آوای جنوب

ممنوعیت تتو و خالکوبی در آرایشگاه های استان/فضای مجازی بستری برای تبلیغ فرهنگ غلط و جذب مشتری+تصاویر

انجام تتو و خالکوبی در آرایشگاه ها ممنوع بوده اما گاهی شاهد آنجام آنها در برخی از آرایشگاه های استان هستیم.

انجام تتو و خالکوبی در آرایشگاه ها ممنوع بوده اما گاهی شاهد آنجام آنها در برخی از آرایشگاه های استان هستیم.

آوای جنوب

 این روزها با توجه به گستردگی فضای مجازی و افزایش تعداد کابران در این فضا، برخی ها به دنبال کسب درآمد از این طریق هستند و با تبلیغ های مختلف مشتری جذب می کنند  و کالای خود را به آن می فروشند.

 

کیف، کفش، لباس، پارچه، زیوراالات، لوازم آرایشی، مواد خوراکی از جمله ترشی های مختلف، دست بند و ساعت همه این ها در فضای مجازی در حال تبلیغ هستند که بتوانند مشتری های بیشتری را جذب کنند، اما با توجه به اینکه در این فضا ماموران نظارت بر بازار حضور ندارند بنابراین امکان کلاه برداری بسیار بالا است و دور از انتظار نیست.

برخی از این کالا ها در قالب جنس اصل برای مشتری ارسال می شود اما وقتی به دست خریدار می رسد می بیند چیزی نیست که در عکس دیده است و زمین تا آسمان فرق می کند اما دیگر دیر شده و کاری نمی توان انجام  داد البته در موارد نادر نیز کالاهای با کیفیت خوب نیز پیدا می شود.

می توان گفت که با توجه به تنوع طلبی خانم ها، درصد زیادی از خریداران  از این فضا بانوان هستند، اما گاهی تبلیغ هایی در این فضا انجام می شود که وجود آن در فضای واقعی نیز ممنوع است چه برسد به اینکه در فضای مجازی تبلیغش را کنند.

لوازم آرایشی و آرایش کردن چیزی است که می توان گفت بیش از ۸۰ درصد بانوان استان کهگیلویه و بویراحمد با آن سروکار دارند، این روزها تتو کردن و انجام خالکوبی در میان بانوان و آقایان مد شده است که در خیابان ها به وضوح قابل مشاهده است.

در حالی که سال های گذشته اعلام شده است که انجام تتو و خالکوبی در آرایشگاه ها  ممنوع است اما باز هم شاهد چنین اتفاقاتی در استان هستیم،  هر چند که طبق فتوای مراجع تقلید اگر فرهنگ غیر اسلامی را ترویج نکند و جرم نداشته باشد برای وضو و نماز اشکالی ندارد و زنان نیز باید آن را از مردان بپوشانند، ولی آنچه مشاهده می شود ترویج فرهنگ غلط و غرب گرایی است.

به دلیل اینکه تتو و خالکوبی با خون و تیغ سر و کار دارد بنابراین انجام آن در مکانی که استریل نباشد بسیار خطر ناک است و ممکن است مخاطب دچار مشکلاتی شودف اکنون سوال اینجاست که نظارت بر آرایشگاه های مردانه و زنانه در استان چگونه است؟

بازعلی قانع رئیس صنف آرایشگاه های مردانه و زنانه استان در گفت و گو با خبرنگار این پایگاه خبری گفت: انجام تتو و خالکوبی در آرایشگاه های مردانه و زنانه ممنوع است و اگر چنین موردی مشاهده شود با فرد مورد نظر برخورد جدی انجام می شود.

قانع بیان کرد: ماموران بهداشت و بازرسان ما نیز به صورت هفتگی بر این آرایشگاه ها نظارت دارند گاهی آرایشگاه های زنانه “هاشور” می زنند که با تتو فرق دارد.

رئیس صنف آرایشگاه های مردانه و زنانه استان در خصوص قیمت های مطرح شده از طرف آرایشگاه های استان گفت: بر قیمت ها نیز نظارت انجام می شود و متخلفان به تعزیرات معرفی می شوند.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president