آوای جنوب

مسکن مهر گچساران و هزار و یک مشکل/مسؤولان ساکنان مسکن مهر گچساران را دریابند+تصاویر

مسؤولان گچسارانی به جای بحث و جدل‌های سیاسی سری به مناطق مختلف شهر و مشکلات آن بزنید.
آوای جنوب
مسؤولان گچسارانی به جای بحث و جدل‌های سیاسی سری به مناطق مختلف شهر و مشکلات آن بزنید.

به گزارش آوای جنوب از گچساران، بی تردید طرح و اجرای مسکن‌های مهر یکی از ماندگارترین خدمات دولت  برای مردمی بود که سال‌ها در آرزوی یک سقف در بالای سر خود داشتند.

نام مسکن مهر به عنوان یکی از بزرگترین طرح‌های عمرانی برای همیشه به یاد خواهند ماند چرا که امروز خانواده‌هایی در این منازل ساکن هستند که سالها در حال تمدید قرار دادهای اجاره نشین خود بودند.

 براساس این گزارش و به جهت بررسی مشکلات موجود ساکنین مسکن‌های مهر در گچساران سری به مسکن مهر واقع در جنب پادگان شاهد گچساران و مسکن‌های مهر صدف جنب شهرک نفت زده‌ایم.

هر چند باید گفت که مسکن‌های مهر در گچساران در بهترین نقطه شهری قرار گرفته است و مانند دیگر شهرها در مکانی دور از شهر نیست  اما به نظر می‌رسد حتی همین حسن خوب موجب نشده است تا مسؤولان آنها را بهتر ببینند.

از بیرون که به آپارتمان‌ها می‌نگری ظاهری زیبا دارند اما با نگاه به وضعیت موجود حکایت از عدم خدمات دهی به ساکنین مجتمع‌ها دارد.

یکی از عدم روشنایی، یکی از نبود سطل زباله و دیگری از نبود فضای سبز گلایه‌مند هستند

همه می‌دانیم یکی از مشکلاتی که در جامعه ما وجود دارد افتتاح پروژه‌ها قبل از اتمام آن است چنان که شاهد هستیم تا بوده چنین بوده و مسکن‌های مهر نیز بدون انجام محوطه سازی و آماده سازی واگذار شده است.

هرچه به درون محوطه نزدیک می‌شویم بیشتر با مشکلات روبرو می‌شویم

 عباسی یکی از ساکنین مسکن مهر جنب پادگان شاهد گچساران است که در گفت و گو با ما با گلایه از مسوولان می‌گوید و ادامه می دهد، مشکل اصلی ما نبود ارائه خدمات از سوی متولیان شهری است.

 وی افزود: نبود روشنایی در حالی که پایه های برق وجود دارد موجب شده که ساکنین از وضعیت فعلی گلایه‌مند باشند.

خانم رضایی نیز با انتقاد از مسوولان گفت: چگونه مدیران شهری گچساران نسبت به خدمات دهی ساکنین مسکن مهر بی توجه شده‌اند.

 وی با نشان دادن پلاستیک های زباله در گوشه و کناره‌های کوچه اظهار داشت: آیا شهرداری نمی‌توانند سطل‌های زباله در این مکان قرار دهند.

در ادامه محمدی یکی دیگر از ساکنین عنوان کرد: مشاهده می‌کنید فضایی در بین مجتمع‌ها به جهت ایجاد فضای سبز قرار گرفته است اما متولیان امر به این موضوع رسیدگی نمی‌کنند.

 در ادامه گزارش به سراغ مسکن های مهر صدف واقع در شهرک نفت می رویم که آنجا نیز شاهد مشکلاتی هستیم که از دید مسوولان به دور مانده است.

 خانمی که مدیر یکی از واحدهای آپارتمانی است با اشاره به محوطه گفت: چند سال پیش مخابرات به دلیل ارائه خدمات در خیابان ها حفاری  انجام داد.

 وی ادامه می دهد: پس از چند سال و تماس با فرماندار، رئیس مخابرات و دیگر مسوولان هیچ کدام پیگیر این موضوع نشده اند چنان که هنوز پس از چند سال شاهد وضعیت موجود هستیم.

مدیر این واحد خاطرنشان کرد: با شروع فصل زمستان و بارندگی‌ها شاهد جمع شدن آب  در همین حفاری‌های به جا مانده هستیم که متاسفانه موجب گلایه مندی ساکنین این منازل شده است.

 بر اساس این گزارش،  در تیرماه امسال نشست بررسی مشکلات مسکن مهر گچساران با حضور فرماندار، معاون مسکن راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد و دیگر مسوولان مربوطه در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

در این نشست نوید موسوی با بیان اینکه طرح مسکن مهر در کشور بیش از ۱۰ سال  است که در حال اجرا است، اظهار کرد: تعداد ۲ هزار و ۶۵۲ واحد در گچساران  مسکن مهر احداث شده که تا کنون  بیش از یک هزار و ۶۵۰ واحد به متقاضیان واگذار شده است.
وی  با بیان اینکه ۴۵۰ واحد مسکن مهر از سال ۹۲ تاکنون احداث و به متقاضیان واگذار شده است، گفت: سال گذشته ۲۸۷ واحد مسکن مهر احداث و به متقاضیان واگذار شد.

 موسوی با اشاره به  اینکه تعدادی  از واحدهای مسکن مهر دارای  پیشرفت فیزیکی بیش از ۹۰ درصد هستند، ابراز کرد: ۸۴۸ واحد مسکن مهر در دوگنبدان  تا پایان سال آماده واگذاری خواهد بود.

معاون مسکن راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد در ادامه با اشاره به مشکلات  ۸۴۸واحد مسکن مهر در گچساران گفت:  یکی از مشکلات این واحدها مسئله تفکیک سند واحدها به صورت جداگانه است.

 وی ادامه داد: اخذ پایان کار از شهرداری، اجرای زیرساخت‌های لازم مانند انشعابات گاز، اجرای سیستم آب و فاضلاب، زیرسازی برای آسفالت و روشنایی محیط و واگذاری برق این مسکن‌ها از جمله مشکلاتی است که موجب شده این واحدها  به متقاضیان واگذار نشود.

موسوی عنوان کرد: تعداد دو هزار و ۶۵۲ واحد مسکن مهر در گچساران احداث شده است که تنها ۲۰ درصد از این واحدها دارای اسناد به صورت تفکیک شده هستند.

معاون مسکن راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد  با بیان اینکه در سالجاری مبلغ یک میلیارد تومان به صورت اسناد خزانه برای اجرای زیرساخت برق و آب و فاضلاب  ۸۴۸ واحد مسکن مهر در گچساران اختصاص داده شد، بیان کرد: این در حالی است که برای اجرای زیرساخت‌های لازم در  محوطه این آپارتمان ها نیاز به ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار دارد.

  این مسوول ابراز کرد: در هر ۲۰۰ واحد مسکنی که ساخته می‌شود نیاز به کاربری از جمله بهداشت، فضای سبز، مدرسه و بازارچه دارد که متاسفانه در این ساخت و سازها رعایت نشده است.

 گزارشمان را در حالی به پایان می رسانیم که دوربین ما نشان می دهد اگر مسوولان به جای بحث و جدل‌های سیاسی سری به درون شهر و مشکلات بزنند بسیاری از این مشکلات مرتفع خواهد شد و دیگر جای گله گذاری نخواهد بود.

گزارش از علی مراد کاظم پور

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president