آوای جنوب

واترپلوی کهگیلویه و بویراحمد در مسیر غرق‌ شدن/علوی یا بارون‌زاده؛ کدام یک کوتاه می‌آیند؟

با وجود همه افتخاراتی که تیم واترپلوی نفت و گاز گچساران به عنوان نماینده کهگیلویه و بویراحمد و بازیکنان آن در عرصه ملی داشته‌‌اند و از رشته‌هایی است که برای استان آبروداری کرده متاسفانه اختلافاتی میان رئیس هیات واترپلوی استان و مدیرکل ورزش وجود دارد.
آوای جنوب
با وجود همه افتخاراتی که تیم واترپلوی نفت و گاز گچساران به عنوان نماینده کهگیلویه و بویراحمد و بازیکنان آن در عرصه ملی داشته‌‌اند و از رشته‌هایی است که برای استان آبروداری کرده متاسفانه اختلافاتی میان رئیس هیات واترپلوی استان و مدیرکل ورزش وجود دارد.

 یکی از رشته‌های ورزشی موفق در استان کهگیلویه و بویراحمد که استان را در عرصه ورزش به کشور معرفی کرده واترپلوست که در سال‌های اخیر از قهرمانی‌های تیم واترپلوی نفت و گاز گچساران در لیگ برتر واترپلوی ایران و موفقیت‌های این تیم در جام باشگاه‌های آسیا به وفور خبرهای خوشحال کننده شنیده‌ایم.

تیم واترپلوی نفت و گاز گچساران از تیم‌های مطرح واترپلوی کشور است که در یک دهه اخیر در سطح اول واترپلوی ایران خودنمایی کرده و اکنون این رشته ورزشی رشته‌ای است که مرزهای ملی را در نوردیده و رشته‌ای بین‌المللی برای استان شده است.

در همین سال‌ها علاوه بر درخشش تیم واترپلوی نفت و گاز گچساران در ایران و آسیا بسیاری از بازیکنان این تیم در تیم ملی درخشیده‌اند و در بازی‌های آسیایی جاکارتای اندونزی تیم این استان دو نماینده شایسته داشت که توانستند به همراه سایر اعضای تیم مدال برنز مسابقات را به گردن آویزند.

اما با وجود همه افتخاراتی که تیم واترپلوی نفت و گاز گچساران و بازیکنان آن در عرصه ملی داشته‌‌اند و از رشته‌هایی است که برای استان آبروداری کرده متاسفانه اختلافاتی میان رئیس هیات واترپلوی استان و مدیرکل ورزش وجود دارد.

وقتی همگان به این اختلافات پی بردند که در هفته گذشته رؤسای همه هیات‌های ورزشی استان و مدال آوران استانی میهمان استاندار کهگیلویه و بویراحمد بودند و تنها یک رئیس هیات در این مراسم حضور نداشت و آن کسی نبود جز پژمان بارون‌زاده رئیس هیات واترپلوی استان کهگیلویه و بویراحمد که برای همگان به خصوص خبرنگاران حاضر در نشست جای تعجب داشت.

چرا بارون‌زاده در نشست با استاندار نبود؟

مدعوین در این نشست شاید از خود می‌پرسیدند چگونه است که هیات‌هایی که هیچ کارنامه‌ای نداشته و جز ضعیف‌ترین هیات‌ها در کشور محسوب می‌شوند در این نشست حضور دارند و نماینده هیات واترپلوی استان نباید حضور داشته باشد؟.

اسدی بازیکن تیم نفت و گاز و عضو تیم ملی واترپلو در این نشست به صورت تلویحی از مسؤولان به خصوص مدیرکل ورزش استان انتقاد کرد که چرا در این مراسم همه به جز رئیس هیات واترپلوی استان حضور دارند.

بعد از این صحبت‌های بازیکن تیم ملی بود که بسیاری خواستار روشن شدن دلیل این مشکل میان رئیس هیات و مدیرکل ورزش استان بودند.

در تماسی که با پژمان بارون‌زاده رئیس هیات واترپلوی استان برقرار کردیم وی با دادن کدهایی یکی از دلایل این مشکل را به اختلافات منطقه‌ای نسبت داد که متاسفانه همواره در استان کهگیلویه و بویراحمد موجب دو دستگی شده است.

به گزارش فارس مشکلات منطقه‌ای که در حوزه سیاسی به اوج رسیده و به ورزش و سایر حوزه‌ها سرایت کرده یکی از دلایل بروز اختلاف است چرا که واترپلو بیشتر مربوط به یکی از شهرستان‌های استان است و همین موجب بروز اختلافات شده است.

شاید دلیلی دیگر برای بروز اختلاف میان بارون‌زاده و علوی عدم حضور و سکونت بارون‌زاده در مرکز استان است که از نظر مسؤولان ورزش باید رئیس هیات در مرکز استان حضور داشته باشد.

هر چند ممکن است از منظر قانونی چنین الزامی وجود داشته باشد اما باید پرسید آن دسته از رؤسای هیات‌های ناموفقی که در مرکزی ترین نقطه شهر یاسوج سکونت دارند چه موفقیتی در رشته زیر مجموعه و تحت مدیریت خود داشته‌‌اند؟.

از دیگر مشکلاتی که بارون‌زاده رئیس هیات واترپلوی نفت و گاز گچساران به آن اشاره کرد عدم در اختیار قرار دادن استخر به هیات واترپلو از سوی مسؤولان استانی است که نه تایم تمرین و نه استخر و نه امکانات در اختیار هیات قرار می‌دهند.

بارون‌زاده معتقد است که واترپلوی استان کهگیلویه و بویراحمد دارای چند بازیکن ملی‌پوش است و اگر استخر در اختیار فلان هیات ورزشی به بهانه داشتن ملی‌پوش قرار داده می‌شود باید به واترپلو هم بها داده شود.

این گونه به نظر می‌رسد که همین مشکلات و البته دخالت دادن نظر نمایندگان مجلس در امورات هیات‌های ورزشی از جمله واترپلو موجب حادتر شدن وضعیت شده و اختلافات میان دستگاه ورزش استان و هیات واترپلو به اوج رسیده است.

در گفت‌وگویی که با علوی مدیرکل ورزش استان انجام دادیم با بیان اینکه هیچ غرض و کینه‌ای در کار نیست و ما به واترپلو به عنوان یکی از رشته‌های خوب استان نگاه می‌کنیم شروع کننده مشکلات را از خود رئیس هیات دانست که با مصاحبه‌های آن چنانی موجب بروز مشکل و اختلاف شدند.

به گزارش فارس، بارون‌زاده در گفت‌وگو با برخی رسانه‌های استان نیز چنین گفته است «اینکه مدیرکل ورزش و جوانان در لابلای عملکرد خود از اعزام دو ملی پوش واترپلو به مسابقات آسیایی سخن می گوید اما در عمل هیچ همکاری با این دو ملی پوش انجام نمی دهد جای سوال دارد .

بارون زاده در ادامه به خبر دیدار هفته گذشته برخی از ورزشکاران به همراه مدیرکل ورزش و جوانان استان با استاندار اشاره کرد و گفت: انتخاب ورزشکاران جهت دیدار با استاندار به صورت گزینشی صورت گرفت و ایشان سعی کرد کسانی را به این دیدار همراه خود ببرد که نزد استاندار از علوی تعریف و تمجید کنند.

وی که گویی دل پری از مدیرکل ورزش و جوانان استان دارد در ادامه افزود: سوال من از مدیرکل محترم این است که چگونه استخر کوثر یاسوج با کدام قانون به هیات سه گانه با ترک تشریفات واگذار شد در حالیکه قرارداد یکساله آن به اتمام رسیده است چرا هنوز مراحل تحویل آن صورت نگرفته است.

رئیس شنای استان در ادامه بیان کرد: استخر شهدای گچساران چطور با ترک تشریفات به بخش  خصوصی واگذار شد .

پژمان بارون زاده با انتقاد از نحوه تقسیم بودجه هیات ها عنوان کرد : در هیات شنای استان که ورزشکار ملی پوش دارد ،هیچ سهمی ندارد اما شهرستان دنا که هیات نداشته ام در عرض چند ماه حدود ۳۰ میلیون تومان پول بحساب آن هیات که وجود خارجی ندارد واریز می شود .

بارون زاده ادامه داد : آقای نظری رئیس کنونی ورزش و جوانان شهرستان دنا چطور و با کدام مجوز پول را از هیات شنا خارج کرده است.

وی با اشاره با اینکه نظری قبلا رئیس هیات شنای شهرستان دنا بوده است گفت: من آقای نظری را در اردیبهشت ۹۴ عزل کردم و با عزل ایشان عملا هیات شنا وجود نداشته است که قرار بود یک نفر جای ایشان معرفی شود که این کار را نکردند .

بارون زاده اضافه کرد: همه این ها تا اواخر سال  ۹۶ ادامه داشت تا اینکه ایشان بسمت رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان دنا منصوب شد و در عرض چند ماه حدود ۳۰ میلیون تومان پول بحساب هیات شنای شهرستان دنا واریز می شود که هیات وجود خارجی نداشته اشت.

رئیس هیات شنا استان گفت : پول بحساب هیات شنا واریز شد و آقای نظری در حالی که سمتی در هیات شنا نداشته است پول را از حساب خارج می کند که کمتر از ۷ میلیون الان در حساب هیات موجود است .

وی گفت : این پول که بحساب هیات شنای دنا واریز شده است قاعدتا بدلیل اینکه هیات شنا در شهرستان دنا وجود ندارد نباید خارج می شد اما بخش اعظمی از این پول خارج شده است.

پژمان بارون زاده ادامه گفت: مدیرکل ورزش استان حق گچساران را ضایع می کند و من نمی توانم شاهد این باشم که حق گچساران به بویراحمد و کهگیلویه داده می شود و این در حالی است که پایگاه اصلی شنا و واترپلو استان در کشور است و حتی واترپلوی گچساران قطب واترپلوی کشور است.

وی اضافه کرد : چطور به گچساران یک ریال پرداخت شد اما هیات شنای دنا که وجود ندارد ۳۰ میلیون تومان دریافت می کند ما الان در گچساران نه دفتر داریم و نه هیات،ایشان دارد به ورزش گچساران ظلم می کند .

رئیس هیات شنای استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه بیان کرد : تمامی همکاری که با ما در زمینه تمرین ورزشکاران صورت گرفته است از طرف شرکت نفت بوده است که جا دارد در این زمینه از مدیران شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران تشکر کنم .

پژمان بارون زاده ادامه داد: دو ورزشکار از واترپلوی استان جهت حضور در مسابقات آسیایی روانه اردوی تیم ملی می شوند که بعد از تهران بیشترین ملی پوش را داریم چرا این ها نباید در دیدار با استاندار حضور داشته باشند .

بارون زاده عنوان کرد: تیم فوتسال زحمت می کشد اما این ها در چه رده ای مقام کسب کرده اند اما دو بازیکن تیم ما به تیم ملی دعوت شدند حتی یک تشکر یا خسته نباشید از آنها دریغ شد.

وی گفت: ما مرتب در ارتباط با تخلف استخرها با مدیرکل گوشزد کردیم اما ایشان اهمیتی نمی دهند که نمی دانم چه کسی از این موضوع سود می برد.

بارون زاده در انتها گفت: موارد دیگر هم وجود دارد که بزودی افشا خواهم کرد.»

بر اساس این گزارش، حال با توجه به افتخاری که بازیکنان واترپلوی استان در تیم ملی برای کشور و کهگیلویه و بویراحمد کسب کرده‌اند و جایگاهی که این رشته ورزشی در عرصه ملی دارد بهتر است که طرف‌های مقابل با در نظر گرفتن مصالح ورزش و جلوگیری از سرخوردگی ورزشکاران با تفاهم و مهربانی این مشکل را از پیش پای واترپلوی استان بردارند.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president