آوای جنوب

از کمبود برخی از اجناس ضروری پرمصرف در گچساران تا کشف بیش از ۳ هزار عدد قوطی رب گوجه در باشت

درستاد تنظیم بازار گچساران عاملان فروش اجناس پرمصرف خانوار و کالاهای ضروری مشکلات و موانع سر راه خود را مطرح کردند.
آوای جنوب
درستاد تنظیم بازار گچساران عاملان فروش اجناس پرمصرف خانوار و کالاهای ضروری مشکلات و موانع سر راه خود را مطرح کردند.

 از چند ماه گذشته تا کنون جلساتی متعددی در جهت  ستاد تنظیم بازار  با حضور اعضای این ستاد در سالن کنفرانس فرمانداری گچساران برگزار شده است.

 براساس این گزارش،  در این مدت از افزایش قیمت کالاها تا کمبود اجناس ضروری مایحتاج  هر خانوار و نبود مواد اولیه تولید برخی از کالاها از جمله دستمال کاغذی و یا نبود لاستیک خوروهای سنگین و سبک و یا حتی از افزایش چند درصدی مصالح ساختمانی در این جلسات مورد  بحث و بررسی قرار گرفته شد.

 گفتنی است، در این مدت با رصد  بازار از سوی بازرسان صنعت، معدن و تجارت، دامپزشکی، اداره تعزیرات و یا حتی  بازرسان بهداشت محیط با متخلفان برخورد قانونی صورت گرفته است و گزارشات به فرمانداری ارجاع داده شده است.

تاکنون  با پایش و رصد بازار به صورت مستمر در این شهرستان از احتکار اجناس  در انبارها و یا حتی گران فروشی‌ها تا جایی که امکان داشته است جلوگیری به عمل آمده است.

 به گزارش فارس امروز نیز به مانند دیگر جلسات ستاد تنظیم بازار نشستی با برخی از عاملان فروش اجناس پرمصرف خانوار و کالاهای ضروری با حضور فرماندار، رئیس صنعت، معدن و تجارت، رئیس اتاق اصناف در سالن کنفرانس فرمانداری برگزار شد که در این نشست عاملان عرضه کالاهای ضروری از مشکلات و موانع سر راه خود گفت‌وگو و مشکلات خود را مطرح کردند.

در این نشست رضا شریفی با اشاره به کمبود برخی از اجناس  ضروری پرمصرف خانوار اشاره کرد و گفت: طی بازرسی‌هایی که انجام گرفته شده کالاهای اساسی پر مصرف خانوار از جمله شیر،  روغن و مواد شوینده در بازار کم است.

 رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه  برخی از کالاها در چند ماه اخیر  در این شهرستان کمبود وجود داشته است؛ اظهار کرد: در دو اخیر تعداد ۲۵۰ حلقه لاستیک خودروهای سبک و سنگین  در بازار گچساران  در حال توزیع است.

 وی ادامه داد: بازار  نسبت به دو ماه گذشته از التهاب افتاده است و  این بدان معنا نیست که دیگر افزایش قیمت در برخی از کالاهای اساسی و مورد مصرف خانوار وجود ندارد.

 شریفی عنوان کرد:همچنین  برای تنظیم بازار گوشت قرمز و جلوگیری از افزایش قیمت از ابتدای سالجاری تا  کنون ۱۶ تن گوشت گوساله منجمد به قیمت هر کیلو ۲۹ هزار تومان  عرضه شده است.

 این مسوول ادامه داد: تعداد ۷۰ نفر به عنوان بازرسان افتخاری در جهت رصد و پایش بازار با اداره صنعت، معدن و تجارت همکاری دارند.

شریفی افزود: برای جلوگیری از افزایش قیمت کالاهای پرمصرف خانوارها موجودی انبارها  روزانه رصد و پایش می شود.

 این مسوول خاطرنشان کرد:  در یک ماه گذشته  در جهت جلوگیری از افزایش قیمت تعداد ۲ هزار و ۵۴۹ مورد بازرسی از واحدهای تولید، توزیع و عرضه کالاهای مورد مصرفی خانوار‌ها  و اصناف در سطح شهرستان انجام گرفته که در این مدت زمان تعداد ۱۳۹ مورد تخلف از اصناف گچساران کشف شده است.

 در ادامه این نشست  محسنی که به نمایندگی صنف لبنیات در این نشست حضور داشت، اذعان کرد: متاسفانه چند وقتی است که کالای ضروری خانوارها از جمله شیر  آن هم در این فصل از سال در این شهرستان کاهش یافته است.

 وی افزود: کارخانه داران در توزیع  شیر  اولویت را با شهرهای بزرگ از جمله تهران و اصفهان قرار داده اند و ما را جز شهرستان های ۳ قرار داده اند.

 محسنی با بیان اینکه ما از محصولات لبنیات دو مینو و میهن  خریداری و در اختیار مصرف کنندگان قرار می دادیم ، عنوان کرد:  این کارخانه داران لبنیاتی از جمله دوغ در این فصل از سال که  به فروش نمی‌رسد را بر ما تحمیل می‌کنند.

 وی ادامه داد: قریب بر یک ماه است که درخواست شیر به  شرکت میهن داده‌ایم اما متاسفانه جوابی از سوی این شرکت به ما ارسال نشده است.

 محسنی ابراز کرد: طی تماسی که با عوامل توزیع صورت گرفته شده ، گفته شده که به ازای خرید ۲۰۰ پاکت شیر تعداد ۳۰۰ دوغ همراه این محصول باید خریداری شود .

 یکی دیگر از عاملان توزیع کالاهای اساسی پرمصرف خانوار ادامه داد: یکی از دلایل افزایش قیمت کالا اعتصاب کامیون داران  و بالا رفتن قیمت دلار  موجب شد که برخی از کالاهای پرمصرف  افزایش قیمت داشته باشند.

 شریعتی اذعان کرد:  یکی دیگر از عوامل گرانی اجناس در کشور تامین مایحتاج نیازهای کشور همسایه از جمله عراق و پاکستان بوده که موجب شد قیمت برخی  از اجناس  افزایش یابد.

 وی ادامه داد: بر اساس آمارهای موجود انبارهای کارخانه داران پر از اجناس است اما متاسفانه امکان توزیع وجود ندارد.

 شریعتی با بیان اینکه یکی از دلایل افزایش قیمت برخی از اجناس در گچساران گفت: متاسفانه شهرستان گچساران خودروی توزیع مانند دیگر استان ها ندارد.

 وی به قیمت درج شده برخی از کالاها مانند رب گوجه اشاره و ابراز کرد:  کارخانه داران قیمت مصرف کننده را بر روی محصولات درج می کنند و با همان قیمت  نیز به عاملان فروش در سطح شهرستان عرضه می کنند که این امر موجب نارضایتی بین فروشنده و مصرف کننده به وجود آورده است.

 این عامل فروش کالاهای اساسی در گچساران  عنوان کرد: در برخی کارخانه ها قیمت تا هشت هزار ۵۰۰ بر روی کالا درج شده اما متاسفانه آن کالا را تا قیمت ۹ هزار ۵۰۰ تومان به عاملان فروش فروخته اند.

 در ادامه این نشست یکی دیگر از عاملان فروش در گچساران تصریح کرد: متاسفانه پوشاک ایزی لایف برای بزرگسالان کاهش و اگر در بازار وجود دارد افزایش قیمت دارد.

 کرمی  در ادامه به افزایش قیمت رب گوجه با برندهای بهشد، طبیعت و یک و یک اشاره و عنوان کرد:  کارخانه داران با چاپ  قیمت مصرف کننده بر روی کالاها با همان قیمت در اختیار عاملان فروش قرار می دهد.

 وی ادامه داد: یکی دیگر از مشکلات عاملان فروش با کارخانه داران این است که کارخانه داران محصولات درجه ۳ را در اختیار ما قرار می دهند.

 کرمی گفت: یکی از مشکلاتی که وجود دارد کارخانه ها یی مانند روغن لادن روغن  به ما توزیع نمی کنند و روغن های درجه ۳ در اختیار این شهرستان قرار می دهند.

 در ادامه این نشست رئیس اتاق اصناف گچساران با انتقاد از کارخانه داران گفت:  شرکت ها قیمت مصرف کننده را بر روی کالاها به چاپ می رسانند تا آنها  بتوانند از سود بیشتری بهره ببرند.

 پورعبدی ادامه داد: عمده فروشان  برخی از کالاها مانند رب گوجه را به قیمت ۱۱ هزار ۸۰۰ تومان از کارخانه خریداری می کنند و مجبور هستند که قیمت ۱۲ هزار تومان در اختیار مصرف کنندگان قرار دهند.

 در ادامه این نشست  فرماندار گچساران اظهار کرد: تا زمانی که ما خودمان نخواهیم به خودمان رحم کنیم این جلسات دیگر  فایده‌ای نخواهد داشت.

 فرماندار گچساران  با بیان اینکه می‌توان فاکتور را جلعی چاپ کرد و به بازرسان نشان داد، گفت: ما باید بتوانیم فرهنگ سازی کنیم.

 وی  با اشاره به عاملان فروش گفت: قرداد با شرکت‌های میهن و پگاه داشتید می‌توانید خرید از این کارخانه‌ها را کنسل کنید و به یک کارخانه دیگر مراجعه کنید.

 بالاترین مقام اجرایی شهرستان  با اشاره به بازار گچساران عنوان کرد: از ابتدا تا انتهای خیابان بلادیان از فروشگاه‌ها که بازرسی صورت می‌گیرد تفاوت قیمت در یک جنس به نمایان است.

رحیمی به چند قیمتی یک محصول اشاره و ابراز کرد:  از یک شرکت و یک برند یک محصول به عنوان مثال  به قیمت ۲ هزار تومان  و در جایی  دیگر نیز به قیمت ۳ هزار تومان درج شده بود که با پیگیری هایی که انجام شد، متوجه شده‌ایم که هر چقدر خرید آن محصول از یک عامل فروش بیشتر باشد با قیمت کمتری در اختیار این فرد یا افراد قرار داده می‌شود.

 در ادامه این نشست  ارسلان عباسی ادامه داد:  رب گوجه از جمله برند بهشد و طبیعت  که یکی از کالاهای اساسی و پرمصرف خانوارها است باید به همان قیمتی که بر روی آن درج شده است به فروش برسد.

 رئیس تعزیرات حکومتی گچساران اظهار کرد: سایر کارخانه ها تولیدات قبل خود را باید به قیمت قبل به فروش و به دست مصرف کننده برسانند.

 وی گفت:  در چند وقت اخیر بیش از ۳ هزار عدد قوطی  رب گوجه طبیعت  در شهرستان باشت کشف شد.

 عباسی با بیان اینکه بر روی این محصول قیمت ۱۴ هزار تومان درج شده بود اما به قیمت ۱۶ هزار تومان  به دست مصرف کننده از سوی همان کارخانه به فروش رسیده  بود، عنوان کرد:  در حال حاضر عاملان فروش رب گوجه طبیعت در شهرستان باشت به جریمه میلیاردی محکوم شده اند.

  این مسوول  ادامه داد: کارخانه ها موظف هستند با کاهش ۳ درصد قیمت و کم کردن کرایه حمل بار و کاهش ارزش افزوده  بر مالیات محصولات خود را در اختیار عاملان فروش قرار دهند.

 عباسی خاطرنشان کرد: تاکنون یک بازاری به تعزیرات حکومتی  در جهت خرید یک کالا به همان قیمت و فروش آن  به همان  قیمت به این اداره مراجعه نکرده است.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president