آوای جنوب

برای آنانی که مردم را فراموش کردند/مجلس نیازمند نمایندگانی از جنس مردم است

مردم از آنهایی که فقط شعار دادند و عمل نکردند و آن‌ها را به فراموشی سپردند عبور خواهند کرد.
آوای جنوب/علی‌مراد کاظمپور
مردم از آنهایی که فقط شعار دادند و عمل نکردند و آن‌ها را به فراموشی سپردند عبور خواهند کرد.
تصویر مرتبط

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران علی‌مراد کاظمپور مدیرمسول آوای جنوب طی یادداشتی آورده است: در حالی جشن چهلمین سال انقلاب شکوهمند اسلامی را جشن خواهیم گرفت که باید اذعان کرد مردم تا به امروز در تمامی صحنه های حساس خود جلوتر از مسولان گام برداشته اند و باید اعتراف کرد مسوولان ما در این راستا گاها در مقابل مردم کم آورده‌اند.

انقلابی که در سال ۵۷ توسط کودکان در گهواره سال ۴۲ به پیروزی رسید انقلابی برآمده از دل مردم بود چنانکه آن روز همه از جنس هم بودند و به نوعی باید گفت شبیه به هم بودند.

آن روز سفره‌های مردم شبیه به هم بود و فاصله طبقاتی  هنوز به این نقطه نرسیده بود و قرار بر این بود با پیروزی انقلاب این فاصله ها از بین برود.

قرار بر آن شد انتخاباتی باشد و باید بپذیریم انتخابات در کشور ما از برکت نفس‌های قدسی امام راحل به جهت استمرار نظام بود.

قرار بر آن بود نمایندگانی به مجلس بروند تا مشکلات مردم را ببینند اما از آنجا که وامدار صاحبان قدرت و پیمانکاران شدند در طول دوران نمایندگی خود به دنبال حل و فصل مشکلات اطرافیان خود بودند.

قرار شد نمایندگان صدای مردمی شوند که با هزاران آرزو پای صندوق‌های رای رفته بودند اما به جرات باید بگویم صدای جریان و قوم و خویشاوندان خود شدند.

قرار بر این بود نمایندگانی اصلح؛ شایسته؛ خدمتگزار و دلسوز به مجلس بروند اما در عمل اینگونه نشد که نشد و شاهد بودیم آنان که ثروتشان بیشتر بود با کمی چاشنی شعارهای پوپولیستی به راحتی بر صندلی سبز مجلس تکیه زدند.

قرار بر آن شد نخبگان که همانا پرچمداران جامعه هستند در جهت اهداف عالیه نظام سکاندار شوند اما در عمل بستگان و خویشاوندان جای نخبگان را گرفتند.

هر چند از سویی شیطنت های دشمنان از بیرون و از سوی دیگر مسوولانی که هر روز فاصله خود را با مردم بیشتر و بیشتر کردند تا به امروز با رهبری حکیمانه و بصیر نتوانسته اند به اهداف خود دست پیدا کنند اما باید اذعان داشت امروز و در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب با تمام تجربیاتی که تا امروز داشته‌ایم به این نتیجه می رسیم برای عبور از مشکلات باید با تجریه دیروز از تمامی آنهایی که مردم را نردبانی برای رسیدن به قدرت می دانستند عبور کرد.

عبور از صاحبان قدرت؛ عبور از همان‌هایی است که از پشت شیشه های دودی خودروهای شاسی بلند خود مشکلات مردم را نمی‌بینند و سعی بر آن دارند تنها با چند عکس یادگاری در کنار مردم خود را به گونه ای نشان دهند که از مشکلات مردم با خبر هستند.

فراموش می‌کنند درب خانه های مردم در قبل از انتخابات به روی آنها باز است و خود را با هزاران واسطه مهمان مردم می کنند اما وقتی کارشان تمام شد نه جواب مردم را می دهند نه دیگر می شود آنها را دید و دیگر متعلق به همان حلقه اولیه قدرت هستند.

امروز مجلسی می تواند کارساز باشد که نمایندگانی از جنس خود مردم داشته باشد؛ نماینده ای که درد را کشیده باشد تا بداند درد چیست نه نماینده ای که فقط شنیده باشد و نداند مردم امروز برای خرید تنها نان روزانه خود مشکل دارند.

نماینده ای که بداند و خود در شرایطی دریافت وام از بانک ها قرار گرفته باشد تا بداند بانک ها برای پرداخت کمترین وام ها با مردم چه کرده‌اند نه نماینده ای که تنها به دنبال حل کردن مشکلات پرداخت سود وام های کلان صاحبان شرکت‌هاست آن هم به واسطه اینکه…

امروز آنهایی می دانند درد این مردم چیست که از جنس خود این مردم باشند تا بدانند مردم این روزها چگونه روز را به شب می رسانند.

مردمی که در مقابل فرزندان خود شرمنده هستند و هر روز شاهد پیشی گرفتن عده ای از خود هستند.

مردم امروز به تصمیم‌گیرانی نیاز دارند که سوار بر خودرو ملی شوند و بعد بگویند از خودرو ملی استفاده کنید نه آنهایی که از بیت المال سوار بر خودروهای شاسی بلند می شوند و از پشت شیشه های دودی مردم را هم نمی‌بینند.

بی‌تردید انقلابی که از هشت سال جنگ و تحریم و صدها تهدید و برنامه ریزی به همت جوانانی دلسوز عبور کرده است این بار نیز برای عبور نیاز به نمایندگانی از جنس خود مردم دارد تا درد کشیده باشند نه درد شنیده و به نظر می‌رسد اینبار مردم از آنهایی که فقط شعار دادند و عمل نکردند عبور خواهند کرد چرا که این مردم دیدند چگونه نمایندگان آنها وزیری را که چند روز از استیضاح آن نمی گذشت دوباره برای وزارتخانه ای دیگر حمایت کردند و دیگر همه با خبر شده اند در آن پشت و پستوها خبری هست که هست.

مردم دیدند شایسته سالاری و استفاده از نخبگان شعاری بیش نبود چرا که دیدند حلقه مدیریت‌ها از جریان چپ و راست عبور کرده و به جریان قومی و پس از آن به خویشاوندی رسیده است.

مردم دیدند چگونه نمایندگان انتقاد کردند و چگونه سکوت کردند و…

و امروز به جرات می گویم با وجود افرادی از جنس مردم تمامی مشکلات اقتصادی و فسادهای به وجود آمده در کشور حل خواهد شد.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president