آوای جنوب

فرسنگ‌ها فاصله از اقدام جهادی بچه‌های قرارگاه در عدور تا سهل‌انگاری مسؤولان در گنجه‌ای

این اقدام انقلابی را انجام دادند تا نشان دهند که میان اقدام جهادی در عدور تا کم‌کاری و سهل‌انگاری مسؤولان در گنجه‌ای کهنه فرسنگ‌ها فاصله است.

به گزارش آوای جنوب از یاسوج، طاهره السادات احمدی مهریان در گزارشی این گونه آورده است، زلزله ۵٫۲ ریشتری که بهار امسال شهر یاسوج و روستاهای اطراف را لرزاند مشکلات زیادی برای مردم روستاهای زلزله‌زده و به خصوص روستای گنجه‌ای کهنه ایجاد کرد به نحوی که در این روستا قریب به ۹۰ درصد از خانه‌های روستایی دچار مشکل و آسیب جدی شد و بسیاری از مردم مجبور شدند که خانه‌های خود را خراب کرده و از نو برای خود سرپناهی جدید بسازند.

متاسفانه مسؤولان تا حدود زیادی در این حادثه نمره پایین گرفتند و نتوانستند مزه اقدام جهادی و انقلابی را به کام مردم زلزله‌زده این منطقه کنند و اگر وامی و تسهیلاتی هم به استان آمد از جنس همان وام‌ها و تسهیلاتی بود که به همه مناطق زلزله‌کشور اختصاص یافت و کسی نمی‌تواند بر سر این مردم محروم منت بگذارد.

***جلسه سخت امتحان مسؤولان در ۱۲ اردیبهشت

زلزله ۱۲ اردیبهشت شهر یاسوج نشان داد که مسوولان استان چند مرده حلاجند و آیا می‌توانند در بحران‌هایی بزرگتر و سنگین‌تر سربلند از میدان خارج شوند؟

به همین منظور به سراغ برخی از مردم رفتیم و از آن‌ها در خصوص توانایی مسؤولان در چنین بحران‌هایی سؤالاتی را جویا شدیم.

صفری از اهالی روستای گنجه‌ای با اشاره به محرومیتی که بسیاری از مردم گنجه‌ای کهنه با آن دست و پنجه نرم می‌کنند اظهار کرد: مردم این روستا تقریبا از ضعیف‌ترین و محروم‌ترین مردم مناطق اطراف شهر یاسوج هستند.

مسؤولانی که در بحران‌ها و روزهای سخت ناتواننداین فرهنگی اهل روستای گنجه‌ای گفت: زلزله ۱۲ اردیبهشت امسال نشان داد که مسؤولان استان تا چه اندازه توانایی برخورد با بحران‌ها و شرایط سخت را دارند.

وی با انتقاد شدید از مسؤولان استانی که دست روی دست گذاشتند تا فصل سرما فرا رسید و ساخت و ساز اکنون به کلی متوقف شده است اظهار کرد: آن‌ها باید شبی را در چادر با آن فرزند معلول به سر می‌کردند تا به وضعیت مردم بیشتر پی می‌بردند.

بخشی یکی دیگر از اهالی روستای گنجه‌ای کهنه هم در گفت‌وگو با ما از چنین وضعیتی اظهار نارضایتی کرد و گفت: چرا باید بانک‌ها هر کاری که دلشان خواستند در این استان انجام دهند و چرا باید به فکر مردم محروم و رنج کشیده نباشند و برای دادن یک وام ضروری بهانه وثیقه‌های آن چنانی را بیاورند.

وی با بیان اینکه استان تاکنون به دلیل همین مشکلات با محرومیت و صخره سنگین عقب‌ماندگی برخورد کرده است خاطرنشان کرد: مسؤولان ما باید درس کار و تلاش و اقدام انقلابی را از بچه‌های جهادی یاد بگیرند که چگونه در گرمای طاقت‌فرسای تابستان در گرم‌ترین نقاط ایران برای محرومین و مستضعفین مفت و مجانی و بدون منت و ریا خدمت می‌کنند.

بخشی که از سهل‌انگاری مسؤولان برای ساختن منازل آسیب‌دیده در روستای محروم گنجه‌ای کهنه به شدت گلایه‌مند بود اظهار کرد: تا کی مسؤولان ما باید چنین با مردم مظلوم و زجر کشیده رفتار کنند و تنها از مردم برای انتخابات‌ها و جایی که سودی عایدشان می‌شود استفاده کنند و دیگر هیچ.

وی با اشاره به غیر قابل سکونت شدن منازل روستاییان در منطقه گنجه‌ای کهنه تصریح کرد: باید همان روزها و تا فصل سرما نرسیده به فکر مردم و چاره‌جویی برای رفع مشکلاتشان بودند و امروز که فصل سرما رسیده دیگر مردم گنجه‌ای کهنه منتظر اقدام مسؤولان نیستند.

تفاوت اقدام جهادی از عدور تا گنجه‌ای

اما در سوی دیگر اقدامات جهادی و انقلابی بچه‌های قرارگاه مردم را بیش از پیش امیدوار کرده است مردمی که در روستاهای دور افتاده استان از سیلاب‌کلوار تا زیلایی و از دیشموک تا لیکک بهمئی چشم امیدشان به اقدامات جهادی این پسران بی‌ادعاست.

بچه‌های جهادی در قالب قرارگاه پیشرفت و آبادانی با روحیه‌ای برگرفته از شور و شعور انقلابی سال ۵۷ به دورترین روستاهای استان می‌روند تا کام تشنه مردم را در آخرین و صعب‌العبورترین نقطه این دیار محروم سیراب کنند.

اواخر بهار و تابستان امسال بود که همزمان با زلزله در یاسوج و گنجه‌ای کهنه، بچه‌های قرارگاه پیشرفت و آبادانی با کمترین بودجه و دور از مادر و پدر و احیانا زن و فرزند خود کام مردمی را سیراب کردند که تنها آرزویشان جاری شدن آب در لوله‌های آب روستا بود.

زنانی که فرسنگ‌ها راه را برای پر کردن مشک‌های آب طی می‌کردند و از ۲۴ ساعت شبانه‌روز نیمی از آن را در راه تامین آب سپری می‌کردند.

جوانان انقلابی و جهادی تحت فرماندهی سردار یدالله بوعلی فرمانده بسیجی آن روزهای سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد و جانشین کنونی سپاه فجر شیراز با مدیریت انقلابی و جهادی سید مسعود پرهیزگار به کمک مردم محروم شتافتند تا بلکه در این سال‌های خشکسالی و کم‌آبی کودکان و زنان محروم علاوه بر مشقت‌های زندگی حداقل کامشان از بی‌آبی خشک نشود.

برای مثال در یکی از ماندگارترین اقدامات جهادی بچه‌های قرارگاه پیشرفت و آبادانی عملیات خود را با نام نامی حضرت ولی عصر(عج) در روستای دور افتاده عدور در آخرین نقطه از سیلاب‌کلوار آغاز کرده و زنان و دختران عدوری را از رنج و محنت حمل آب نجات دادند.

بچه‌های پیشرفت آبادانی در کمترین زمان ممکن و بدون این که اجازه دهند تابستان طاقت فرسا تمام شود و در پاییز دل انگیز به مردم تشنه آب‌رسانی کنند، این اقدام انقلابی را انجام دادند تا نشان دهند که میان اقدام جهادی در عدور تا کم‌کاری و سهل‌انگاری مسؤولان در گنجه‌ای کهنه فرسنگ‌ها فاصله است.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president