آوای جنوب

تشییع پیکر شهید داریوش رنجبر بر دستان مردم کهگیلویه و بویراحمد+تصاویر

پیکر شهیدسروان داریوش رنجبر که در حادثه تروریستی چابهار به شهادت رسید بر دستان مردم شهید پرور و مسؤولان کهگیلویه و بویراحمد تشییع شد.
آوای جنوب
پیکر شهیدسروان داریوش رنجبر که در حادثه تروریستی چابهار به شهادت رسید بر دستان مردم شهید پرور و مسؤولان کهگیلویه و بویراحمد تشییع شد.

صبح امروز و با حضور اقشار مختلف مردم و مسؤولان استان  پیکر شهید مدافع وطن، سروان داریوش رنجبر که در حادثه تورریستی چابهار به شهادت رسید از ستاد فرماندهی نیروی انتظامی استان به سمت میدان هفتم تیر و سپس به سمت گلزار مطهر شهدای والامقام شهر یاسوج تشییع شد.

روز پنجشنبه، ۱۵ آذر۱۳۹۷، عاملی انتحاری با خودروی وانت که حامل مواد منفجره بود، قصد اقدام تروریستی و ورود به مقر انتظامی چابهار را داشت که با اقدام به موقع عوامل انتظامی موفق به ورود نشد و چون ناکام مانده بود اقدام به انفجار خودرو کرد.

در این حادثه دو نفر از نیروهای غیور و جان برکف نیروی انتظامی به نام‌های ستوان دوم داریوش رنجبر و ناصر درزاده به درجه رفیع شهادت نائل شدند و تعدادی از مردم چابهار نیز مجروح شدند و عامل انتحاری نیز به درک واصل شد.

شهید داریوش رنجبر سال ۱۳۷۴ در منطقه پشت کوه دلیر استان کهگیلویه‌ و بویراحمد متولد شد او فرزند ارشد خانواده‌ای هشت نفره بود و پدرش شغل آزاد دارد داریوش مقاطع دبستان و راهنمایی را در زادگاهش گذراند و برای ادامه تحصیل به روستای مجاورشان رفت وی در نهایت در دانشکده افسری تهران پذیرفته شد و پس از اتمام درس به منطقه چابهار اعزام شد.

شهید داریوش رنجبر سرانجام در حادثه تروریستی چابهار در ۱۵ آذر ۱۳۹۷ به شهادت رسید.

آنچه در ادامه می‌خوانید بخشی از مصاحبه با خانواده شهید داریوش رنجبر است

داریوش پسر اولم بود سال۷۴ به دنیا آمد بعد او خدا ۲ پسر و ۳ دختر دیگر به ما داد داریوش مقطع دبستان و راهنمایی را در روستای خودمان خواند؛ اما برای گذراندن دبیرستان به روستاهای مجاور رفت چون روستای ما خیلی دور افتاده و محروم است و دبیرستان ندارد خیلی به درس خواندن علاقه داشت و در تمام مقاطع تحصیلی‌اش شاگرد خوب و درس‌خوانی بود همین موضوع باعث شد اجازه بدهم درسش را ادامه دهد.

 با اینکه تفاوت سنی زیادی با خواهر و برادرهایش نداشت همیشه سعی می‌کرد کمکشان کند پسرم خیلی خوش‌برخورد و خوش‌اخلاق بود، طوری که همه فامیل دوستش داشتند. هر زمان به روستا می‌آمد به دوستان و اقوام سرمی‌زد و احوالاتشان را جویا می‌شد.

از همان بچگی دوست داشت پلیس شود می‌گفت باید به نظام خدمت کنم و به همین دلیل در دانشکده افسری تهران ادامه تحصیل داد. خیلی به شهدا علاقه داشت و هر زمان از خاطرات دوران دفاع مقدس برایش تعریف می‌کردم متوجه این علاقه‌اش می‌شدم من در دوران جنگ تحمیلی جانباز شدم و همین موضوع باعث شده بود داریوش ارادت خاصی به جانبازان و شهدا پیدا کند. پسرعمویش تعریف می‌کند که در جمع‌های دوستانه‌شان نیز از فداکاری‌های جانبازان زیاد صحبت می‌کرد.

دفعه آخر که به مرخصی آمده بود به مزار شهدا رفت. خیلی اخلاقش عوض شده بود. هیچ وقت از مسائل نظامی و کاری‌اش تعریف نمی‌کرد تا اینکه خودم در کیفش یک برگه تشویقی پیدا کردم و متوجه شدم باز هم شاگرد اول است!

قبل از اینکه به مرخصی بیاید گفته بود قصد دارد ازدواج کند برای همین برایش خواستگاری رفتیم. صحبت‌های اولیه انجام شد و قرار گذاشتیم دفعه بعد که برگشت عقدشان کنیم منتهی داریوش دیگر برنگشت.

وقتی خداحافظی کرد که به چابهار برود نمی‌توانست از مادرش دل بکند چند بار از خانه خارج شد و دوباره برگشت و خداحافظی کرد. رفتارش برایمان خیلی عجیب شده بود؛ اما گمان نمی‌کردیم اینقدر زود از بین‌مان برود.

داغ فرزند خیلی سخت است؛ با این حال خوشحالیم که پسرمان در راه انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی به شهادت رسید و روسفیدمان کرد. از مسئولین نیز تقاضا داریم انتقام خون شهدای این حادثه را از تروریست‌ها بگیرند.»

جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا:
دلارهای نفتی زیادی برای بر هم زدن امنیت ایران خرج می‌شود/نثار خون ۱۳ هزار شهید ناجا برای امنیت کشور
جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا گفت: دلارهای نفتی زیادی آن سوی مرزها برای بر هم زدن امنیت ایران خرج می‌شود.

سردار محسن فتحی‌زاده ظهر امروز در مراسم تشییع مدافع وطن شهید داریوش رنجیر شهید حادثه تروریستی چابهار در جمع مردم این شهر اظهار کرد: شهیدان با نثار خون خود مسوولیت ما را سنگین‌تر کردند.

وی گفت: چهل سال از این انقلاب می‌گذرد و در این چهل سال هر روز استکبار توطئه‌های جدیدی علیه نظام و انقلاب از جنگ تحمیلی گرفته تا ترورها و تحریم‌ها داشته است.

فتحی‌زاده در ادامه با بیان این که دشمن سعی داشت که انقلاب به اهداف خود نرسد افزود: آن‌ها به دنبال این بودند که با انواع و اقسام توطئه‌ها و ترفندها انقلاب چهل سالگی خود را نبیند اما به برکت رهبری داهیانه امام راحل و هدایت هوشمندانه مقام معظم رهبری همه ترفندها نقش بر آب شد.

جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا با خطاب قرار دادن مردم که فرزندان شما در نیروهای مسلح پای انقلاب ایستاده‌اند خاطرنشان کرد: فرزندان شما هر آن چه که لازم باشد برای دفاع از نظام و امنیت این کشور و ایجاد آرامش فدا می‌کنند.

وی با بیان این که اینک شهید داریوش رنجبر شاهد است و حرکات و رفتار ما را می‌بیند و می‌شنود خاطرنشان کرد: باید با اعمال و رفتار خود روح شهیدان را از خود راضی نگه داریم.

فتحی‌زاده با اشاره به این که دشمن هر روز توطئه‌ای علیه نظام و انقلاب در آن سوی مرزها تدارک می‌بیند و با تاکید بر این که استکبار به دنبال بر هم زدن امنیت در ایران است خاطرنشان کرد: هر چه پول‌های نفتی خود را هزینه می‌کنند تا امنیت ما را بر هم زنند اما به واسطه رشادت فرزندان شما طرفی نخواهند بست.

جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا با اشاره به شهادت ۱۳ هزار شهید نیروی انتظامی افزود: شهدا با تقدیم جان خود وظیفه‌ای را که داشتند به بهترین نحو انجام دادند و امروز مسؤولیت ما بسیار سنگین است و باید بدانیم که چگونه عمل کنیم.

وی با اشاره به این که ملت نشان داد که در این چهل سال با سختی‌ها مقابله می‌کند و همچنان پای نظام ایستاده‌اند افزود: آن‌ها با تربیت فرزندان خود راه شهدا را زنده و پاینده نگه می‌دارند.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president