سلطه و بیگانگان تلاش‌های زیادی برای شکل نگرفتن انقلاب کردند اما تلاش‌های آنان به فضل الهی بی‌نتیجه ماند و انقلاب اسلامی به پیروزی رسید و در نتیجه نظام اسلامی مستقر شد.

وی عنوان کرد: در اوایل پیروزی انقلاب عده‌ای در داخل کشور به دنبال منحرف کردن انقلاب بودند و‌ مباحثی شامل جمهوری دموکراتیک، جمهوری ایرانی بودند که امام با همه صحبت‌ها مخالف کردند و گفتن جمهوری اسلامی نه یک کلمه کمتر نه یک کلمه بیشتر.

موسوی‌اعظم بیان کرد: پس از پیروزی انقلاب، دشمنان با راه‌اندازی اختلافات قومی و قبیله‌ای و حمایت از کشور عراق برای آغاز حمله نظامی به ایران به دنبال تضعیف و از بین بردن انقلاب بودند که نقشه آنان خنثی شد.

خطیب جمعه شهر یاسوج گفت: بسیاری از کشورهای دنیا در جنگ هشت ساله حمایت همه جانبه‌ای از رژیم بعث عراق داشتند اما ایمان، اعتقاد و ولایت‌مداری ملت ایران باعث شد که ایران در این جنگ نابرابر به پیروزی برسد.

امام جمعه گچساران هم گفت: در سال  ۸۸ فتنه‌ای پیش آمد و مردم هم با بصیرت فتنه را خنثی کردند که از آن سال تاکنون حماسه ۹دی ماه گرامی داشته می‌شود.

امام جمعه گچساران تصریح کرد: مردم و جمعیت انبوهی برای گرامیداشت ۹ دی گچساران آمده بود که حرکت آنها قابل تحسین بود اما اشتباهی صورت گرفت و شخصی دچار احساسات شد و در میان مردم شعاری‌هایی داد.

وی افزود: بنده به این آقا گفتم که اشعار ۹ دی از تهران به سراسر کشور اعلام شده و باید همان اشعار سرداده شود.

خطیب جمعه گچساران اظهارکرد: آن شخص به من گفت که سفارشات لازم را انجام دهم که بنده نیز به این شخص خطاب کردم که چنین عملی انجام نخواهم داد، اشعاری که از تهران به سراسر کشور ارسال شده باید همان‌ها گفته شوند، شعاردهندگان هم از قبل مشخص شده اند،بنابراین فرد دیگری حق ندارد شعاری غیر از آنکه مشخص شده گفته شود‌

حجازی گفت:بنده هم عبور کردم و ادامه مسیر دادم، ساعت کمی از ۳بعداز ظهر گذشته بود که شخص بزرگواری در یک مراسم فاتحه خوانی این جریان شعارعلیه مرحوم هاشمی را به بنده اطلاع دادند که والله تا آن موقع بنده این موضوع را نشنیده بودم.

وی تصریح کرد: همه می دانید که حجازی از احدالناسی ترس و واهمه ندارد،اگر موردی باشد هم با جرات می‌گویم و ترسی از کسی هم ندارم ،اشتباهی شد و باید بررسی شود که این ماجرا از کجا آب می‌خورد که بنده هم اصرارم این است که بررسی شود.

امام جمعه گچساران اظهار کرد: برخی‌ها هم کاری کردند که بخواهند اصل تجمع و راهپیمایی باشکوه تحت شعاع قرار بگیرد؛اشتباهی شد و هرکسی هم مقصر است خداوند لعنتش کند.

وی افزود: آن جوان به هر حال اشتباه کرده و در این مراسم احساساتی شده است، اما همه مسائل را همینطور بررسی کنیم و اگر کسی پشت پرده خط داده و راهنمایی کرده باشد، هر کسی که می‌خواهد باشد خداوند لعنتش کند.

حجازی بیان کرد: بازهم تاکید می‌کنم از هیچ کسی هراسی ندارم، اما خواهش می‌کنم این موضوع تمام شود چرا که اگر به همین روال ادامه یابد مسائلی باز می‌شود آنوقت خیلی‌ها در این موضوعات سرافکنده می شوند.

خطیب جمعه گچساران بیان کرد: لازم است عظمت راهپیمایی و تجمع ۹دی و اصل انگیزه بوجود آمده  بیان و توضیح داده شود که مجددا از همه مسئولین و مردمی که در این راهپیمایی شرکت کردند تشکر می‌کنم که این یعنی همان اعلام برائت از فتنه و فتنه‌گران است.

امام جمعه چرام هم گفت: توریست‌هایی از استان ها و شهرهای همجوار برای زیارت بقاع متبرکه در شهرستان چرام حضور پیدا می‌کنند، امام زاده علی و امام زاده بی‌بی رشیده و سایر امام زادگان این ظرفیت خوب حضور گردشگر را به شهرستان عطا کرده است.

امام جمعه چرام عنوان داشت: در همه جای دنیا بر روی صنعت گردشگری و توریست سرمایه گذاری می‌کنند اما متاسفانه در شهرستان ما اداره اوقاف متولی بقاع متبرکه و مساجد جمع و به شهرستان همجوار منتقل می‌شود.

وی افزود: حقیقتا با هیچ توجیهی قابل قبول نیست و این یک توهین آشکار به مردم است که باید برای یک مهر هیات امنای مسجد یا امام زادگان و سایر امور مربوطه، به شهر همجوار مراجعه کنند.

حجت‌الاسلام افشار ادامه داد: مردم  در مراجعه حضوری و تلفنی از این تصمیم اشتباه  اظهار گلایه کردند که ناراحتی و گلایه آنها درست است، این چه تصمیمی است، پیشنهاد می‌کنیم به مسولین محترم اگر برای صرفه جویی یا نبود منابع مالی اداره اوقاف را جمع کردید سایر ادارات را هم جمع کنید و به شهرهای همجوار ببرید.

امام جمعه کبگیان هم  با اشاره به اوضاع داخلی بخش کبگیان با تذکربه مسئولان استانی هم گفت: مسئولان محترم بنیاد مسکن چرا توجه ممکن نسبت به روستاها ندارند!.

این وضعیتی که در زمستان خیابانها راهبندان و در تابستان گرد و خاک جان مردم را به لب آورده در روستاها نگران کننده است!.

این خطیب جمعه با اشاره به فعالیت راکد بنیاد مسکن در بخش کبگیان تصریح کرد: وقتی که زمان انتخابات مجلس در همین روستای صالحان از توابع چیتاب خیابانهای روستا را با پول بیت المال زیرسازی کردید و نزدیک به چهار سال است رها کرده‌اید چطور می‌خواهید جواب ملت را بدهید!.

امام جمعه کبگیان خطاب به استاندار هم گفت: شما به عنوان نماینده اجرائی دولت در استان با ورود به این مسائل به عنوان مثال در همین روستای صالحان ببینید چرا پول بیت‌المال نزدیک به چهار سال است صرف هزینه انتخاباتی آقایان شده و داد مردم بلند شده که چرا بنیاد مسکن در کبگیان تعطیل است!.

وی افزود: برخی‌ها گزارش می‌دهند که در هادی‌آباد و موگر فعال هستیم؛ دستتان درد نکند آیا بقیه روستاها حق ندارند چرا مدیریت بحران متوجه نیست و برخی که با وظیفه نظارت در تقسیم بودجه وظیفه ندارند با نگاه سیاسی به طیف‌ها دست در تخصیص و تقسیم می‌زنند و تا چه موقع ما از این تریبون مردم را دعوت به آرامش و سکوت کنیم!.

وحدانی‌فر افزود: زمانی‌ که ما داد می‌زدیم این زیرسازی‌ها بازی انتخاباتی است و عده‌ای می‌گفتند نگاه شما سیاسی است الان به این نتیجه رسیدید که حرف چه کسی درست‌تر و مدافع حقوق ملت بود و البته شاید برخی‌ها در جراید و رسانه‌ها در بوق و کرنا کنند که مثلا حمله تند امام جمعه کبگیان به مسئولان؛ بنده ترسی از بیان مواضع خود در دفاع از حقوق مردم ندارم، اما بنده باز هم به دوستان توصیه می‌کنم عزیزان بجای مراسمات فاتحه خوانی کمی به هم داد مردم برسید!.

امام جمعه دیشموک هم با اشاره به سالروز تشکیل جهاد کشاورزی ضمن تقدیر و تشکر از مسئولان نهاد به تعطیلی پروژه آجم و پروزه پمپاژ آب دلی- اسفندان اشاره کرد و گفت: با وجود اختصاص بودجه به پروژه آجم متاسفانه هزینه بیت المال رها شده و هیچ گونه نظارتی در آنجا وجود ندارد و در خصوص پروژه پمپاژ آب به روستاهای دلی-اسفندان بودجه مناسب اختصاص داده نشد که جا دارد مسئولان زیربط در زمینه نظارت بر پروژه آجم و تخصیص بودجه مناسب بر پروژه پمپاژ آب دلی-اسفندان اقدام کنند.

راوند با اشاره به مسئله کشف حجاب توسط حکومت رضاخانی آن را مصداق تحقیر زنان و دختران مسلمان جامعه آن زمان و ایجاد آسیب های اجتماعی دانست.

وی با یادآوری حماسه ۱۹ دی مردم قم آن را حرکتی اثرگذار و آگاه  بخش در جهت حمایت از امام خمینی(ره) و مقابله با پروژه ساواک در جهت تحقیر کردن امام امت دانست و توطئه ساواک توسط حرکت مردم قم خنثی شد.

خطیب نماز سیاسی عبادی جمعه دیشموک با اشاره به سفر مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان به بخش گفت: خدمات خوبی در زمینه مسائل فرهنگی و تخصیص امکانات فرهنگی به بخش دیشموک انجام شده که جا دارد از زحمات مدیرکل محترم و همکاران نهایت تقدیر را داشته و از ایشان درخواست تاسیس نمایندگی سازمان تبلیغات اسلامی در بخش دیشموک را خواستارم.

امام جمعه دیشموک از تلاشها و زحمات و خدمات جمعیت هلال احمر شهرستان به مناطق محروم چاروسا تقدیر و تشکر می کنم و حقیقتا فقر و محرومیت و بی توجهی و تبعیض در روستای کلاب دل هر انسانی را به درد می آورد روستای المور در دل کوه بسیار زیبا سنگ فرش می شود اما روستای کلاب از امکانات اولیه محروم است، دانش آموزان روستای کلاب از جهت بهداشتی در بدترین شرایط قرار دارند در منازلی که بعضی از اهل کلاب زندگی می کنند زن و فرزند هیچ کدام از مسئولین یک لحظه نمی توانند زندگی کنند.

امام جمعه قلعه رئیسی گفت: اهالی کلاب منتظر بازدید مسئولان بنیاد مسکن، کمیته امداد،  بهزیستی، آموزش و پرورش  و شبکه بهداشت و درمان و دیگر مسئولان هستند بروید تا درد ورنج و فقر و محرومیت و استعدادهای خفته کلاب را لمس کنید شاید خدا کند کمی به خودتان بیایید…

وی راه نجات کلاب و کلاب ها را مدیری با تفکر انقلابی و جهادی و مدیری اهل فکر و برنامه و مشورت پذیر و از مردم و با مردم درمیان مردم دانست و اظهار داشت: تنها نسخه درمان و التیام بخش دردهای چاروسا همین نسخه است و مردم در آستانه ۴۰ سالگی انقلاب از مسئولان انتظار صداقت در وعده هایشان را دارند دروغ باعث بی اعتمادی مردم و ناکارآمدی می شود امروز نظام اسلامی مدیری کارآمد می خواهد مدیری که روحیه انقلابی و جهادی و خدمت رسانی و تلاش برای حل مسائل مردم را دارد یکی از عوامل ناکارآمدی فساد است مدیران فاسد نمی توانند به مردم خدمت کنند کسانیکه از مدیران فاسد حمایت میکنند در حق مردم ظلم می کنند.

امام جمعه قلعه رئیسی به روز جهاد کشاورزی اشاره و با گرامیداشت این روز به کشاورزان خاطرنشان کرد: کشاورزی شغل مقدس و شغل انبیاء و امامان بود، اما متاسفانه امروز کشاورزان ما در این منطقه با مشکلات مهمی مواجهه هستند که مهمترین مشکل آنها نبود کود شیمایی مناسب برای کشاورزان است که امیدواریم این مشکل هر چه سریع تر برطرف شود.

صلواتی در پایان از اصحاب رسانه به دلیل پیگیری مشکلات به خصوص مشکلات و شناختن روستای کلاب تقدیر و تشکر کرد.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president