آوای جنوب

معاون اقتصادی وزیر کشور در گچساران: کهگیلویه وبویراحمد از فقر برنامه‌ریزی رنج می‌برد/معلوم است وقتی اینجا بنشینید کاری انجام نمی‌شود/در بازدید از روستاها لشکرکشی می‌کنید و کاری نمی شود/حاشیه ها+تصاویر

از مهمترین حواشی این نشست در سالن جلسات فرماندارگچساران می توان به اظهارات جعفرگوهرگانی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمداشاره کرد که ریاست شورای اداری را نیز برعهده داشت ،وی از مسئولین و مدیران حاضر در این نشست می خواهد که مشکلات را در کوتاه ترین زمان ممکن بیان کنند .
معاون اقتصادی وزیر کشور در گچساران: کهگیلویه وبویراحمد از فقر برنامه‌ریزی رنج می‌برد/معلوم است وقتی اینجا بنشینید کاری انجام نمی‌شود/در بازدید از روستاها لشکرکشی می‌کنید و کاری نمی شود
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزرات کشور گفت: با وجود ظرفیت‌های بالقوه در کهگیلویه و بویراحمد محرومیت این استان بیش از آنچه ناشی از اقتصاد باشد به خاطر فقر برنامه‌ریزی است.

بابک دین‌پرست ظهر امروز در نشست شورای اداری کهگیلویه و چرام که در سالن اجتماعات فرمانداری دهدشت برگزار شده بود،اظهار داشت: ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های خدادادی استان کهگیلویه و بویراحمد به مراتب از اکثر استان‌های کشور بهتر است اما آنچه در این سفر دیدم برای خودم جای تعجب و تأسف است که چرا با وجود این همه ظرفیت خدادادی استان در این وضع محرومیت به سر می‌برد.

معاون اقتصادی وزارت کشور، تصریح کرد: وضع موجود و عدم استفاده از ظرفیت‌ها حاکی از این است محرومیت این استان بیشتر از اینکه ناشی از فقر اقتصادی باشد به خاطر فقر برنامه‌ریزی و ضعف مدیریت است.

وی، با خطاب قرار دادن همه مسؤولان استانی و شهرستانی گفت: از ظرفیت‌های موجود چه قدر استفاده شده یا می‌شود؟ این استان آب دارد،طبیعت دارد،نیروی انسانی و..دارد چرا باید در این وضعیت باشد؟

دین‌پرست با بیان اینکه به سمت و سوی جذب سرمایه‌گذار حرکت کنید،افزود: از بقیه استان‌ها یاد بگیرید و ظرفیت‌های بخش‌های مختلف را در سایت به سرمایه‌گذاران و متقاضیان اجرای طرح‌ها معرفی کنند تا برای آمدن تصمیم بگیرند.

این مسؤول، با بیان اینکه سرمایه‌گذار علم لدنی ندارد در این منطقه چه ظرفیت‌هایی وجود دارد،ادامه داد: معلوم است وقتی اینجا بنشینید کاری انجام نمی‌شود.

وی، تصریح کرد: در حالی که همه استان‌ها مشوق سرمایه‌گذاران هستند در استان شما اگر کسی بخواهد سرمایه‌گذاری کند از این اداره به آن اداره پاسکاری می‌شود!

معاون امور اقتصادی وزارت کشور،گفت:در بازدید از روستاها لشکرکشی می‌کنید و هر مسؤولی را به روستاها می‌کشانید و کاری هم نمی‌شود، مردم را نسبت به دولت بی‌اعتماد می‌کنید.

دین‌پرست،گفت: باید کارشناسی شود چرا با وجود این همه ظرفیت،پول،نیروی انسانی و.. در این استان کاری نمی‌شود منتظر هستید کسی از کره مریخ بیاید استان را آباد کند؟

وی،با اشاره به عدم جذب اعتبارات اشتغال روستایی در شهرستان‌های کهگیلویه و چرام با بیان اینکه نمی‌دانم چه دلیلی دارد اعتباراتی که در همه جای کشور به خوبی از آن استفاده می‌شود در این دو شهرستان چرا جذب نشد،از گوهرگانی معاون استاندار خواست ظرف یک هفته این موضوع را بررسی کند.

حاشیه های نشست شورای اداری گچساران و باشت با حضور  معاون هماهنگی امور اقتصادی وزیر کشور

جعفرگوهرگانی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کهگیلویه و بویراحمد که ریاست شورای اداری را برعهده داشت از مسئولین شرکت کننده خواست که مشکلات را در کوتاه ترین زمان ممکن بیان کنند .

وقتی نوبت به سید مسعود حسینی فرماندار باشت رسید خطاب به معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: اگر خسته اید می توانید به اتاق فرماندار بروید و در آنجا  استراحت کنید.

همچنین معاون هماهنگی امور اقتصادی وزیر کشور خطاب به  معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: من برای گوش دادن مشکلی ندارم، از نظر من مشکلی وجود ندارد .

بابک  دین پرست گفت :جلسات من در برخی از استانها تا ساعت۲بامداد طول کشیده است، من نیامدم که تنها گوش بدهم و بروم .

در نشست مشترک شورای اداری مطرح شد
از ایرادات فنی در دو پروژه‌ مهم گچساران تا سهم صفر درصدی روستاییان از اشتغال
فرماندار گچساران گفت: مصلای گچساران دارای ایرادات فنی و مجتمع فرهنگی و هنری آفتابگردان که بیش از ۱۲ سال در این شهرستان احداث شده به دلیل مشکلات فنی تاکنون به مرحله بهره‌برداری نرسیده است.

نشست مشترک شورای اداری شهرستان‌های گچساران و باشت با حضور معاون اقتصادی وزیر کشور، معاون استاندار، فرمانداران، برخی از مدیران کل و روسای ادارات دو شهرستان در سالن کنفرانس فرمانداری گچساران برگزار شد.

 در این نشست عبدالرحیم رحیمی با بیان اینکه شهرستان گچساران با داشتن منابع نفتی دارای دو سد بزرگ ملی است، اظهار کرد: خوشبختانه در سال‌های اخیر در حوزه کشاورزی و تامین آب اراضی کشاورزی اقدامات خوبی صورت گرفته است.

 فرماندار گچساران  با اشاره به اینکه با وجود تمامی زیرساخت‌ها لیکن در بخش‌هایی مشکلاتی وجود دارد، گفت: شهر دوگنبدان به دلیل داشتن کانال‌ها فراوان موجب بروز مشکلاتی در سطح شهر شده است.

 نوسازی هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده

 وی با بیان اینکه اجرای طرح بهسازی و نوسازی محلات بافت فرسوده دوگنبدان به عنوان پایلوت کشوری در شهر دوگنبدان در حال اجراست، افزود: سه هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی و یک هزار واحد تجاری فرسوده در شهر دوگنبدان وجود دارد که تاکنون تعداد یک هزار واحد به مرحله نوسازی و بهره‌برداری رسیده است.

 رحیمی تصریح کرد: تخصیص ۴۰ میلیون تومان وام با بهره کم، اختصاص ۶ میلیون تومان بلاعوض و و تخصیص ۱۰ میلیون تومان به افراد تحت پوشش از سوی بهزیستی و همچنین اختصاص۲۰ میلیون تومان برای خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد ساکن در بافت فرسوده برای نوسازی  واحد مسکونی پرداخت می شود.

 بالاترین مقام اجرایی شهرستان با بیان اینکه در حوزه بهداشت فعالیت‌های خوبی انجام گرفته است، گفت: در حوزه ورزشی احداث سالن ورزشی چند منظوره در سطح شهرستان و زمین‌های چمن مصنوعی از دیگر اقدامات صورت گرفته در سالهای اخیر است.

 ایرادات فنی در دو پروژه‌ گچساران

 وی با اشاره به اینکه نماینده شهرستان توانسته اعتبارات خوبی برای شهرستان جذب کند، ابراز کرد: دو پروژه‌ در شهرستان گچساران به دلیل مشکل فنی به صورت راکد مانده است.

 وی افزود: مصلای گچساران دارای ایرادات فنی و مجتمع فرهنگی و هنری آفتابگردان که بیش از ۱۲ سال در این شهرستان احداث شده هم به دلیل مشکلات فنی تاکنون به مرحله بهره‌برداری نرسیده است.

 رحیمی بیان کرد: زیرساخت در برخی از روستاها در زمان‌های قبل به درستی کار نشده است و این  زیرساخت‌های در برخی از روستاها مربوط به قبل از انقلاب است.

 فرماندار گچساران با بیان اینکه آتش‌نشانی دوگنبدان نیاز به تجهیزات دارد، خاطرنشان کرد: تنها در آتش‌نشانی دوگنبدان دو دستگاه خودروی آتش‌نشانی جدید و مابقی فرسوده هستند.

 ایجاد طرح‌های بزرگ در روستاها برای اشتغالزایی

در ادامه این نشست فرج الله استلاحی گفت: عدم استقبال روستاییان از طرح‌های اشتغالزایی موجب شده تا روستاییان به دنبال طرح‌های سنتی بروند.

 بخشدار مرکزی گچساران عنوان کرد: نبود امکانات و اعتبارات موجب شده تا اشتغالزایی در روستاها راکد بماند.

 وی ادامه اد: دولت با مشارکت مردم می‌تواند طرح‌های بزرگتری  برای ایجاد اشتغال در روستاها را فراهم کند.

 پرداخت ماهانه ۲۵ میلیارد ریال حقوق پرسنل شهرداری

 در ادامه این نشست رمضان عباسی اذعان کرد: اعتباراتی که برای شهرداری دوگنبدان تخصیص داده می‌شود برای برخی از پروژه‌ها تعریف شده است.

 عضو شورای اسلامی شهر دوگنبدان با بیان اینکه شهرداری یک نهاد خودگردان است، عنوان کرد: ماهانه بیش از ۲۵ میلیارد ریال به کارکنان و پرسنل شهرداری حقوق پرداخت می‌شود.

 وی ادامه داد: نبود اعتبارات خاص موجب شده که نتوانیم برای رفع برخی از مشکلات داخلی در شهرداری دوگنبدان کاری را پیش ببریم.

راه‌اندازی ایستگاه  آتش نشانی در دوگنبدان

 در ادامه این نشست شهردار دوگنبدان ادامه داد: کمبود ماشین حمل زباله درسطح شهر دوگنبدان، نبود ماشین آلات بازگشایی معابر از مشکلات شهرداری دوگنبدان است.

 مسعود ظفری با بیان اینکه شهر دوگنبدان دارای ۳۷ کانال است، گفت: در بارندگی اخیر در شهرستان گچساران به زیر ساخت ۲۲ کانال خسارت وارد شد.

وی با بیان اینکه برای ساماندهی کانال‌ها سالانه ۲ کانال در دستور کار شهرداری قرار دارد، بیان کرد: برای ساماندهی کانال‌ها در سطح شهر دوگنبدان نیاز به ۷۸ میلیارد تومان اعتبار است.

ظفری با بیان اینکه شهر دوگنبدان دارای ۱۶۴ هکتار بافت فرسوده است، عنوان کرد: ۳۵۰۰ واحد در مناطق ۹گانه این شهرستان نیاز به بازسازی دارند که در حال حاضر تعداد هزار واحد بهسازی شده است.

وی با بیان اینکه صنعت ساختمان در این شهرستان راکد مانده است، بیان کرد: یک هزار و ۲۰۰ شغل وابسته به صنعت ساختمان است که به دلیل افزایش قیمت مصالح ساختمانی راکد مانده است.

 شهردار دوگنبدان ادامه داد: شهرستان گچساران به لحاظ جغرافیایی در طول خطی قرار گرفته است، اظهار کرد: نیاز به راه‌اندازی یک ایستگاه آتش‌نشانی دیگر برای امدادرسانی در معابر و کوچه‌های باریک این شهر هستیم.

ظفری با بیان اینکه شهر دوگنبدان دارای ۱۱ کیلومتر بلوار اصلی است، خاطرنشان کرد:  تا کنون ۲۴ کیلومتر بلوار  زیرسازی شده است.

 وی ادامه داد: ناوگان حمل و نقل عمومی شهر دوگنبدان فرسوده و نیاز به اعتبارات دارد.

تخصیص اعتبارات برای جابه‌جایی و اصلاح شبکه برق در دهیاری‌ها

در ادامه این نشست علی روانگرد ادامه داد: برای جابه جایی و اصلاح  شبکه برق در دهیاری‌های نیاز به اعتبارات خاص از ردیف بودجه است.

رئیس اداره برق گچساران با اشاره به اجرای طرح هادی در روستاهای گچساران گفت: اصلاح و جا به‌جایی  شبکه برق از اعتبارات دهیاری تامین می‌شود  لیکن تا کنون اقدامی صورت نگرفته است.

 تاسیس شعب بانکی در روستاها

 در ادامه این نشست بهزادی به مشکل بیکاری و اشتغال و عدم تخصیص اعتبارات اشتغال روستایی در روستاهای گچساران اشاره کرد و افزود: روستاییان در زمینه اشتغال سهم صفر درصدی را دارند.

 دهیار روستای بابا کلان ادامه داد: در زمینه دامداری روستایی و تبدیل صنایع تبدیلی به فرآورده‌های لبنی و اصلاح نژاد و همچنین دامداری مکانیزه،ایجاد کارگاه‌های تولیدی، نبود انیترنت در روستاها، نبود جایگاه سوخت و اورژانس بین راهی از مشکلات روستاییان در گچساران است.

 وی اذعان کرد: ضرورت تاسیس شبعه‌ای از مراکز فنی و حرفه‌ای، حل مشکل آب آشامیدنی برخی روستاها در فصول گرم سال، توسعه خانه‌های بهداشت، ضرورت تاسیس شعبه بانکی، واگذاری اراضی ملی که موجب نارضایتی روستاییان شده است، قرار گرفتن برخی از روستاها در مسیر سیلاب‌ها و اختلاف بین مرزی با شهرستان‌های استان‌های همجوار از جمله شهرستان دیلم و بهبهان از جمله مشکلات روستاییان و عشایر این منطقه است.

حواشی نشست شورای اداری درگچساران

از مهمترین حواشی این نشست در سالن جلسات فرماندارگچساران می توان به اظهارات جعفرگوهرگانی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمداشاره کرد  که ریاست شورای اداری را نیز برعهده داشت ،وی از مسئولین و مدیران حاضر در این نشست می خواهد که مشکلات را در کوتاه ترین زمان ممکن بیان کنند .

درادامه نیز سید مسعود حسینی ،فرماندار باشت خطاب به گوهرگانی افزود که اگر خسته اید می توانید به اتاق فرماندار بروید و در آنجا  استراحت کنید که در این بین نیز معاون اقتصادی وزیرکشور هم تصریح کرد که بنده من برای گوش دادن سخنان مسئولین و مدیران مشکلی ندارم، از نظر من مشکلی وجود ندارد .

بابک  دین پرست درادامه نیز اظهارکرد:جلسات بنده در برخی از استانها تا ساعت۲بامدادنیز طول کشیده استو بنده نیامدم که تنها گوش بدهم و بروم .

تصاویر تکمیلی:
با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president