آوای جنوب

سؤالی سخت از مسؤولان و نخبگان و انگشت فرمانده سپاه فتح روی مشکل اصلی شهر یاسوج

در نشست با نخبگان بسیجی و مسؤولان استانی فرمانده سپاه فتح به مشکل اصلی شهر یاسوج اشاره کرد.
در نشست با نخبگان بسیجی و مسؤولان استانی فرمانده سپاه فتح به مشکل اصلی شهر یاسوج اشاره کرد.
آوای جنوب

 نشستی با حضور برخی مسوولان استانی، رئیس‌کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد، نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی و برخی از نخبگان بسیجی به همت فرماندهی سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد در سالن شهید نورعلی شوشتری این مجموعه برگزار شد.

در این نشست خرمدل فرمانده سپاه فتح استان با بیان این که نظیر چنین جلسه‌ای که بیشتر مدیران استان و نخبگان حضور داشته باشند کمتر دیده‌ام تا به صورت کارشناسی مشکلات را مطرح می‌کنند تصریح کرد: باید به دنبال خروجی از چنین جلساتی باشیم.

فرمانده سپاه فتح استان با بیان این که بخشی از مشکلات عمرانی استان در گیر و بند اداری است از رئیس سازمان برنامه و بودجه استان خواست تا خط‌شکنی کنند و پنجره واحد در حد شعار نماند همچنان که در برخی از کشورها مثل مالزی ظرف ۲۴ ساعت کار سرمایه‌گذار را به صورت قانونی راه می‌اندازند.

وی در همین خصوص با بیان این که استانی که گرفتاری دارد چرا سرمایه‌گذار باید ۶ ماه بدود اظهار کرد: باید کسانی که ایده و خلاقیت دارند را هم به صورت ویژه حمایت کنید و این اتفاقات و کارهایی که انجام می‌دهند تنها در آزمایشگاه و کتابخانه نماند.

خرمدل در این نشست سؤالی خطاب به مسؤولان و نخبگان مطرح کرد که معضل اصلی شهر یاسوج چیست؟ وقتی کسی از حاضرین در یک سکوت سنگین جواب فرمانده سپاه را نداد خود به حرف آمد و گفت: معضل اصلی شهر یاسوج این است که بازار ندارد، این شهر خیابان دارد اما بازار ندارد، یاسوج هم مثل اصفهان و شیراز نیاز به بازار دارد.

وی به طرحی که آیت‌الله ناصری برای یزد آماده کرده اشاره کرد و گفت: یاسوج نیاز به بازاری دارد که همه امکانات در آن باشد و باید یک المان برای شهر یاسوج درست کرد.

خرمدل با اظهار ناراحتی از این که چرا باید خانمی که ۷۰ نفر در زمینه بافندگی مشغول کرده مجبور باشد با وانت‌بار دست بافته‌های تولیدی را برای فروش به بندرعباس ببرد اظهار کرد: بعضی وقت‌ها چنین افرادی را بیچاره می‌کنیم یعنی این که کسب و کاری راه‌اندازی می‌شود و بازارش نیست و بدهکار می‌شوند.

فرمانده سپاه فتح با بیان این که ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی پول کمی نیست که به استان آمده تصریح کرد: اگر در یاسوج بازار کار راه بیندازیم حرکتی بزرگ خواهد بود که اگر شهرداری تنها همین یک کار را انجام دهد کار و تولید رونق پیدا می‌کند.

وی به برخی محصولات بومی استان اشاره کرد که قابلیت عرضه در چنین بازاری را دارد و خاطرنشان کرد: یک بازار باشکوه هزاران شغل در یاسوج ایجاد می‌کند.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president