آوای جنوب

نمایشگاه دستاوردهای دانشگاه آزاد، دانشکده صنعت نفت و شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران افتتاح شد/اسماعیلی: تبدیل علم به ثروت از اقدامات دانشگاه آزاد اسلامی گچساران است

نمایشگاه دستاوردهای دانشگاه آزاد، دانشکده صنعت نفت و شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران افتتاح شد/اسماعیلی: تبدیل علم به ثروت از اقدامات دانشگاه آزاد اسلامی گچساران است
آوای جنوب
به مناسبت هفته پژوهش و فناوری نمایشگاه دستاوردهای دانشگاه آزاد، دانشکده صنعت نفت و شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران در مرکز تحقیقات غشا دانشگاه آزاد گچساران با حضور مسوولان افتتاح شد.

به گزارش آوای جنوب از گچساران، عصر امروز به مناسبت هفته پژوهش و فناوری نمایشگاه دستاوردهای دانشگاه آزاد، دانشکده صنعت نفت و  شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران   در مرکز تحقیقات علوم و فناوری غشا دانشگاه آزاد گچساران با حضور مسوولان افتتاح شد.

 در این نمایشگاه از ۱۳۵ دستگاه که بیش از ۳۵ اثر از دستاوردهای پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی گچساران از جمله دستاورد پژوهشی سرطان، قارچ پوستی، تصفیه آب صنعتی، غشا، محیط زیست و نانو جاذب ها  در معرض دید قرار گرفت.

 همچنین در این نمایشگاه از یک هزار و ۷۰۰ قطعه ساخت داخلی شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران که در این نمایشگاه ۸۰ اثر به نمایندگی این تعداد ساخت داخلی  به نمایش گذاشته شد.

 گفتنی است،  تعداد ۵ دستگاه ساخت دانشکده نفت و گاز گچساران نیز در این مرکز به نمایش گذاشته شده بود.

رئیس دانشگاه آزاد گچساران:
تبدیل علم به ثروت از اقدامات دانشگاه آزاد اسلامی گچساران است
رئیس دانشگاه آزاد گچساران گفت: با وجود مجموعه عظیمی از استادان مجرب در دانشگاه آزاد اسلامی گچساران باید به سمتی برویم که این علم تبدیل به ثروت شود.

عصر امروز حسین اسماعیلی در حاشیه بازگشایی نمایشگاه دستاوردهای و ساخت قطعات داخلی که با حضور فرماندار، رئیس دانشکده نفت و گاز، رئیس روابط عمومی شرکت و بهره برداری نفت و گاز گچساران و دیگر مسوولان شهرستانی  که در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد گچساران برگزار شد با تبریک هفته پژوهش به پژوهشگران و محققان گفت: ۲۵ آذر ماه به عنوان روز پژوهش نامگذاری شده است.

 وی با بیان اینکه در سال ۱۳۷۹ از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری هفته چهارم آذرماه به عنوان هفته پژوهش نامگذاری شده است، افزود:  روز ۲۷ آذرماه به عنوان روز پیونده حوزه و دانشگاه نامگذاری شده است که این روز را تبریک می گوییم.

اسماعیلی  در ادامه به مبحث پژوهش پرداخت و عنوان کرد: پژوهش عبارت است از بهترین راهکار برای حل مشکلات کشور و پژوهش گر شدن بازگشودن مرزها برای افق  آینده برای آیندگان است.

 رئیس دانشگاه آزاد گچساران با بیان اینکه توسعه علمی، فرهنگی و صنعتی بدون پژوهش ابتر و ناقص است، تصریح کرد: موتور محرک  و پیشرفت هر جامعه پژوهش است و اگر در جامعه ای توسعه ای بدون پژوهش  رخ دهد آن توسعه دوام نخواهد داشت.

 این مسوول با اشاره به تاسیس دانشگاه آزاد در کشور اذعان کرد: در ابتدا دانشگاه ها به صورت آموزش محور بوده و در نسل دوم به صورت پژوهش گر بوده به طوری که دانشگاه ها در کشور به صورت آموزش محور و پژوهش محور هستند.

 وی ادامه داد: دانشگاه در نسل سوم به صورت دانشگاه کار آفرین و در نسل چهارم با ایده های مجرب دانشگاهی این علوم تبدیل به ثروت و کالاهیا مورد نیاز جامعه تبدیل شود.

 اسماعیلی  متاسفانه در نسل سوم و چهارم در دانشگاه ها تازه شروع به کار کرده و باید تلاش کنیم که دانشجویان فعال و کارآفرین را پرورش و پایان نامه های این دانشجویان به نیازهای جامعه سوق داده شود.

رئیس دانشگاه آزاد گچساران ادامه داد: پایان نامه دانشجویان را به سمت موضوع های مورد نیاز جامعه سوق داده و تبدیل به ایده های علمی دانشگاهی و نیاز کشور باشد.

 وی  با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی گچساران مجموع عظیمی از استادان مجرب، صاحب نظر زیادی دارد، گفت:  این دانشگاه دارای آزمایشگاه های مختلفی دارد که  می توانند فعال شوند.

اسماعیلی با بیان اینکه اگر اداره ای نیاز به کارگاه دارد ما در دانشگاه دارای دستگاه های آزمایشی ارزشمند و استادان با ایده ای برای اجرای ایده ها و طرح ها خود دارند که می توانیم به ادارات ارائه دهیم.

وی با اشاره به اینکه  مرکز تحقیقات غشا به عنوان مرکز رشد بسیار فعال است، خاطرنشان کرد:  در این مرکز هم اکنون  در زمینه شیرین سازی آب  فعالیت دارند و انتظار می رود در زمینه کشاورزی و رونق بخشیدن به این بخش و در زمینه پزشکی نیز فعالیت داشته باشند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گچساران خاطرنشان کرد: امروز به مناسبت هفته پژوهش بخشی از توانمندهای دانشگاه آزاد اسلامی افتتاح خواهد شد.

 انتهای پیام/

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president