آوای جنوب

شور حسینی در موکب‌های گچساران/جاماندگانی که در حال خدمت به زائران هستند

امسال نیز به مانند دیگر سالها شهرستان گچساران میزبان زائران امام حسین (ع) هستند، زائرانی از نقاط دور و نزدیک برای رسیدن به کربلا قدم‌های خود را هر روز استوارتر برمی دارند.
آوای جنوب
امسال نیز به مانند دیگر سالها شهرستان گچساران میزبان زائران امام حسین (ع) هستند، زائرانی از نقاط دور و نزدیک برای رسیدن به کربلا قدم‌های خود را هر روز استوارتر برمی دارند.

در حالی که این روزها مسیر‌های ایران تنها به سمت کربلا معلی ختم می‌شود و هر گروه و کاروانی در حال سبقت از دیگر گروه‌ها هستند تا خود را به خیل عظیم عاشقان ابا عبدالله الحسین برسانند.

جاماندگان امسال در حال خدمت به زائرینی هستند که این روزها وقتی برای ماندن ندارند و فقط می‌روند تا به حسین (ع) برسند.

جا ماندگان پیاده‌رویی امسال کربلای معلی در موکب‌ها در حال خدمت هستند، خدمت به آنانی که با هر سختی و مشقت بار سفر بستند تا به دیار عاشقان برسند و چه زیباست مادری که توان راه رفتن ندارد یا نابینایی که نمی‌بیند اما چنان می‌رود که دیدنش هر انسانی را مات و مبهوت خود می‌کند.

چه زیباست جوانی که مادر یا پدر ناتوان خود را روی کول خود می‌گذارد و عاشقانه می‌رود تا به حسین بگوید شیعیان ایران زمین همچون کیان ایرانی در کنار مختار بود.

عهد، پیمان  ایمانی با فرزند رسول خدا بسته‌اند و چه زیباست وقتی غنی و فقیر در کنار هم داشته‌ها و نداشته‌هایشان را فراموش می‌کنند تا در موکب‌های گچساران و سراسر کشور دلدادگی و عاشقی  را موج زنند.

اینجا همه چپ و راست را فراموش کرده‌اند و یا مشغول نوکری هستند یا در مسیر در حال رسیدن به کربلای معلی هستند.

امسال نیز به مانند دیگر سالها شهرستان گچساران میزبان زائران امام حسین (ع)  هستند، زائرانی از نقاط دور و نزدیک برای رسیدن به کربلا قدم های خود را هر روز استوارتر برمی دارند.

 شهرستان گچساران  که روز معبر رزمندگان هشت سال دفاع مقدس بود این روز ها نیز پذیرای زائران اربعین حسینی است.

تعداد ۱۱ موکب در سطح شهرستان گچساران از روستای بید زرد تا روستای خیرآباد گچساران همگی آماده پذیرایی از زائران اربعین حسینی هستند.

  امسال نیز به مانند دیگر سالها به تعداد موکب های این شهرستان افزوده شده تا  بتوانند خدماتی بهتری را برای زائران فراهم کنند.

 شهرستان گچساران  امسال برای سومین سال متوالی  از زائران اربعین حسینی به مدت ۲۰ روز پذیرایی و خدمات ارائه می دهند.

    سید اکبر علیزداه در گفت  و گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: موکب پذیرایی از زائران اربعین حسینی با همکاری و همیاری ادارات، نهادها و خیرین شهرستان گچساران اداره  می‌شود.

 وی  با بیان اینکه تعداد ۱۰ موکب در سراسر شهرستان گچساران جهت پذیرایی از زائران اربعین حسینی در این ایام فعالیت  خواهند داشت، گفت: موکب‌های شهرستان گچساران از روستای بید زرد تا روستای خیرآباد در مسیر جاده اصلی قرار گرفته است.

 رئیس ستاد عتبات عالیات گچساران با اشاره به فعالیت موکب‌ها  در شهرستان گفت: ۱۱ موکب ایجاد شده در سطح شهرستان  در جهت خدمت‌رسانی به زائرانی که از استان‌های مرکزی، شرقی، غربی و زائرانی که از خارج کشور برای زیارت امام حسین(ع)   از این شهر عبور می‌کنند، خدمات مطلوبی را ارائه می‌دهند.

 علیزاده  با بیان اینکه شهرستان گچساران یکی از شهرهای مهم  استان است، ابراز کرد: سال گذشته تعداد ۹۸ هزارنفر زائر اربعین حسینی در موکب‌های این شهرستان اقامت داشته‌اند.

 وی عنوان کرد: همچنین سال گذشته تعداد ۱۲۸ هزار وعده صبحانه، ۱۱۰ هزار وعده ناهار، ۲۸۶ هزار میان وعده و تعداد ۱۴۶ هزار وعده شام از سوی این موکب‌ها در بین زائران اربعین حسینی توزیع شده است.

 این مسوول افزود: از مجموع تعداد ۱۱ موکب ایجاد شده برای پذیرایی و خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی تعداد ۵موکب تمام وعده، ۴ موکب تنها میان وعده غذایی و تعداد ۲ موکب  صبحانه و میان وعده به زائران امام حسین در این ایام توزیع می‌کنند.

 در ادامه امام جمعه شهرستان با  اشاره به اربعین حسینی و سیل خروشان مردم و دیگر کشورها برای حضور در این تجمع، ابراز کرد: مشاهده می کنیم مردم ایران نیز در شهرها و روستاها آماده استقبال از زوار هستند.

 حجازی افزود: جا دارد از تک تک آنهایی که مهمانان امام حسین (ع) را پذیرایی می کنند تقدیر و تشکر نماییم و بدانید که شما مورد نظر امام حسین (ع) هستید و این مقام بزرگی است که نصیب شما شده است.

 در ادامه فرماندار گچساران  با  بیان اینکه شهرستان گچساران روزگاری معبر شهدا و رزمندگان ۸ سال دفاع مقدس بوده است، اظهار کرد: با توجه به ویژگی و موقعیت جغرافیایی شهرستان گچساران  و قرار گرفتن  این شهرستان در محور مواصلاتی جنوب به شمال  هر ساله  زائران بسیاری  برای زیارت  امام حسین (ع) و شرکت در همایش پیاده‌رویی حسینی از این شهر عبور می‌کنند.

وی ادامه داد:  به دلیل ازدیاد زائران امام حسین(ع) در اربعین، زائران بسیاری از نقاط کشور از شهرستان گچساران برای رسیدن به مرز شلمچه از این شهرستان  عبور می‌کنند که بر ما لازم است خدمات بهتری را به این زائران ارائه دهیم.

بالاترین مقام اجرایی گچساران  خاطرنشان کرد: شهرستان گچساران در سال گذشته به نسبت دیگر موکب‌های ایجاد شده در کشور  رتبه نخست  را در زمینه ارائه خدمات در طول مسیر تا  مرز شلمچه به زائران اربعین حسینی کسب نموده است.

 رحیمی با بیان اینکه دستگاه های اجرایی در این امر معنوی  در راه‌اندازی موکب ها در  سطح شهرستان مشارکت ویژه‌ای داشته باشند، خاطرنشان کرد:  حضور پرشور مردم در اربعین حسینی امسال  نسبت به سنوات گذشته بسیار مهم است.

 به گزارش فارس، موکب امام رضا (ع) سر جاده بیدزرد، موکب بی بی حکیمه تالار رضا ورودی شهر ، موکب گروه جهادی شهید پردال جنب انبار تره بار، موکب طریق الکربلا پارک نفت،  موکب حضرت عباس پارک دوستی، موکب بین الحرمین سه راهی، موکب حضرت ابوالفضل فلکه نرگسی ،  موکب خدام‌الزینب جاده اصلی اسلام آباد لیشتر، موکب شهدای خیراباد امامزاده قطب الدین  در تقاطع جاده دهدشت آماده خدمت به زائران ابا عبدالله حسین هستند.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president