آوای جنوب

یک سوال ساده از خانم عضو شورای شهر؛با اموال خودتان هم مانند بیت‌المال رفتار می‌کنید؟/ چگونه پژوی صفر اوراق شد؟

درتماس رسانه‌ها درباره کم و کیف این موضوع یکی از اعضای شورای شهر تهران در خصوص این حادثه بیان کرد: «در جریان نیستم خبرنگارها از ما زودتر در جریان وقایع قرار می گیرند.»
آوای جنوب
ناهید خداکرمی درحالی که سال گذشته خودرو صفر از شورا تحویل گرفت امسال این ماشین اوراق شده است و وی بیان می کند که خسارت چندانی به این خودرو واردنشده است.
با اموال خودتان هم مانند بیت‌المال رفتار می‌کنید؟/ عضو شورای شهر چگونه پژوی صفر را ظرف یک سال اوراق کرد؟

سال ۹۶ بود که موضوع تحویل یک خودرو پارس سال صفر و تبلت با مارک آمریکایی به اعضای شورای شهر جدید که هزینه زیادی را به بیت الملال تحمیل کرده بود، جنجال ایجاد کرد.

معاونت امور مالی و اجرایی شورای شهر تهران اقدام به خرید ۲۱ عدد  تبلت‌ ۴ میلیون و ۵۷۰ هزار تومانی و ۲۱ دستگاه  پژوپارس‌ ۴۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومانی برای اعضای شورای شهر تهران کرد. هزینه‌ای که برای این موضوع صرف شده حدود یک میلیارد تومان بود.
انتشار اسناد این خریدها و واکنش‌های انتقادآمیز به آن در فضای مجازی، برخی اعضای شورای شهر را مجبور به پاسخ‌گویی کرد.

«الهام فخاری»، عضو شورای شهر تهران پس از انتشار خبر خرید این اقلام برای اعضاء شورای شهر تهران، گفت: این مصوبه و دستور شورا نبوده است، روال اداری با توجه به استهلاک خودروها است.

وی تصریح کرد: اعضای شورا فقط امانتدار این اموال هستند.

اما گویی برخی از اعضای شورای شهر امانتدار خوبی در این زمینه هم نبودند. «ناهید خداکرمی»، یکی از اعضای شورای شهر تهران ماشینی که از سوی شهرداری تهران در اختیارش قرار گرفته بود را در اختیار برادرش گذاشته که تصادف می‌کند و ماشین بیت‌المال سر از اوارقچی‌‌ها در می‌آورد.

درتماس رسانه‌ها درباره کم و کیف این موضوع یکی از اعضای شورای شهر تهران در خصوص این حادثه بیان کرد: «در جریان نیستم خبرنگارها از ما زودتر در جریان وقایع قرار می گیرند.»خداکرمی در توضیح این مطلب با تکذیب این موضوع خودرو در جاده شال کشور تصادف کرده است، گفت: « این حادثه سه هفته پیش رخ داده است و به زودی کروکی پلیس را منتشر می‌کنم.»

البته مشخص نیست چرا ماشینی که سه هفته پیش تصادف کرده است کروکی آن در دست عضو شورای شهر نیست و وی وعده آینده را برای اثبات ادعای خود داده است.

وی همچنین بیان داشته است که خسارت زیادی هم به ماشین وارد نشده است، بیمه خسارت ماشین را پرداخت می‌کند. حال اگر بیمه هم پرداخت نکرد خودم پرداخت می‌کنم تا جبران خسارت شود.

این عضو شورای شهر همچنین مطرح کرده است که «خوشحالم که مردم اینقدر روی بیت‌المال حساس هستند و انتظار داریم وقتی با خبری روبه‌رو می‌شوند از صحت و سقم آن مطلع شوند. بنده هم جزو کسانی هستم که به یک ریال بیت‌المال حساس هستم و خسارت ماشین تصادفی را پرداخت می‌کنم.»

این ژست این عضو شورای شهر درباره امانت داری در حالی است که باید پرسید که آیا خودرو اگر از اموال این فرد مسئول بوده است نیز ظرف مدت کوتاه یک سال به این وضعیت در می آمد. اینکه وی بیان می کند بیمه خسارت ماشین را متقبل می شود، باید پرسید خودرویی که بیمه تا کجا خسارت ماشین صفری که اوراق شده است را قبول می کند؟

برخی اعضای شورای شهر درحالی با خودرو اختصاصی و نو شورای شهر در حال تردد هستند که مردم در اتوبوسهای فرسوده در تهران در فشارند. اتوبوسهایی که به اتاق گاز مشهور شده اند و آلایندگی آنان بعضا بیشتر از خودروهای شخصی است.

با دیگران به اشتراک بگذارید
  1. کر باوی گفت:

    ماجرای تصادف خانم شورای خودمان چه شد

else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president