آوای جنوب

زارعی: بودجه شهرداری‌های استان یک چهارم سایر نقاط است/انتقاد عدل هاشمی از سخنرانان

در نشست شهرداری‌ها و دهیاری‌های کهگیلویه و بویراحمد با معاون وزیر کشور موضوعات مختلفی مطرح شد از جمله این که بودجه شهرداری‌های استان یک چهارم سایر نقاط کشور است.
آوای جنوب
در نشست شهرداری‌ها و دهیاری‌های کهگیلویه و بویراحمد با معاون وزیر کشور موضوعات مختلفی مطرح شد از جمله این که بودجه شهرداری‌های استان یک چهارم سایر نقاط کشور است.

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، غلام‌محمد زارعی در نشست پیش از ظهر امروز دهیاران و شهرداری‌های استان کهگیلویه و بویراحمد که با حضور معاون وزیر کشور برگزار شد، گفت: توجه به روستاها برای جلوگیری از مهاجرت به شهر و کاهش حاشیه‌نشینی ضروری است و شهر و روستا هر دو باید مورد توجه باشند.

وی در خصوص خواسته دهیاران و مصوب شدن بند(و) تبصره ۶ قانون بودجه افزود: روز یکشنبه این بند در مجلس بررسی و این دغدغه دهیاران رفع خواهد شد.

نماینده بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: متوسط درآمد شهرداری‌های استان در مقایسه با سایر استان‌ها ۴به یک است و شهرداری‌ها برای پرداخت حداقل‌ها با مشکلاتی مواجه هستند، مهندسی این شرایط کار سختی است.

زارعی خاطرنشان کرد: ۱۷۰ میلیارد تومان دولت در زلزله امسال بویراحمد و دنا برای بهسازی، بازسازی و ساخت منازل با استحکام فنی اختصاص داده است.

اما عدل هاشمی‌پور نماینده مردم کهگیلویه بزرگ با انتقاد از سخنرانان استانی این نشست گفت: تا حالا ندیدم یک چهره ملی به استان بیاید و سخنرانان کارشناسی شده و دسته‌بندی حرف بزنند و خواسته‌ها معقول باشد.

وی تصریح کرد: از یک سو دولت و کشور دارای مشکلات فراوانی است که این کمبودها بر گرده مردم سنگینی می‌کند، در این جلسه گفته شد که برخی روستا آتش‌نشانی ندارد که کجا برای یک روستای ۳۰ خانواری آتش‌نشانی اختصاص داده می‌شود.

هاشمی‌پور عنوان کرد: بررسی دقیقی از مشکلات صورت گیرد وقتی در شهرداری حقوق کارگران ۷ ماه عقب مانده دارند آیا دیگر انگیزه‌ای برای خدمات می‌ماند.

نماینده کهگیلویه بزرگ خاطرنشان کرد: در حال حاضر با این شرایط تعریف پروژه جدید در شهرداری‌ها معنایی ندارد، این پرسنل را حفظ کنیم تا بتوانند خدمات ارائه کنند.

وی بیان کرد: هر میهمان و مسوولی که وارد استان ما می‌شود وقتی از استان خارج می‌شود انتقاد می‌کنند چرا ورودی شهرها مناسب نیستند، سازمان شهرداری‌ها قیر رایگان بدهند تا خیابان شکل بهتری بگیرند.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president