آوای جنوب

فرمانده انتظامی گچساران: کشف بیش از ۴۱ میلیارد ریال کالای قاچاق در گچساران

فرمانده انتظامی گچساران با بیان اینکه از ابتدای سالجاری تا کنون بیش از ۴۱ میلیارد ریال کالای قاچاق در گچساران کشف و ضبط شد، گفت: در این زمینه ۳۳۰ نفر دستگیر و به مراجع قضایی ارجاع داده شد.
آوای جنوب
فرمانده انتظامی گچساران با بیان اینکه از ابتدای سالجاری تا کنون بیش از ۴۱ میلیارد ریال کالای قاچاق در گچساران کشف و ضبط شد، گفت: در این زمینه ۳۳۰ نفر دستگیر و به مراجع قضایی ارجاع داده شد.

 ظهر امروز  نشست کمیسیون  برنامه ریزی و هماهنگی مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان  با حضور فرماندار، مدیرکل گمرک کهگیلویه و بویراحمد، مدیرکل تعزیرات حکومتی استان و روسای ادارات  در سالن کنفرانس فرمانداری گچساران برگزار شد.

 در این نشست سرهنگ سید محمد موسوی  با اشاره به عملکرد نیروی انتظامی در ۹ ماهه سالجاری اظهار کرد: مبارزه با قاچاق کالا و ارز در شهرستان گچساران به نسبت گذشته به حالت عادی بازگشته است.

 فرمانده نیروی انتظامی گچساران با بیان اینکه کشفیات کالای قاچاق به نسبت مدت مشابه سال قبل ۵ درصد کاهش یافته است، گفت:  با توجه به انسداد محورهای ارتباطی گچساران به بنادر جنوبی ، تشدید نظارت ایست و بازرسی در محورهای مواصلاتی و تغییر مسیر قاچاقچیان به دیگر شهرستان‌ها  از مواردی است که این میزان کشفیات  به نسبت مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است.

 وی  در ادامه افزود: در ۹ ماهه نخست سالجاری کالاهای قاچاق کشف شده  این شهرستان به ارزش ۴۱ میلیارد و۴۸۶ میلیون و ۹۴۰ هزار ریال  است.

 موسوی با بیان اینکه در این زمینه ۳۳۰ نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی ارجاع داده شده اند، ابراز کرد:  در این مدت بیش از ۱۳۶ دستگاه خودرو متوقف و به پارکینگ انتقال داده شده است.

 فرمانده انتظامی گچساران در ادامه این نشست با انتقاد از اجرایی نشدن برخی از مصوبات کمیسیون برنامه ریزی و هماهنگی مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان گفت: اگر بحث ارائه گزارش عملکرد باشد ما می توانیم طی یک نامه ای گزارش عملکرد خود را ارائه بدهیم.

 موسوی با اشاره به اینکه  مقام معظم رهبری در زمینه مبارزه با قاچاق کالا و ارز تاکیدات فراوانی دارند، عنوان کرد: با تمام وجود و همت بالا آن چه که رهبری بر آن تاکید داشته باشد اجرا خواهیم کرد.

 وی عنوان کرد: طیق قانون ماده ۵ تمامی مصوبات کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز باید اجرایی شود.

 فرمانده انتظامی گچساران در ادامه خاطرنشان کرد: طرح جمع آوری کالای خارجی در سطح شهرستان با هماهنگی اداره صنعت، معدن و تجارت در گچساران در حال اجرا است.

موسوی بیان کرد: برای رسیدن به رشد و رونق اقتصادی راهی جزء حمایت از کالای ایرانی و تولید داخل نیست و در این میان نقش مردم به عنوان متقاضی  و مصرف کننده کالا پررنگ و مشهود است.

وی با بیان اینکه مبارزه با ورود کالای قاچاق  از  اولویت‌ فعالیت‌های  ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز است، افزود: قاچاق کالا و ارز علاوه بر  ضرر زدن به اقتصاد کشور موجب می‌شود که تولید و  اشتغال در کشور  کاهش پیداکند.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president