آوای جنوب

سردار مرتضی قربانی در یادواره ۱۰ شهید روستای اسلام آباد گچساران: کسانی که چشمشان به آمریکاست توان حل مشکلات کشور را ندارند+تصاویر

فرمانده ۸ سال دفاع مقدس گفت: کسی که در آمریکا درس خوانده است و چشمش هنوز به آنجاست نمی تواند به این کشور خدمت کند و نگاهش به دخل و خرجش است بعد هم مشاهده می کنیم که پس از مدتی فرار می کنند.

 فرمانده ۸ سال دفاع مقدس گفت: کسی که در آمریکا درس خوانده است و چشمش هنوز به آنجاست نمی تواند به این کشور خدمت کند و نگاهش به دخل و خرجش است بعد هم مشاهده می کنیم که پس از مدتی فرار می کنند.

به گزارش آوای جنوب از گچساران، شامگاه روز چهارشنبه یادواره شهدای پایگاه مقاومت سردار شهید سید غلام نظر پورحوزه بسیج شهرستان  در روستای اسلام آباد با حضورسردارحاج مرتضی قربانی، جانشین سپاه فتح کهگیلویه وبویراحمد، فرماندار، نماینده ولی فقیه در سپاه گچساران، فرمانده ناحیه بسیج مقاومت گچساران، مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران و با حضور دیگر مسوولان و خانواده شهدا در پایگاه مقاومت روستای اسلام آباد گچساران برگزار شد.

 در این مراسم سردار قربانی با بیان اینکه   امروز خوشحال هستم در جمع یاران همیشگی انقلاب و دوران دفاع مقدس هستم، اظهار کرد: ما برای نظام جمهوری اسلامی و دست آوردهای این نظام زحمات فراوانی کشیده ایم و بیشترین زحمات را قشر ضعیف بر عهده داشته اند.

وی ادامه داد: گچساران شهری است که شهدای انقلاب آن نشان دهنده و معرفی کننده این شهر و نقش این شهر را می رساند، چنانکه در دوران دفاع مقدس این شهر معبر شهدا بوده است.
این رزمنده هشت سال دفاع مقدس  با اشاره به برنامه های دشمنان در همان اوایل برای سرنگونی نظام گفت:  آنها به فکر تجزیه و تحلیل بودند اما تنها چیزی که ما را از تمام فتنه های دشمن عبور داد پیروی از ولایت فقیه بود.

 وی ادامه داد: ما فراموش نمی کنیم دوران خان بازی ها را که در همین منطقه نیز شاهد آن بودیم که سردار فضلی در همان روزها آنها را جمع کردند.
قربانی اذعان کرد: دشمن به دنبال کودتا بود و در دیگر نقاط حساس نیز در حال برنامه ریزی بود اما فراموش کرده بود ائمه کمک حال این انقلاب خواهند بود.
وی ابراز کرد: ۳۶۵ شهید گچساران و بیش از ۱۸۰۰ شهید استان نشان از ایمان قوی و اراده قوی مردم این استان است.

 این فرمانده هشت سال دفاع مقدس تصریح کرد: یادمان باشد لشکرهای خدا همیشه پنهان هستند چنانکه دیدیم خرمشهر را خدا آزاد کرد.
قربانی ادامه داد: ترامپ یک جاهل است که در حال نابودی خود و آل سعود است و امروز مشاهده می کنیم در حال انزوا کردن خود و آل سعود است.
وی عنوان کرد: شهدا راه خدا را رفته اند و اگر امشب ما دور هم جمع شده ایم به واسطه همین ده ستاره منطقه اسلام آباد و شهید نظرپور است.
قربانی ادامه داد: شبی که خدمت امام رسیدیم ، ۳۶۷ روز در محاصره آبادان ایستاده بودیم با دست خالی بودیم و این واقعیتی بود که ما امکانات نداشتیم اما امام گفته بود من شما را دعا می کنم و بروید از عراقی ها تسلیحات بگیرید.

این رزمنده هشت سال دفاع مقدس اظهار کرد:  امروز بعد از امام عزت و صلابتی که داریم به برکت وجود مقام معظم رهبری است و بس.
وی ادامه داد: آن روز سخنان و توصیه امام را سرلوحه خودمان قرار دادیم تا دشمن را از کشورمان بیرون کردیم و امروز در زیر سایه ولایت فقیه دشمن جرات نگاه چپ کردن به ایران اسلامی را ندارد.
قربانی گفت: آن روز وقتی خدمت امام رسیدیم و گزارش خود را دادیم آقا محسن رضایی به امام فرمود این بچه ها سوال دارند و امام فرمود ای کاش من هم یک پاسدار بودم و امروز همه ما باید خدا را شاکر باشیم که پاسدار این نظام و انقلاب هستیم.

 وی افزود: آن روز و آن دیدار قوت قلبی برای ما بود چنان که در۶ ماه پنجاه هزار  اسیر گرفتیم.
قربانی عنوان کرد: ما امروز در کشورمان هیچ کمبودی نداریم و این همه سرمایه زیرزمینی داریم و هیچ نیازی نداریم.
وی ابراز کرد: چگونه است که ما امروز بهترین موشک های دوربرد را می سازیم اما شاهد هستیم میلیاردها تومان هواپیماهای ما به دلیل نقص در فرودگاه هستند در حالی که دولت می تواند با اعتماد به جوانان این مشکل را نیز برطرف نماید.

 قربانی با بیان اینکه ما باید یاد بگیریم و جسارت داشته باشیم که می توانیم، گفت:
شما نگاه کنید ما امروز سپاه پاسداران و قرارگاه های ما در تمامی پروژه ها موفق بوده اند و دلیل آن همان روحیه جهادی است اما متاسفانه در دولت یک نفر را اینگونه پیدا نمی کنیم.
این رزمنده هشت سال دفاع مقدس عنوان کرد: کسی که در آمریکا درس خوانده است و چشمش هنوز به آنجاست نمی تواند به این کشور خدمت کند و نگاهش به دخل و خرجش است بعد هم مشاهده می کنیم بعد از مدتی فرار می کنند.

وی بیان کرد: شهید نظرپور فردی نترس و شجاع و دلیر بود که آن روز در اوج جوانی به او مسوولیت دادم و امروز افتخار می کنم که آن روز به جوانان مسوولیت دادیم.
قربانی به دیدار فرماندهان دوران دفاع مقدس با فرماندهان کره جنوبی اشاره کرد و گفت : وقتی بحث عملیات فاو شد فرماندهان کره جنوبی ابراز می کردند که چگونه در فاو موفق شدید و ما هر چه توضیح دادیم قانع نشدند تا در نهایت به آنها گفتیم ما یک ابوالفضل عباسی(ع)  داریم که خودش در کنار ما است و ما به همان حضرت عباس (ع) متوسل می شویم.

 وی افزود: رمز موفقیت ما روحیه جهادی بود چنان که در اوج سرما غواص های ما نماز شب خوان هایی بودند که در اوج سرما و شب ها مشغول عملیات بودند.
قربانی با بیان اینکه امروز نیز ایران اسلامی در اوج عزت و افتخار به سر می برد، اظهار کرد: امروز  وقتی در شهر گچساران که روزی معبر شهدا بود از موکب ها بازدید داشتیم باز هم به یاد همان فضا افتادیم و جا دارد از همه مسوولان شهرستان تقدیر و تشکر نمایم که این امکانات را برای زائران کربلای حسینی را فراهم کرده اند.

وی خاطرنشان کرد: امروز موشک های ما برد آن تا قلب واشنگتن است و این را بهتر است ترامپ بداند اما بازهم می گوییم ما جنگ طلب نیستیم اما اگر کسی بخواهد تکان بخورد دهان او را گل خواهیم گرفت.

گزارش: علی مراد کاظمپور

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president