آوای جنوب

رئیس جدید اداره کار،گچساران منصوب شد/یک قشقایی جایگزین قشقایی دیگری شد

طی آیینی و با حضور مسوولان رئیس جدید اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی گچساران منصوب شد.
آوای جنوب
طی آیینی و با حضور مسوولان رئیس جدید اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی گچساران منصوب شد.

 پیش از ظهر امروز  طی  آیینی رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی گچساران با حضور فرماندار، امام جمعه، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان و دیگر مسوولان شهرستان  در سالن کنفرانس فرمانداری گچساران معارفه شد.

 در این آیین پروانه نیک مرام با بیان اینکه استخدام های کار از سوی اداره کار برگزار نمی شود، اظهار کرد:  در زمینه استخدام افراد دارای معلولیت در ادارات در استان کم رنگ و در کشور نادیده گرفته شده است.

 مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه در اسفند سال گذشته قانون استخدام افراد دارای معلولیت به تایید مجلس رسیده است، ابراز کرد: هرگاه سخن از کار می شود نگاه ها معطوف اداره کار می شود.

وی افزود: همه دستگاه ها متولی اشتغال هستند و تنها ایجاد اشتغال مختص یک نهاد و یا یک دستگاه نیست.

 وی با بیان اینکه در سال گذشته ۱۰۲ میلیارد تومان اعتبار برای ایجاد اشتغالزایی روستایی، فراگیر و عشایری در استان جذب شد، ابراز کرد: از مجموع این اعتبار سهم شهرستان گچساران ۷ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بوده که  ۴۴۰ شغل در این شهرستان  ایجاد شد.

نیک مرام در ادامه عنوان کرد: همه دستگاه ها و روسای مربوطه در زمینه جذب اعتبارات  و ایجاد اشتغال در جامعه تلاش  کنند تا بتوانیم آمار بیکاری را در این استان کاهش دهیم.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی در ادامه با اشاره به معارفه رئیس جدید اداره کار،  تعاون و رفاه اجتماعی گچساران گفت: بیژن مهدی پور رئیس سابق این اداره از سال ۹۲ تا کنون در این شهرستان به عنوان سرپرست اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی گچساران  بود.

 وی با بیان اینکه ایشان در قبل از این سمت به عنوان بازرس اداره کار فعالیت داشته است، گفت: از سال ۸۵  تا کنون اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی گچساران به حکم سرپرستی اداره  می شد.

در پایان این مراسم از زحمات بیژن مهدی پور تقدیر و پرویزی به عنوان رئیس جدید اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی گچساران منصوب شد.

تخصیص ۳۳۶ میلیارد تومان اعتبارات عمرانی گچساران در سالجاری
فرماندار گچساران با بیان اینکه در سالجاری۳۳۶ میلیارد تومان به پروژه های عمرانی این شهرستان تخصیص داده شد، گفت: تا کنون ۱۷۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از اعتبارات عمرانی این شهرستان جذب و بین دستگاه های مربوطه توزیع شده است.

پیش از امروز نشست شورای اداری با حضور فرماندار، امام جمعه، مدیرکل اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و دیگر مسوولان شهرستان در سالن کنفرانس فرمانداری گچساران برگزار شد.

 در این نشست عبدالرحیم رحیمی با بیان اینکه  امسال اعتبارات خوبی به شهرستان گچساران تخصیص داده شد، اظهار کرد:در سالجاری مالی مبلغ ۳۳۶ میلیارد تومان اعتبارات به پروژه های عمرانی این شهرستان اختصاص داده شده است.

وی با بیان اینکه  تا کنون ۸۰ درصد این اعتبارات از محل درآمدهای ۳ درصد نفت، ملی، استانی، حوادث و ارزش افزوده جذب شده است، گفت: هم اکنون ۱۷۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از اعتبارات عمرانی این شهرستان جذب و بین دستگاه های مربوطه توزیع شده است.

 فرماندار گچساران با اشاره به اینکه این اعتبارات برای اجرای ۲۶ فصل، ۱۰۰ برنامه و ۳۰۰ پروژه عمرانی توزیع شده است، ابراز کرد: هم اکنون ۸۵ درصد از اعتبارات نفت، ۸۰ درصد اعتبارات استانی و ۸۵ درصد از اعتبارات ارتقا شاخص ها جذب شده که  تا پایان دی ماه ۱۰۰ درصد اعتبارات عمرانی شهرستان گچساران جذب خواهد شد.

 بالاترین مقام اجرایی شهرستان گچساران عنوان کرد: تا کنون  در هیچ سالی اعتبارات عمرانی شهرستان به طور کامل جذب نشده بود.

وی با بیان اینکه در توزیع اعتبارات شهرستان اولویت با پروژه های نیمه تمام و در دست احداث است که با بهره برداری از این پروژه‌ها روند توسعه و عمران شهرستان سرعت بیشتری خواهد گرفت، گفت:  هم اکنون ۳۰۰طرح در حوزه‌های مختلف شامل راه، انرژی، آب، عمران شهری و روستایی، بهداشت و درمان، ورزش، فضای آموزشی، گردشگری، فرهنگی و مذهبی در این شهرستان در دست اجرا است.

 رحیمی در ادامه ابراز کرد:  برای اولین بار از سرجمع اعتبارات تخصیص داده شده اعتباری در جهت کمک فنی و اعتباری به ۳ بخش کشاورزی، صنعت و معدن و گردشگری اختصاص داده شده است.

 فرماندار گچساران  با بیان اینکه هم اکنون ۳۶ میلیون تومان کمک فنی و اعتباری به این ۳ حوزه اختصاص داده شده است، گفت: از این مبلغ اعتبار، ۱۴ ملیون تومان  در بخش کشاورزی، ۱۴ میلیون تومان در بخش صنعت و معدن و ۷ میلیون تومان در بخش گردشگری تخصیص و در حال حاضر آماده توزیع است.

 وی با اشاره به روسای این ادارات گفت: حداکثر تا پایان هفته آینده فرصت برای جذب این اعتبارات وجود دارد.

 رحیمی  در ادامه به اختصاص مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان از محل اعتبارات نوسازی برای نوسازی و تعمیرمدرسه استثنایی باغچه بان خبر داد و عنوان کرد:  در سال آینده یک زمین چمن مصنوعی برای جامعه معلولان در شهرستان گچساران اختصاص داده خواهد شد.

 فرماندار گچساران با بیان اینکه حمایت از معلولان در جامعه در دستور کار قرار گیرد، گفت: متاسفانه ۶۰ درصد از زیرساخت های ادارات این شهرستان فضای مناسبی برای تردد این افراد وجود ندارد.

 وی در ادامه به میز خدمت ادارات این شهرستان اشاره کرد و افزود: متاسفانه آن گونه که باید میزخدمت در ادارات این شهرستان تعریف شود، انجام نگرفته است.

فرماندار گچساران افزود: در بازدیدی که از ادارات صورت گرفته  مکان مناسبی برای ارائه خدمات به ارباب رجوع وجود ندارد.

 رحیمی خطاب به روسای ادارات گفت: تا پایان آذر ماه فرصت دارید که گزارش عملکرد خود را در زمینه ارائه خدمات به ارباب رجوع به صورت مکتوب به فرمانداری گچساران ارائه داده شود.

وی در ادامه به رابط سلامت اشاره و عنوان کرد: هر اداره وظیفه دارد که یکی از کارکنان ادارات خود را به عنوان رابط سلامت به شبکه بهداشت و درمان معرفی کند و اگر این اتفاق صورت نگیرد این مدیر تا هفته آینده عزل خواهد شد.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president