آوای جنوب

نامه استاندار کهگیلویه و بویراحمد به وزیر نیرو در خصوص رفع مشکلات سد چم شیر

احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد طی نامه‌ای به اردکانیان وزیر نیرو مشکلات سد چم شیر گچساران را پیگیری کرد.
آوای جنوب
احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد طی نامه‌ای به اردکانیان وزیر نیرو مشکلات سد چم شیر گچساران را پیگیری کرد.

به گزارش آوای جنوب، به نقل از استانداری استان کهگیلویه و بویراحمد استاندار کهگیلویه و بویراحمد مشکلات سد چم شیر را در مرکز کشور پیگیری کرد.

علی محمد احمدی طی نامه‌ای به اردکانیان وزیر نیرو مشکلات سد چم شیر گچساران را پیگیری کرد.

در این نامه آمده است؛

بسمه تعالی

– وزیر محترم نیرو احتراما همانگونه که مستحضرید طرح سد مخزنی و نیروگاه چم شیر به عنوان بلندترین سد وزنی از نوع بتنی غلتکی کشور در ۲۵ کیلومتری جنوب شهر دوگنبدان مرکز شهرستان گچساران یکی از پروژه‌های مهم و تحول آفرین در دست اجرا است.

در ادامه عنوان شده است: ذخیره سازی، تنظیم و کنترل آب شناسایی شده در حوزه آبریز رودخانه محل احداث و بهسازی کیفیت آن، تولید انرژی برقابی به میزان حدود ۵۲۰ گیگاوات ساعت در سال، افزایش سطح زیر کشت از ۳۱ هزارهکتار به ۱۱۰ هزار هکتار، توسعه صنایع وابسته چون پرورش ماهی، ایجاد بستر مناسب جهت توسعه گردشگری و در نتیجه اشتغال زایی قابل توجه و افزایش کمی و کیفی سطح درآمد اهالی محترم منطقه از جمله آثار و فواید ارزشمند تکمیل و احداث سد مذکور به حساب می‌آید.

در این نامه آورده شده است مع الاسف به رغم پیشرفت فیزیکی ۷/۷۷درصدی این پروژه، عدم امکان پرداخت حقوق و مزایای ۱۰ ماهه اخیر قریب به ۱۰۰۰ نفر از کارگران، فعالیت این پروژه عملا متوقف شده است از این رو با توجه به ضرورت تسریع و تسهیل دستیابی به اهداف اصلی و جانبی احداث سد مذکور خواهشمند است دستور فرمایید جهت پرداخت حقوق و مزایای معوق ۱۰ ماهه پرسنل سد و مطالبات تامین اجتماعی نسبت به اختصاص و پرداخت حداقل ۵۰۰ میلیارد ریال به پروژه مورد اشاره اقدام لازم معمول گردد.

این درخواست که در تاریخ ۱۲ مهرماه جاری به دفتر وزارت نیروی ارسال شده در تاریخ ۱۴ مهرماه از سوی دکتر اردکانیان وزیر نیرو چنین دستوری داده شده است.
بسمه تعالی
جناب آقای دکتر نوبخت
با سلام
لطفا سریعتر بررسی و در دستور کار شورای اقتصاد قرار دهید.

عدم پرداخت حقوق ۱۰ ماهه ۱۰۰۰ کارگر؛ عملیات اجرایی سد چم شیر گچساران متوقف شد

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: عملیات اجرایی سد مخزنی و نیروگاه چم شیر گچساران به عنوان بلندترین سد وزنی کشور به دلیل عدم پرداخت ۱۰ ماهه حقوق ۱۰۰۰ نفر متوقف شده است.

عدم پرداخت حقوق 10 ماهه 1000 کارگر؛ عملیات اجرایی سد چم شیر گچساران متوقف شد

علی محمد احمدی ، اظهار داشت: عملیات اجرایی سد مخزنی و نیروگاه چم شیر به عنوان بلندترین سد وزنی از نوع بتنی غلتکی کشور هم اکنون با پیشرفت بیش از ۷۷ درصد به دلیل حقوق معوق ۱۰ ماهه ۱۰۰۰ کارگز متوقف شده است.

وی خواستار چاره اندیشی توسط مسئولان و متولیان امر بویژه مجموعه وزارت نیرو شد و افزود: برای پرداخت حقوق معوقه کارگران این پروژه و همچنین مطالبات تامین اجتماعی اعتباری افزون بر ۵۰ میلیارد تومان نیاز است.

احمدی با اشاره به اینکه سد مخزنی و نیروگاه چم شیر در ۲۵ کیلومتری جنوب شهر دوگنبدان مرکز شهرستان گچساران واقع شده است، ابراز کرد: این پروژه در صورت بهره‌برداری سبب ایجاد تحول در منطقه می‌شود.

وی تصریح کرد: ذخیره سازی، تنظیم و کنترل آب شناسایی شده در حوزه آبریز رودخانه محل احداث و بهسازی کیفیت آن، تولید انرژی برقابی به میزان حدود ۵۲۰ گیگاوات ساعت در سال و افزایش سطح زیر کشت از ۳۱ هزار هکتار به ۱۱۰ هزار هکتار از جمله مزایای اجرای این پروژه است.

نماینده عالی دولت در استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: توسعه صنایع وابسته چون پرورش ماهی، ایجاد بستر مناسب برای توسعه گردشگری و در نتیجه اشتغال زایی قابل توجه و افزایش کمی و کیفی سطح درآمد اهالی منطقه  نیز از دیگر مزایای تکمیل و احداث سد مخزنی و نیروگاه چم شیر است.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president