آوای جنوب

مجلس آینده «دوربرگردان» انقلاب است/ درست شدن دولت در گرو اصلاح مجلس است

آوای جنوب

فعّال سیاسی اصول‌گرا با بیان اینکه مجلس آینده دوربرگردان انقلاب است، گفت: مجلس آینده باید به یک مجلس انقلابی و اسلامی تبدیل شود تا بتواند کشور را پیش ببرد.
مجلس آینده «دوربرگردان» انقلاب است/ درست شدن دولت در گرو اصلاح مجلس است
علیرضا زاکانی نماینده سابق مجلس، در شانزدهمین هم‌اندیشی دبیران کانون تربیت اسلامی با بیان اینکه انقلاب اسلامی اسلام احیا شد و در سطح مکتب با همه مکاتب مادی و به ویژه نوع سرمایه‌داری آن مواجه شد، اظهار داشت: جبهه مقاومت و رکن آن؛ یعنی ایران اسلامی در مقابل ارکان نظام سلطه و استکبار قرار گرفته که با محوریت آمریکا درصدد کنار زدن رقبا و در اختیار گرفتن جهان یکپارچه است.

وی افزود: اما امروزه انقلاب اسلامی توانسته این رقابت را با شایستگی چهل سال مدیریت کند؛ در نهایت ما رشد کردیم و آنها روبه افول رفتند.

زاکانی با بیان اینکه ما یک غایت را دنبال می‌کنیم و لیبرال سرمایه‌داری هم به دنبال آمریکا یک غایتی را سرمایه‌گذاری می‌کند، خاطرنشان کرد: او به دنبال جهانی‌سازی تصنعی و ما به دنبال جهانی شدنی هستیم که امروزه نور و امید آن در دل ما در مقام انتظار زنده نگه داشته شده است و ما در این مسیر مقدمه‌‌سازی را به فضل الهی انجام می‌دهیم و ما برای دستیابی به این افق باید الگوی اسلامی و خاص خودمان را داشته باشیم و نهاینکه الگوی غلط غربی را همچون دوران قبل از انقلاب و گاهاً بعد از انقلاب تقلید نماییم.

نماینده سابق مجلس ادامه داد: امّا بعد از انقلاب روش غلط در حوزه اقتصاد در دوره مرحوم هاشمی و الگوی غلط در حوزه فرهنگ در زمان آقای خاتمی مشاهده می‌‌شود.

وی با بیان اینکه ما در سخت‌ترین شرایط دوره انقلاب به سر می‌بریم، آن را دوره انقلاب اصغر و کبیر نامید و گفت: شاه بیت عبور از این گردنه صعب، بصیرت است. اگر کسی بصیرت نداشته باشد احساس می‌کند آب به آسیاب دشمن می‌ریزد.

فعّال سیاسی اصول‌گرا، پنج مرحله بصیرت را شناخت حق و باطل، شناخت اصحاب حق و باطل، شناخت برنامه جبهه باطل، داشتن برنامه و الگوی قابل ارائه و مجهز شدن انسان به قدرت استنباط فعال در عرصه‌های مختلف دانست و گفت: مقام معظّم رهبری فرمودند من از جوانان می‌خواهم که از سکوتم درس بگیرند و لذا باید شناخت که کدام سکوت و در چه حالت به چه معنا است و دستیابی به این مهم نیز نیازمند درجه و مقامی است که مقدمه انجام کار است.

زاکانی با بیان اینکه بعد از انقلاب دو گروه سلطه‌گر و سلطه‌پذیر در سطح جهان داشتیم، تصریح کرد: البته گروه دیگری که امام نام و پایه آن را بنا گذاشت، گروه سلطه‌ستیزان است. این سلطه‌ستیزی، نفی هر دو جبهه سلطه و فرهنگ آنها است.

وی افزود: به زبان نهج‌البلاغه و دعای زیارت جامعه و صلوات شعبانیه، یک عده متقدم‌اند یک عده متأخر و عده‌ای دیگر ملازم‌اند.

زاکانی درباره چرایی قرین با نابودی و انحراف بودن متقدمین و متأخرین، گفت: اکثر اینها متوجه نیستند ولی سران‌شان دقیقاً می‌دانند که کدام فرمان را مدنظر گرفته‌اند و مسیرش را می‌پیمایند و لذا عامدانه خود را از ولی عقب می‌گذارند و یا جلو می‌اندازند به اینها نظام غیر خودی می‌گویند، چرا که سلطه پذیر هستند.

وی، ملازمان را از دید مقام معظّم رهبری سه دسته‌ آرمان‌گرای واقع بین، آرمان‌گرای صرف‌ و واقع‌گراهای صرف دانست که همه‌ این دسته‌ها خودی هستند ولی با هم تفاوت‌های جدّی دارند.

نماینده سابق مجلس ادامه داد: این افراد، گاهی یک مسئله را رقیق و آن یکی را برجسته می‌کنند که نتیجه‌اش فراموشی عدالت است. اینها نمی‌دانند که نتیجه سه جزء دارد، آن چیزی که امام (ره) فرمودند با جز سوم کاری نداریم منظور ماحصل کار؛ برنامه‌ریزی درست برای تحقق نتیجه است.

زاکانی با بیان اینکه بنا به فرموده رهبر انقلاب، امام بزرگترین نتیجه را که انقلاب اسلامی بوده، گرفته است، تصریح کرد: بالاترین نفاق مربوط به کسانی است که مسابقه انقلابی‌گری گذاشته‌اند ولی از آرمان‌ها عدول کردند بدون آنکه بپذیرند و اقرار کنند. نتیجه هم این شده که امکانات و اقتضائات کشور هیچ وقت در این چهل سال دست ملازم آرمانگرای خودی نبوده است و همچنین کسانی نبوده‌اند تا کار را مطابق با نظر ولی به سرانجام برسانند.

وی ادامه داد: انقلاب ظرفیت‌هایی داشته که ما به آن‌ها عمل نکرده‌ایم و دست کسانی بوده که از این ظرفیت‌ها استفاده نکرده اند، گفت: ما الان داریم کتک این را می‌خوریم و آسیبش را می‌بینیم. گرچه توفیقاتی داشته‌ایم ولی به اندازه جهش مطلوب و مورد نظر نبوده است.

نماینده سابق مجلس با بیان اینکه برنامه‌ریزی کلیات ارگان‌های سیاسی کشور به دست رهبری تأیید شد ولی اساساً هیچکسی آن را به نحو احسن انجام نداد، اظهار داشت: اینکه در فردی پیام‌رسان انقلاب اسلامی باشد کمبود داریم همانطور که در سطح جهان اسلام با آن مواجهیم.

زاکانی افزود: با این وجود ما به قابلیتی دست یافته‌ایم که با کمترین امکانات، بزرگترین ضربه را می‌زنیم و پیشرفت می‌کنیم و مثال آن ضربه‌ای که به داعش در منطقه زده شد.

وی، برخی مشکلات داخلی کشور را جدّی قلمداد کرد و یکی از آن‌ها را رویکرد به خارج دانست و با بیان اینکه آقای لاریجانی چنین افکاری دارد، اظهار داشت: سؤال اینجا است برای چه لوایح مربوط به FATF تصویب می‌شود؟

نماینده سابق مجلس با بیان اینکه مشکل اوّل، رویکرد مسئولین کشور است که مطابق با انقلاب اسلامی نیست، تصریح کرد: ما انقلاب اسلامی را بن‌مایه نکرده‌ایم و باید الگوی درستی برای جوانان انتخاب و بن‌مایه کنیم ولی ما اقتصاد را مانند غربی‌ها مبنا قرار داده‌ایم.

زاکانی افزود: محصولی که الان مشاهده می‌کنیم، محصولی نیست که به اقتصاد انقلاب اسلامی و با وجود دشمن قسم خورده مفید واقع شود. لذا لازم است تا کار به کسی سپرده شود که عرضه انجام آن را دارد و تلاش می‌کند و این مسئولیت براساس لیاقت، توانایی و شایستگی‌شان واگذار شود تا مکتب را مکتب امام (ره) قرار دهد و برای این باید تحول ایجاد شود.

وی با بیان اینکه کشور توسط برخی افراد به شکل قبیله‌ای اداره می‌شود، گفت: دولت خود را برتر از این می‌بیند که پاسخگو باشد و می‌گوید من کجا و مردم کجا!

فعّال سیاسی اصول‌گرا ادامه داد: امکانات دست دولت است که بتواند بازار ارز را اداره کند ولی دارد به تماشا می‌پردازد. ما شب و روز نباید بخواهیم بعد به وقت انتخابات که شب قدر نظام است بیدار شویم و بگویم این درست است و آن یکی غلط! اول کاری که باید بکنیم جریان‌سازی و دادن امید به مردم است و اینکه بگوییم دولت درست می‌شود؛ به شرط درست شدن مجلس شورای اسلامی. دولتی که به فرموده رهبر انقلاب، نباید غرب‌‌گرا باشد و ما در این میان مؤظف به روشنگری هستیم تا به جامعه امید دهیم و جوانان را در همه عرصه‌ها به کار گیریم تا احساس ناامیدی ایجاد نشود.

زاکانی با بیان اینکه ما باید در متن جامعه حضور پیدا کنیم، اظهار داشت: وقتی حضرت امام و رهبر انقلاب خود را خادم مردم می‌دانند، ما هم باید با افتخار خادم مردم باشیم.

وی افزود: ما باید امروز مقدمات اصل تحول را فراهم کنیم و اعتقاد بنده این است که مجلس آینده دوربرگردان انقلاب است پس باید تبدیل بشود به یک مجلس انقلابی و اسلامی که کشور را بتواند پیش ببرد.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president