آوای جنوب

امام جمعه موقت گچساران: امیدواریم نمایندگان مجلس از خواب غفلت بیدار شوند

امام جمعه موقت گچساران با بیان اینکه امیدواریم نمایندگان مجلس از خواب غفلت بیدار شوند اظهار داشت: از خداوند می خواهیم چنین افرادی را از خواب بیدار کند و اگر عمدا چنین کاری را انجام می‌دهند شرشان را به خودشان بازگرداند.
آوای جنوب
امام جمعه موقت گچساران با بیان اینکه، اگر این قانون مصوب شود همه ملزم به اجرای آن هستند گفت: چنین قراردادی یک قرارداد استعماری است و بهتر آن است نمایندگان توصیه‌های مقام معظم رهبری را در این خصوص جدی بگیرند

به گزارش آوای جنوب از گچساران حجت الاسلام علیرضا صفایی امام جمعه موقت گچساران در خطبه های نماز جمعه این شهر با دعوت از نمازگزاران و مومنین به تقوای الهی گفت: خود و شما نمازگزاران را توصیه به تقوای الهی می‌کنم چرا که خداوند عالم در قرآن کریم سفارش کرده است راه نجات ما انسانها از عذاب جهنم همین تقواست.

وی ادامه داد: تقوا راهیست که خداوند برای سعادت و عزت انسانها قرار داده است چنانکه امام حسین(ع) در این خصوص می فرماید: خداوند عالم ضمانت داده است حال افراد با تقوا را دگرگون می کند و ناخوشی به خوشی و از بدی به خوبی می رساند.

صفایی با تسلیت این ایام و شهادت امام زین العابدین(ع) و توصیه به ارتباط برقرار کردن با کتاب صحیفه سجادیه اظهار داشت: آن حضرت در این کتاب از خداوند می‌خواهد تا تقوا را به دل او اهدا کند و ما نیز باید از خدای متعال چنین درخواستی داشته باشیم.

امام جمعه موقت گچساران در ادامه با اشاره به مناسبت های این هفته و روز ۲۴ مهرماه که روز عصای سفید نام گرفته است افزود: برخی از همنوعان ما نابینا هستند و از دیدن محروم هستند اما همین افراد توانایی های بالایی دارند.

وی تصریح کرد: این امتحانی برای ما انسان‌هاست که چگونه با یک نابینا برخورد نماییم و از جهت دیگر ما نیز شاکر نعمت های خداوند باشیم.

صفایی با اشاره به روز پیوند اولیا و مربیان در این هفته گفت: برای آینده کشور باید ارتباط خوبی بین خانواده‌ها و مدارس باشد چرا که آینده فرزندان ما در دست اولیا و معلمین است و همه ما باید در این خصوص تلاش کنیم و بدانیم شکوفا شدن دانش آموزان و نگاه به آموزش آینده بسیار روشن کشور را رقم خواهد زد.

صفایی با یاد و گرامی داشتن سردار شوشتری و سردار محمدزاده و ده نفر دیگر از همرزمان آنها در سال ۸۸ گفت: این شهیدان به عنوان شهیدان وحدت نام گرفتند که توسط منافقین و مزدوران به شهادت رسیدند.

امام جمعه موقت گچساران در ادامه به قانون FATF که در مجلس شورای اسلامی با یک رای خفیف و کم در مجلس برای بار سوم مصوب شد خاطرنشان کرد: هر چند شخصیت‌های علمی، دینی و دانشجویان هشدارهایی در این خصوص داده بودند اما شاهد بودیم که در روزهای گذشته این قانون در مجلس مصوب شد و امیدواریم شورای نگهبان برای بار سوم این قانون را رد کند.

وی ادامه داد: یکی از دلایل مخالفت مراجع عظام این است که مصوب کردن این قانون سلطه استکبار جهانی را به همراه دارد و این در حالی است که آنها در طول هشت سال و عمر انقلاب نتوانستند به هدف خود برسند اما این بار به دنبال این هستند تا ما با دستان خودمان این کار را انجام دهیم.

صفایی با بیان اینکه، اگر این قانون مصوب شود همه ملزم به اجرای آن هستند تاکید کرد: چنین قراردادی یک قرارداد استعماری است و بهتر آن است نمایندگان توصیه‌های مقام معظم رهبری را در این خصوص جدی بگیرند.

امام جمعه موقت گچساران با بیان اینکه امیدواریم نمایندگان مجلس از خواب غفلت بیدار شوند اظهار داشت: از خداوند می خواهیم چنین افرادی را از خواب بیدار کند و اگر عمدا چنین کاری را انجام می‌دهند شرشان را به خودشان بازگرداند.

وی در ادامه با تقدیر از مسوولان به دلیل کم کردن هزینه ویزا به جهت زیارت مرقد امام حسین(ع) و سفر به کربلا گفت: امیدواریم بشود این هزینه ها کاسته شود تا شاهد جمعیتی میلیونی در اربعین باشیم.

صفایی به موکب های در حال برپا شدن گچساران در مسیر زائران نیز اشاره کرد و افزود: امیدواریم بتوانیم ما نیز در گچساران خادمین خوبی برای زائران باشیم.

امام جمعه چرام:
جمهوری اسلامی از پیچ تاریخی کنونی بسلامت عبور می‌کند/شورای نگهبان با دقت FATF را بررسی کند
امام جمعه چرام گفت: جمهوری اسلامی با اقتدار و با حضور مردم در صحنه از پیچ تاریخی کنونی بسلامت عبور می‌کند.

 حجت‌الاسلام سید نورالله افشار ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با بیان اینکه در هفته گذشته در مجلس شورای اسلامی طرح و لایحه ای از طرف دولت جمهوری اسلامی ایران تصویب شد که موافقان و مخالفانی داشت اظهار کرد: این کنوانسیون که مربوط به fatf هست در حدود ۱۸ سال پیش تصویب شد و در برخی کشورها مفاد آن را پذیرفتند، مفاد این برنامه به طور کلی این است که باید در مسائلی که غرب تعریف می‌کند مانند تعریف تروریسم، مسائل اقتصادی و یا مسائل سیاسی کشورهایی که عضو می شوند با آن جامعه بین الملل همراهی کند.

امام جمعه چرام اضافه کرد: موافقان و مخالفان دلایلی داشتند، دلیل موافقان که جناب ظریف به آن اشاره کرد تقریباً در یک جمله خلاصه می‌شد که با تصویب این لایحه از آمریکا بهانه را بگیریم و عنوان داشت که نه خودش و نه رئیس جمهور نمی‌توانند تضمین دهند که با پیوستن به این لایحه و عدم حمایت مالی از تروریسم مشکلات مالی حل خواهد شد.

وی افزود: این مهم‌ترین دلیلی بود که موافقان این طرح در مجلس شورای اسلامی بیان کردند اما اولین دلیل مخالفان این ناحیه الزام به ارائه اطلاعات مهم اقتصادی وزارت کشور بود یعنی در این لایحه باید اطلاعات مهم اقتصادی که در بحث بانک ها صورت گرفته می‌شود در اختیار بیگانگان قرار گیرد.

حجت الاسلام افشار ادامه داد: برخی می‌گویند قید و بند و تبصره ای بیاوریم که مانع شویم اطلاعات اقتصادی یا سیاسی ما به بیرون از مرزها داده شود اما کنوانسیون‌های بین‌المللی قوانینی دارند یکی از قوانین آنان این است که نمی‌شود ما برای آنان قوانین داخلی بگذاریم.

وی دومین دلیل مخالفان را مغایرت تعریف این کنوانسیون با تروریسم از دیدگاه جمهوری اسلامی و قانون اساسی دانست و خاطرنشان کرد: از دیدگاه قانون اساسی هر مظلومی در هر کجای عالم تقاضای کمک کند باید کمکش کنیم اما در این کنوانسیون تعریفی از تروریسم داده شده است که یکی از مفاد تروریسم سپاه پاسداران ذکر شده و بر اساس سندی که در آمریکا و شورای امنیت موجود هست سپاه پاسداران به عنوان یکی از حامیان تروریسم مطرح شده بنابراین اگر این مسئله تصویب شود و شورای نگهبان آن را تایید کند قطعاً سپاه پاسداران بر اساس این قانونی که گذاشته می‌شود دچار یک خود تحریمی توسط جمهوری اسلامی ایران می شود.

حجت الاسلام افشار گفت: اما چرا بن بستی وجود ندارد و چرا جمهوری اسلامی در یکی از بهترین مقاطع زمانی از حیث قدرت، فروش نفت و استحکام است، اول اینکه دشمن ما از نظر قدرت نسبت به ۴۰ سال قبل ضعیف تر شده است.

وی افزود: ترامپ مسئله‌ای را بیان کرد که این مسئله دلیل بر قدرت ایران اسلامی است و آن این است که ایران در عرض مدت کوتاهی می‌تواند خاورمیانه را اشغال کند پس ایران در اوج اقتدار و قدرت است و وقتی دشمن ما به این اقرار می‌کند جای ترس و بن بستی که برخی افراد داخل بیان می‌کنند وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی در اوج اقتدار است و از این پیچ تاریخی با قدرت عبور خواهیم کرد.

 امام جمعه چرام در بخش بعدی از سخنان خود به تعرفه برق در شهرستان چرام اشاره داشت و گفت: متاسفانه در فیشهای برقی که صادر می شود هزینه مصرف برق با هزینه‌هایی که در فیش های برق می آید برابری می‌کند، هزینه‌هایی مانند مالیات بر ارزش افزوده و عوارض که باعث می‌شود فشار زیادی در این وضعیت بد اقتصادی بر مردم وارد شود.

حجت الاسلام افشار متذکر شد: مسئولان مربوطه باید نسبت به این مسئله اهتمام داشته باشند قوانینی که در بالا گذاشته شده این قوانین باعث می شود در مناطق محروم مثل شهرستان و استان ما به مردم فشار بیاید بنابراین قوانین باید اصلاح شود.

امام جمعه موقت یاسوج:
تضمینی نیست که با تصویب FATF کشور از لیست تحریم‌ها خارج شود
امام جمعه موقت یاسوج گفت: با تصویب Fatf تضمینی وجود ندارد که ایران از لیست سیاه تحریم‌های آمریکا خارج شود.

 حجت‌الاسلام سید امان الله حسینی‌صدر ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر یاسوج با اشاره به روز جهانی استاندارد اظهار کرد: کالاها باید استاندارد باشند و تولید کنندگان کشور و استان به این موضوع اهمیت دهند زیرا تضمین کننده سلامت و کیفیت کالاست.

وی با اشاره به سالروز شهادت شهید اشرفی اصفهانی اظهار کرد:  وی جز شخصیت‌های موثر کشور و انقلاب و نظام بود که از سوی منافقان به شهادت رسید.

امام جمعه موقت یاسوج به روز عقیدتی و سیاسی ارتش هم اشاره کرد و گفت: هدف از راه‌اندازی عقیدتی و سیاسی و دیگر نیروهای مسلح تضمین احکام عقیدتی و اخلاقی بین نیروهای مسلح بوده است که نقش موثری در تربیت افراد نظامی داشته است.

حسینی‌صدر برگزاری باشکوه همایش اقتدار عاشورایی بسیجیان در ۱۲ مهرماه را یادآور شد و افزود: رهبر معظم انقلاب در این همایش که با حضور صدها هزار بسیجی در ورزشگاه آزادی هم برگزار شد مطالب مهمی ایراد فرمودند.

وی عنوان کرد: از جمله مطالب این است که دشمنی آمریکا با ایران به دلیل اقتدار نظام و تاثیرگذاری آن در منطقه و جهان است.

امام جمعه موقت یاسوج گفت: رهبری فرمودند مذاکره با آمریکا و ترویج این تفکر که راهی جز برقراری رابطه با آمریکا وجود ندارد خیانتی به نظام و انقلاب و کشور است.

حسینی‌صدر ادامه داد: همان گونه که رهبری فرمودند رسانه‌های تحت کنترل دشمنان می‌تواند از سلاح‌های شیمیایی دوران جنگ مخرب‌تر باشند که باید توطیه‌های آن‌ها را خنثی کرد

وی به تصویب Fatf اشاره و اظهار کرد: این لایحه توسط مجلس تصویب شد هر چند که ۱۲۰ مخالف داشت و دلیل اصلی تصویب این لایحه توسط مجلس بهانه ندادن دست دشمنان و کاهش فشار دشمنان بر کشور بود‌.

وی در ادامه افزود: با تصویب این لایحه هیچ تضمینی هم وجود ندارد که ایران از لیست سیاه تحریم‌های آمریکا خارج شود.

حسینی‌صدر در خطبه اول به دوم صفر روز ورود کاروان عاشورا به شام اشاره کرد و گفت: اهل بیت سختی‌های زیادی را در شام تحمل کردند اما توانستند پیام‌رسان خوبی برای قیام عاشورا باشند.

امام جمعه دهدشت:
تصویبCFTراه را برای جولان آمریکا بیشتر باز می‌کند/در این جریان هم دست ما از پشت بسته می‌شود
امام جمعه دهدشت گفت: لایحه الحاق به کنوانسیون مقابله با تأمین مالی تروریسم دست ما را از پشت می‌بندد چون تعریف آمریکا از تروریست با تعریف ما متفاوت است.

 حجت‌الاسلام سید نصیر حسینی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه دهدشت اظهار داشت: در سوره یوسف درباره انسان‌های مؤمن آمده است آن‌ها کسانی هستند که همه چیز را از خدا می‌دانند نه حزن دارند نه اندوه.

امام جمعه دهدشت با بیان اینکه انسان مؤمن حزن نسبت به گذشته و ترس از آینده ندارند چون می‌دانند هرچه خدا خواست همان می‌شود،تصریح کرد:آنها وابستگی به دنیا ندارند که اگر چیزی از دست دادند محزون شوند
اما معنایش این نیست که انسان نسبت به آخرت بی خیال باشند بلکه باید نگران گردنه‌های سخت آخرت باشیم.

حسینی با اشاره به سالروز شهادت پنجمین شهید محراب آیت الله اصفهانی اظهار داشت:منافقان جیره خوار استکبار جهانی بوده و هستند و امروز آمریکا تلاش دارد این‌ها را از لیست تروریست خارج  و به عنوان دموکرات و مصلح معرفی کند.

امام جمعه دهدشت یادآور شد: هشت سال جنگ را استکبار بر ما تحمیل کرد آن زمان منافقان در خدمت صدام بودند.

حسینی به تصویب لایحه الحاق ایران به کنوانسیون بین‌المللی مقابله با تأمین مالی تروریسم موسوم به «CFT»در مجلس اشاره کرد و افزود:گاهی وقت چیزهایی مصوب می‌شود که آدم نمی‌داند چه بگوید!

خطیب نماز جمعه دهدشت گفت:زمان برجام  می‌گفتند مذاکره هسته‌ای کنیم تا بهانه دست دشمن ندهیم!مذاکره کردیم اما آمریکا با بدعهدی قرارداد بین المللی را نقض کرد.

وی،تصریح کرد: وقتی که آمریکا منافقان را از لیست تروریست خارج می‌کند از طرفی به تروریست‌های القاعده و تکفیر و داعش کمک و حمایت می‌کند هر طور دلش می خواهد جولان می‌دهد فردا انصارالله و حزب الله و سپاه قدس را تروریست اعلام کند کسی چه می‌تواند بگوید؟

حسینی با متفاوت دانستن تعریف تروریست از دیدگاه آمریکا بیان داشت: تعریفی که آن‌ها از تروریست دارند با تعریف ما متفاوت است باید هوشیار باشیم و مسؤولان حواسشان باید چه مصوب می‌کنند.

حسینی گفت: آمریکا می‌خواهد در این جریان هم دست ما را از پشت ببندد.

وی،در بخش دیگری از سخنانش روز تربیت بدنی و ورزش را یادآور شد و با بیان اینکه ورزش باید تبدیل به فرهنگ عمومی شود،تأکید کرد:زیرساخت‌های ورزش در جامعه توسعه داده شود.

حسینی گفت:یکی از راه‌های سلامت و تفریح سالم ورزش است،محفل سالمی است که سلامت جسمی و روحی می آورد.

امام جمعه دهدشت همچنین اوضاع آشفته بازار دهدشت را متذکر شد و افزود:مسئولان محترم نظارت بر بازار را بیشتر کنند.

وی،ادامه داد:برخی به بهانه بالا رفتن دلار قیمت‌ها را افزایش می‌دهند در حالی که پایین آمدن قیمت دلار را هم نمی‌بینند.باید نظارت شود مردم باید این نظارت را ببینند.دشمنی دشمن همیشه بوده و هست خودمان باید به یکدیگر رحم کنیم.

امام جمعه دهدشت گفت:خودمان هم کمک کنیم اگر جنسی گران شد هجوم نبریم، جنس وقتی تقاضا زیاد شود قیمت را بالا می‌برند اگر نخریم قیمت پایین می‌آید.

وی،با بیان اینکه حرص، طمع و ولع در جامعه مشکل ایجاد می‌کند بنابراین نباید اجناس را در خانه انبار کنیم،گفت:حیوانات و پرندگان مگر انبار دارند؟توکل به خدا دارند خداوند را رازق می‌دانند.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president