آوای جنوب

حضور اردلان زینل زاده کاندید این دور انتخابات گچساران و باشت در مراسم گرامی داشت فرهاد گرگین پور از مشاهیر موسیقی قشقایی در شیراز+تصاویر

اردلان زینل زاده شهردار سابق دوگنبدان و از رقیبان انتخاباتی تاجگردون در انتخابات مجلس شورای اسلامی با حضور در شیراز در مراسم گرامی داشت مرحوم گرگین پور حضور یافت.

آوای جنوب

اردلان زینل زاده شهردار سابق دوگنبدان و از رقیبان انتخاباتی تاجگردون در انتخابات مجلس شورای اسلامی با حضور در شیراز در مراسم گرامی داشت مرحوم گرگین پور حضور یافت.

 

 

بر اساس این گزارش همچنین زینل زاده به مناسبت درگذشت این چهره نامی موسیقی قشقایی پیامی صادر کرد:

 

 

بسمه تعالی

خانواده محترم دکتر فرهاد گرگین پور و ایل بزرگ قشقایی

مردان بزرگ هرگز نخواهند مرد بلکه چون خورشید همیشه تابان می مانند برای افتخار میهن و ایل و تبارشان

ایل بزرگ قشقایی همواره چون نگینی بر سینه ستبر جنوب و مرکز ایرانِ عزیز در میان اقوام کهن درخشیده و ستاره هایی برای استیلای روشنایی بر جهل و تیرگی پرورانده است.

صولت الدوله قشقایی، رادمرد مقاومت در برابر نفوذ بیگانه، آیت اله میرزا جهانگیر خان قشقایی مظهر و آیینه تمام نمای تکامل، از سلحشوری و دلاوری مرد ایلی تا ذوق هنری و موسیقیایی و در نهایت سیر در عالم معنا و بیرق دار شریعت در ایل قشقایی، بهمن بیگی عزیز اسطوره فرهنگ و آموزش عشایر کشور که حقیقتا نه تنها به ایل قشقایی بلکه به تمامی ایلات از جمله ایلات کهگیلویه و بویراحمدی و سایر ایلات زاگرس دلاور خیز از بلوچی و سیستانی گرفته تا کرد تا و آذری و بلکه همه ایران متعلق بوده. و اینک به سوگ بزرگ مرد دیگری نشسته ایم در این ایل و نام آشنا در عرصه موسیقی و هنر، مرحوم دکتر فرهاد گرگین پور تجلی بخش عظمت و روح مسیحایی هنر به سرانگشت موسیقی.

اعتقاد بنده بر این است که اینان نه از جنس ما آدمیان بوده اند که در تکاپوی معاش یا گستردن فراش، به مال و منال یا جاه و مقام و نام و نشان رسیده باشند و حقیقتا اینان خوش درخشیده اند در این مرز پر گهر، براستی گاه باید تاملی داشت و نگریست به تاریخ این بزرگان واسطورگان، باشد تا جرقه ای باشد در زندگی ما آدمیان، تا به خود آییم که چرا ایلی و تباری و گاه بلادی و سرزمینی می نالد و می سوزد در غم جانسوز فراغ همچو عزیزانی. شاید رحیلشان و کوچ ابدیشان هم خدمتی باشد به همنوعان، و چه خوب است پند گیریم خوب، که خوب باشیم به خوبی خوبانمان در طول تاریخ و به عمق وجودمان.

بدینوسیله مراتب تالم و تاثر خود را از در گذشت هنرمند گران سنگ، مرحوم مغفور دکتر فرهاد گرگین پور را به بیت مکرم ایشان، ایل بزرگ قشقایی و جامعه هنرمندان کشور عرض نموده و از ایزد منان رحمت و غفران این عزیز را ارزومندم.

اردلان زینل زاده

 

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president