آوای جنوب

رهایی بازار در کهگیلویه و بویراحمد/فشار بی حد و مرز قصابان برای افزایش قیمت؛ بازار استان گوشت قرمز ندارد

قصابان یاسوجی در یک اقدام هماهنگ از عرضه گوشت قرمز در بازار خوداری کردند.

آوای جنوب
قصابان یاسوجی در یک اقدام هماهنگ از عرضه گوشت قرمز در بازار خوداری کردند.

فشار بی حد و مرز قصابان برای افزایش قیمت؛ بازار یاسوج گوشت قرمز ندارد

در سال‌های اخیر قهر قصابان کهگیلویه و بویراحمد برای افزایش قیمت به یک رویه تبدیل شده است به گونه‌ای که هر زمان اراده‌ کرده‌اند قیمت را به دلخواه خود تعیین کرده‌اند.

دو ماه پیش بود که ستاد تنظیم بازار کهگیلویه و بویراحمد به میل قصابان تشکیل جلسه داد و قیمت انواع گوشت را همانگونه که می‌خواستند، تعیین کردند یعنی قیمت گوشت بره و بزغاله هر کیلوگرم به قیمت ۵۴۰۰۰ تومان، گوشت بز و میش هر کیلو ۴۴۰۰۰ تومان و گوشت گاو هر کیلو ۴۲۰۰۰ هزار تومان اعلام شد.

هنوز ۳۰ روز از نشست ستاد تنظیم بازار نگذشته بود که قصابان خودسر قیمت را به بهانه کمبود دام زنده افزایش دادند و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان به عنوان متولی تامین کالای مورد نیاز بازار و همچنین ناظر بر بازار خود را به ندیدن و نشنیدن زد تا اینکه خبرگزاری ها در گزارشی با عنوان «رهایی بازار در کهگیلویه و بویراحمد؛ قصابان خودسر قیمت گوشت قرمز را افزایش دادند» به بررسی موضوع پرداخت.

بدون شک یک بار برای همیشه باید کاری کرد، زیرا حرکت آرام و ضعف مدیریت سازمان صنعت، معدن و تجارت در این موضوع به جایی نمی‌رسد و این مهم نیازمند یک اقدام ضربتی است که در صورت تامین گوشت مورد نیاز بازار از طریق واردات و یا سایر استان‌ها و برخورد قاطع با قصابان هم استانی برای همیشه این بهانه‌گیری‌ها تمام می‌شود.

البته برخی از کارشناسان معتقدند با وضعیت فعلی و نوع مدیریت در سازمان صنعت، معدن و تجارت بویژه در حوزه بازرگانی این سازمان، انتظار گشایشی نیست و باید فکری اساسی در این زمینه کرد.

خواسته قصابان چیست؟/دیودیده موظف به تامین گوشت مورد نیاز بازار

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با تایید خبر کمبود گوشت قرمز در بازار می‌گوید: قصابان خواهان افزایش قیمت گوشت قرمز هستند.

سید حسین سهمگین گفت: ۲ ماه پیش در نشست ستاد تنظیم بازار نسبت به افزایش قیمت گوشت قرمز در یک بررسی با هدف همسان سازی قیمت با استان‌های دیگر اقدام کردیم.

وی با بیان اینکه هم اکنون در حال بررسی موضوع کمبود گوشت قرمز در بازار هستیم، ادامه داد: سازمان صنعت، معدن و تجارت مکلف به پیگیری و تامین گوشت مورد نیاز بازار است.

در صورت بررسی دقیق موضوع و تایید این مسئله که کمبود گوشت قرمز در بازار، برنامه از قبل طراحی شده قصابان بوده باید به گونه‌ای برخورد شود تا دیگر شاهد تکرار چنین موضوعی در استان نباشیم.
خروج دام زنده از کهگیلویه و بویراحمد ممنوع شد
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: در راستای کنترل قیمت‌ها از خروج دام استان تا زمان تامین کامل نیاز استان جلوگیری شود.

 

علی محمد احمدی در بازدید سرزده از سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه میزخدمت رفع تکلیفی، میزخدمت نیست، اظهار داشت: این موضوع در برخی موارد آنگونه که انتظار بوده نیست و در ظاهر رفع تکلیف است.

وی با اشاره به اینکه صنعت و معدن محورهای کاری زیادی دارد، عنوان کرد: در صورتی کارشناس توانمند در میزخدمت مستقر شود، دیگر نیازی نیست مردم این همه طبقات را بالا و پایین بروند و مدت زمان زیادی معطل دریافت جواب باشند.

احمدی تصریح کرد: میزخدمت‌ها باید به سمت الکترونیکی شدن حرکت کنند و افراد چالاک، آگاه به فرایندها در کنار اپراتورها و فنی و آگاه به سیستم و حوزه نرم افزاری قرار بگیرند.

وی با اشاره به اینکه باید اصلاح ساختار انجام گیرد و سیستم‌ها مکانیزه و دیجیتال شده و به سمت عدم حضور فیزیکی حرکت کند، بیان کرد: دستگاه صنعت و معدن ارباب رجوع زیادی دارد و با توجه به شرایط اقتصادی کشور باید چالاکی و حرکت بهتری نسبت به دستگاه های دیگر داشته باشد.

احمدی خاطرنشان کرد: مقرر شد که در میزخدمت‌ها یک کارشناس آگاه نسبت به ثبت اطلاعات اقدام کند و مسیر انتقال فرایند به مدیر هدف نیز عملیاتی شود.

وی همچنین با تاکید بر کنترل بازار و قیمت‌ها، ادامه داد: در حوزه قیمت گوشت قرمز مبنای قیمت گذاری باید میدان دام باشد و در راستای کنترل قیمت‌ها از خروج دام استان تا زمان تامین کامل نیاز استان جلوگیری شود.
احمدی با بیان اینکه سازمان پشتیبانی دام متولی عرضه است، اظهار داشت: باید قیمت گذاری‌ها اصولی و کنترل بازار نیز به شکل مناسب عملیاتی شود.

وی با اشاره به اینکه دامی که تولید استان بوده و مسافت کمی را برای عرضه پیموده، نباید به قیمت تهران و اصفهان عرضه شود، خاطرنشان کرد: در صورتی ما تامین کامل نداشتیم و از بیرون استان نسبت به تامین گوشت اقدام کردیم، قیمت مبدأ، حمل و سود مجاز مشخص بوده که باید آنالیز قیمت در این بخش انجام شود.

نماینده عالی دولت در استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: باید تا زمانی که مصرف استان در حوزه گوشت متعادل نشده از خروج دام جلوگیری شود.
مردم کهگیلویه و بویراحمد از کم فروشی و گران‌فروشی ناراضی‌اند
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه استان از کم فروشی و گران‌فروشی ناراضی‌اند، گفت: جلوی آشفته بازار مسکن گرفته شود.

مردم کهگیلویه و بویراحمد از کم فروشی و گران‌فروشی ناراضی‌اند

حجت الاسلام سید علی فتح میرمحمدی ظهر امروز در نشست کمیسیون ارتقاء امنیت اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: مدیران دستگاه‌های اجرایی وظیفه‌ای سنگین تر از رضایت مندی مردم و ایجاد امنیت اجتماعی ندارند.

وی با بیان اینکه اجرای قانون، دستورالعمل‌ها و خدمت به مردم در هر زمینه‌ای اصل کار مدیران است، افزود: تمامی دستگاه‌ها، نهادها و سازمان‌ها طبق قانون و مقررات عمل کنند و شهروندان و مردم ضمن رعایت قانون امور را براساس قانون از مسئولین بخواهند.

میرمحمدی ریشه نارضایتی‌های مردم را در قانون گریزی و دور زدن قانون دانست و ادامه داد: امنیت اجتماعی در هر شرایطی با قانون ایجاد می‌شود.

وی به ابزارهای نارضایتی مردم در برخی موارد از جمله عدم نظارت‌های کافی بر بازار، نانوایی‌ها، میوه فروش‌ها، تاکسی‌های درون و برون شهری و سد معبر اشاره کرد و گفت: کم فروشی و گران‌فروشی اغلب نارضایتی‌ها را بوجود آورده است.

میرمحمدی بیان کرد: در خصوص اجاره مسکن قیمت‌ها همه سلیقه‌ای، دلخواه و بدون کارشناسی است و متاسفانه متولی خاص و الگوی مناسبی در این رابطه نیست و سبب نارضایتی مردم شده و قبل از اینکه مردم دادشان را بزنند ما باید داد بزنیم.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در حوزه مسکن باید جلوی این آشفته بازار گرفته شود و بر طبق الگوی کشوری و سامانه‌ای که در این خصوص طراحی شده اقدامات لازم انجام گیرد.

میرمحمدی به مسئله ارائه خدمات بهتر در پذیرش و خدمات درمانی به بیماران در سازمان تامین اجتماعی، حوزه‌های مختلف بهداشت و درمان استان، کلنیک‌ها و دندانپزشکی‌ها تاکید کرد و افزود: براساس دستورالعمل‌ها نظارت و بازرسی‌ها در این رابطه بیشتر انجام می‌شود.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president