آوای جنوب

بلاتکلیفی یک اداره در کهگیلویه و بویراحمد و مردمی که بازیچه منفعت‌طلبی مدیران هستند

اداره صنعت،معدن و تجارت کهگیلویه با گذشت ۱۳ ماه با سرپرستی اداره می‌شود که نه انگیزه برای کار کردن دارد و نه توان مدیریت.
آوای جنوب/طیبه‌سادات سعادتی‌نیک
اداره صنعت،معدن و تجارت کهگیلویه با گذشت ۱۳ ماه با سرپرستی اداره می‌شود که نه انگیزه برای کار کردن دارد و نه توان مدیریت.

 افزایش و بهبود بهره‌وری در هر سازمانی ارتباط مستقیم با وجود انگیزه‌های کوشش و تلاش کارکنان دارد.

حاکم بودن روحیه منفعت‌طلبی فردی باعث می‌شود بهره‌وری سازمان یعنی استفاده بهینه از منابع و دست‌یابی به اهداف به ورطه فراموشی سپرده شوند.

موضوعی که در بسیاری از ادارات استان کهگیلویه و بویراحمد به عنوان یک معضل و غده سرطانی وجود داشته و در حال رشد است.

مدیریت‌ها اغلب بر اساس شایستگی، تخصص و توانایی نیست، ریاست و مدیریت بر یک مجموعه به مثابه لقمه چربی است که به هر طریق ممکن باید حفظ نمود و حتی در صورت بی‌لیاقتی و بی‌کفایتی حاضر به از دست دادن آن نیستند؛بنابراین اکثر مدیران بی‌سواد و نالایق جهت جلوگیری از به خطر افتادن موقعیت شغلی خویش و اینکه شاید روزی زیردست به مافوق برسد مدیران ضعیف‌تر و بله‌قربان‌گو انتخاب می‌کنند.

بسیارند مدیرانی که اگر روابط و سیاست نبود در پست آبدارچی اداره هم نباید جای داشته باشند آنقدر ضعیف و نا توان از مدیریت‌اند که حضورشان بر کرسی ریاست اداره خیانت بزرگ به مردم است.

در کهگیلویه بلاتکلیفی یک اداره با گذشت بیش از یک سال و در شرایطی که اوضاع به هم ریخته بازار و نا به سامانی موجود متوجه این اداره است نمونه کوچکی از جفای وارده بر مردمی است که بازیچه سیاست و رابطه‌بازی شده‌اند.

اداره صنعت،معدن و تجارت کهگیلویه ۱۳ ماه است با سرپرستی اداره می‌شود که نه انگیزه برای کار کردن دارد و نه توانایی برای مدیریت این مجموعه.

علیپور بارها در گفت‌وگو با رسانه‌ها از استعفای خود خبر داده و گفته به دلیل مشکلات شخصی نمی‌توانم یک اداره را مدیریت کنم، یک شخص بدون دغدغه باید مدیر شود تا به مردم خدمت کند و همچنین دعواهای سیاسی را مانع از انتخاب مدیر کارآمد در این اداره عنوان کرده است.

سرپرست صنعت،معدن و تجارت کهگیلویه از زمان معرفی در هیچ کدام از نشست‌ها حتی ستاد تنظیم بازار زحمت حضور به خود نداده تا نشان دهد کوچکترین انگیزه‌ای برای ماندن در این پست نداشته و مشکلات بازار و مطالبات مردم برای او دغدغه نیست.

در طول این همه مدت فرمانداران شهرستان (سابق و فعلی) هم هیچ گاه به عدم حضور یک رئیس در نشست‌ها اعتراضی از خود بروز ندادند و به گزارش‌خوانی نماینده صنعت،معدن و تجارت در جلسات با جان و دل گوش فرا می‌دهند.

دلیل اصرار مدیرکل صنعت،معدن و تجارت بر رئیس بودن علیپور با وجود عدم تمایل این مدیر هر چه هست سوالی است که افکار عمومی حق دارند به جوابش برسند و می‌طلبد هر چه سریعتر تکلیف رئیس با انتخاب شایسته‌سالاری مشخص و وضعیت بغرنج بازار به عنوان یکی از وظایف ذاتی این اداره در نظارت و بازرسی از صنوف را سر و سامان بخشد.

با دیگران به اشتراک بگذارید
  1. تدبیر گفت:

    نشو محبوب آن یاری که خود
    یار کسی باشد
    نرو بالای دیواری که دیوارکسی باشد

else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president