آوای جنوب

حمایت دانشجویان از مواضع رئیس‌کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد

دانشجویان از رئیس‌کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد طی بیانیه‌ای حمایت کردند.
آوای جنوب
دانشجویان از رئیس‌کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد طی بیانیه‌ای حمایت کردند.

به گزارش آوای جنوب یاسوج به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی اخیرا در برخی رسانه های استان، مطالبی در تخریب مدیرکل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد انتشار یافته که مطرح کننده این مطالب خود نیز شخصی است که به چنگال عدالت عدلیه استان دچار شده، و شاید هرگز چنین روزی را پیش بینی نمی کرد اما در خصوص انتشار مطالبی که از سوی وی در برخی از رسانه‌های استان مطرح شده  و شنیدن  چند نکته خالی از لطف نباشد.

فساد مثل اژدهای هفت سر افسانه‌هاست … از بین بردنش آسان نیست،کسانیکه متنفع از فساد هستند، برخورد با این ها کار بسیار سختی است ولی حتما باید انجام بگیرد.
(مقام معظم رهبری )

۱- این نوع تاختن به مدیر دستگاه قضایی به خودی خود، حکایت از جدی بودن عزم و اراده مدیر در برخورد با تخلفات را تداعی می‌کند.

۲-اگر رسانه مذکور و شخص معلوم، حریت داشت و چیزهایی می‌دانست چرا تا قبل از این از دستگاه قضایی مطلبی را نگفتند و منتشر نکردند.

۳- این نوع عقده گشایی ناشی از عدم توان نفوذ مافیای ثروت و قدرت در دستگاه قضایی استان و کوتاهی دست اختاپوس خانوادگی از سر سرمایه‌های استان به بهانه سرمایه گذاری است.

۴-زندگی شخصی و اداری مدیرکل را عموم مردم می توانند ببینند و از همسایگان ایشان هم سراغ بگیرند و به عموم اعلام کنند، اما بین حکم حبس یک جعل بزرگ میلیاردی و این گونه تشویش اذهان رابطه‌ای معنادار است که به منظور انحراف اذهان از برملاء شدن یک فساد سیستمی انجام شده و می شود.

چرا که چنین عقده گشایی و ترور شخصیت دقیقا پس از ناامیدی از نفوذ در تغییر حکم  انجام می گیرد که  البته در افکار عمومی مردم، چنین حکمی در مقابل چنین رانت ها و سوء استفاده های کلان میلیاردی بسیار ناچیز می نماید، که خود گویای پاره ای از تاثیر پذیری‌هاست اما در عین حال جای تشکر از اقدام انقلابی دستگاه قضایی استان باقی است.

۵- استقلال قضات را زیر سئوال بردن با وجود به خدمت گرفتن  قوی ترین وکلا، خود حدیث جدید از سر عصبانیت  از دستگاه عدلیه و شیپور از سرگشاده دمیدن است، که البته قضات اشاره شده در مطالب منتشره باید از جایگاه خود دفاع نمایند و اجازه ندهند ،جایگاه و اعتماد عمومی به قضات زحمت کش وخدوم با این تشویش ها دچار خدشه شود.

۶-ضمن خدا قوت و دست مریزاد به قضات شجاع که بارها تهدید و تطمیع هم شدند و خاصه ریاست دستگاه قضایی استان، از آنها می خواهیم قبل از اعلام حکم، فاعلین جرائم بانکی، عاملان و مدیران بانک‌ها و دستگاه‌هایی که زمینه چنین رانت و فساد میلیاردی در استان را فراهم نمودند و چشم پوشی کردند، برخورد جدی‌تر و قاطع‌تری انجام شود.

چگونه است که مردم عادی برای تاخیر فقط چند ساعت در پرداخت تسهیلات مشمول جریمه می شوند ولی شخص دیگری صدها میلیارد تومان معوق بانکی دارد و کسی را به کاری نیست. اطلاع دقیق نداریم ،اما یحتمل کل بدهکاران بانکی ریز و درشت در زندان‌های استان به کسری از چنین معوقاتی نمی رسد و این با کدام آیین حقوقی و نظام اجتماعی سازگاری دارد؟.

۷-سرمایه گذاری در کشور و استان ما هرگز حماقت نیست و نبوده و نخواهد بود، اما سرمایه داشتن نباید ابزاری برای فرار مالیاتی، تملک اراضی ملی، فخر فروشی و تصاحب زمین های نسق دار مردم و نفوذ در مزایده ها شود. تاکنون چنین سرمایه گذاری هایی باعث اشتغال چند نفر و با چه کیفیتی شده اند؟

۸- انتقام و عقده گشایی کم ترین هزینه‌ای است که دستگاه قضایی استان در قبال مقاومت در برابر مافیای زر و زور و تزویر باید بپردازد و قطعا مدیران قضایی شجاع باید علاوه بیش از این محافظت شوند، امیدواریم دستگاه قضایی با این جوسازی ها خدای ناکرد از موضوع خود کوتاه نیاید، و اکنون که بارقه های امید از شجاعت و دقت نظر دستگاه قضایی استان در دل مردم جوانه دمیده است، مدیرکل محترم و قضات این دستگاه به پشتوانه حمایت مردم، باید عزمی راسخ تر و جدی‌تر جلو تمام دنیای گردنگشان اقتصادی استان بیاستند.

ما به نوبه خود از اقدام پر از امید قاضی القضات استان و قضات شجاع استان حمایت کرده و مطمئن باشند که دعای خیر آحاد مردم محروم و بی دفاع بدرقه اقدامات خداپسندانه شما خواهند بود و رجاء واثق داریم که  این آغاز راهی برای دیگر فسادهای سیستمی از جمله چشمه نباتی یاسوج، زمین خواری‌ها و … در این استان باشد.

تعدادی  از دانشجویان رشته حقوق دانشگاه های یاسوج
اسامی محفوظ

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president