آوای جنوب

سریال ادامه‌دار تاجگردون و بی‌خبری مدیران کل از پروژه‌های در دست اجرا گچساران و باشت/تاجگردون خطاب به مدیرکل:می شود بگویید شما برای چه چیزی حقوق میگیرید

.

سریال ادامه‌دار تاجگردون و بی‌خبری مدیران کل از پروژه‌های در دست اجرا گچساران و باشت/تاجگردون خطاب به مدیرکل:می شود بگویید شما برای چه چیزی حقوق میگیرید

 

نماینده مردم گچساران و باشت گفت: شما چگونه مدیران هستید که اطلاعات درستی از پروژه‌ها ندارید و تنها می‌گویید اعتبار نیست.

سریال ادامه‌دار تاجگردون و بی‌خبری مدیران کل از پروژه‌های در دست اجرا گچساران و باشت
به گزارش آوای جنوب از گچساران، دومین بررسی پروژه‌های عمرانی بخش راه و شهرسازی، بنیاد مسکن، مخابرات و ورزش و جوانان با حضور نماینده مردم گچساران و باشت، فرمانداران دو شهرستان ، مدیران کل ، روسای شهرستانی و پیمانکاران پروژه‌های عمرانی این شهرستان در سالن کنفرانس فرمانداری گچساران برگزار شد.

در این نشست که به منظور بررسی روند اجرایی پروژه‌های عمرانی این شهرستان در بخش راهداری، راه و شهرسازی، بنیاد مسکن، مخابرات و ورزش و جوانان برگزار و هر کدام از مدیران کل و معاونین و همچنین پیمانکاران به تشریح فعالیت‌های خود در بخش‌های مختلف پرداختند.

نتیجه‌نگرفتن تاجگردون از گزارش عملکرد راهداری

در ابتدای این نشست محمد حسین نصیری راد، گزارشی از وضعیت پروژه‌ها در ۲ شهرستان گچساران و باشت ارائه می‌دهد که با عدم رضایت نماینده گچساران و باشت روبرو می شود.

تاجگردون در ادامه نیز با انتقاد به برخی از عملکردها درخصوص جاده لار _شابهرام و پل دوم باشت ،گفت: با این شرایط جناب نصیری، حساب و کتابمان با هم جور در نخواهد آمد!!! و این موضوع را هم جدی عرض می‌کنم چرا که پروژه جاده لار و شابهرام بسیار با اهمیت است و بسیاری از مردم هم ناراحت هستند و اذیت می شوند.
وی در ادامه افزود: جناب نصیری با این تفاسیر مشخص است که مقصر شما هستیدو سرجمع هم از عملکردتان توجیه نشدم و در واقع نیز از هیچ پروژه‌ای جواب نگرفتیم.
تاجگردون در ادامه با اشاره به مطالبات برخی از پیمانکاران پروژه‌ها اظهار کرد: بارها به پیمارکاران گفته‌ام که وقتی از یک پروژه مطالباتی دارید و درحالی که پروژه به اتمام هم نرسیده است با این ترفند که که پولتان را اخذ کنید در مناقصه پروژه بعدی شرکت نکنید و کار برندارید.

مدیران کلی که اطلاعاتی از پروژه‌ها ندارند

در ادامه این نشست عبدالمجید نژادصفوی گزارشی از پروژه‌های در دست اقدام در ۲ شهرستان گچساران و باشت پرداخت که ایشان نیز به مانند مدیرکل راهداری اطاعات درستی از تخصیص بودجه در سالی مالی ۹۷-۹۸ به پروژه‌های عمرانی نداشت.

مدیرکل راه و شهرسازی در ابتدای سخنان خود با گلایه اینکه اعتبارات تخصیص داده برای سالجاری به اندازه همان اعتبارات سال گذشته است، گفت: اکثریت اعتبارات به صورت اسناد خزانه بود است و ما با این اسناد مناقصه گذاشته می‌شود.

وی ادامه داد: موضوع پیش پرداخت است که پروژه‌ها را با مشکل مواجه کرده و این اسناد تا سال ۱۴۰۰ نقد می‌شوند.

در ادامه تاجگردون خواستار بررسی پروژه‌های در دست اقدام در شهرستان گچساران شد که این مدیرکل اطاعات درستی از پروژه‌ها نداشت و با واکنش نماینده مواجه شد.

تاجگردون گفت: شما چگونه مدیری هستید که اطلاعات درستی از پروژه‌ها ندارید و تنها می‌گویید اعتبار نیست.

وی با اشاره به تعریض و بهسازی جاده گچساران – گناوه گفت: پیمانکار این در حال اجرای عملیات بیس‌کاری است و تا چند روز دیگر تا ابتدای روستای آب‌شیرین آسفالت خواهد شد.

تاجگردون با اشاره به راه فرعی دسترسی به روستای باباکلان که در زمستان سال گذشته براثر بارندگی‌های شدید چندین بار مسدد و تردد شهروندان را با مشکل مواجه کرده بود، گفت: از روستای کمبل تا پل زهره نیاز به برنامه‌ریزی دارد که هرچه زودتر افتتاح شود.

وی خطاب به نژاد صفوی عنوان کرد: مدیرکلی که مصوبات و اعتبارات سال گذشته را نمی‌داند شما بگویید آقای مدیر ما در مورد چه چیزی صحبت کنیم.

تاجگردون اذعان کرد: تا این لحظه هیچ جوابی از ادارات نگرفته‌ام چرا که پیمانکار می‌گوید پول در حساب است ولی مدیرکل می‌گوید پیمانکار نمی‌تواند کار انجام دهد.

نماینده مردم گچساران و باشت خطاب به مدیرکل راه و شهرسازی عنوان کرد من نمی‌دانم شما برای چه چیزی حقوق دریافت می‌کنید که اطلاعات درستی ندارید .

وی ادامه داد: پروژه تقاطع بهشت زهرا یک میلیارد تومان پول در حساب است و پیمانار حاضر به کار نیست به چه دلیلی باید به شما پول و اعتبار بدهم.

تاجگردون با اشاره به ساختمان پردیس هنری ابراز کرد: اعتبار این پروژه ۱۰۰درصد تخصیص داده شده است و بازهم مدیرکل اطاعات درستی از اعتبارات این پروژه ندارد.

نماینده مردم گچساران و باشت ادامه داد: این پروژه ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای کمیل آن نیاز به ۶۹ میلیارد ریال اعتبار است.

تنگ نظری استان را نابود کرده است

در ادامه این نشست هوشنگ رویین یکی از پیمانکاران برجسته حوزه راه در گچساران به ایراد سخن پرداخت و خطاب به نماینده گچساران گفت: آقای تاجگردون در این نشست هرگز دلم نمی‌خواست که نبش قبرکنم چراکه در این جلسه به اندازه کافی کارفرما زیرسوال رفت.
وی افزود: از چنین جلساتی خروجی ندیده ایم و تنها یادگاری ما از این نشست‌ها این است که مدیران قبلی و فرمانداران رفتند و فقط ما مانده‌ایم و پروژه هایمان، آن هم با یک دنیا مشکلات مالی که هیچ چیز هم از این جلسات عاید ما هم نشد.
رویین درادامه تصریح کرد: در پروژه بنده (جاده آبریگون) نزدیک به ۹۷درصد کار انجام شده و فقط یک خط کشی و مقداری هم لایه دوم آسفالت مانده است، که باید گفت تنها یک قیر به بنده داده اند و یک تهاتر ارزش افزوده که سرجمع ۱۲میلیارد تومان می‌شود از ۳۰میلیارد تومان طلب، در حالی که کارمان در حال اتمام است که هم خودم تمام شدم و هم پروژه ام.
این پیمانکار گچسارانی افزود: این پروژه هم نوش جان آقایان شود که در هفته دولت جمع دور هم بشوند و افتتاحش کنند،.

وی ابراز کرد: اما مشکلی که بنده را اذیت می‌کند وقتی است که می‌گویند پول نیست و مقصر تحرم است، قیرنیست و مقصر تحرم‌هاست اما بافت و طبقه بندی و دیگر موارد که تقصیر ترامپ نیست درحالی که تنگ نظری استان را نابود کرده است.
وی گفت:۲۷سال پیش اولین کار پیمانکاری را در این استان انجام دادم و قول شرف هم می دهم که این پروژه هم آخرین کارم باشد، ما زمانی در جنگ می گفتیم اولین اشتباه گروه تخریب آخرین است.

وی ادامه داد: این پروژه آخرین کارم در استان است و دیگر خداحافظ.
رویین اظهارکرد: قبلا می‌گفتند نیروهای علمی و مغزها از کشور می‌روند، اما امروز مغزهای اقتصادی از این استان می‌روند و بزودی بنده هم از این استان می روم و حداقل بگذارید تا این پیمانکاران جوان کار کنند نابودشان نکنید و بگذارید برایتان کار کنند.
وی تصریح کرد:اگر پروژه را خوب و به موقع تحویل بدهیم و اگر هم ندهیم هیچ فرقی به حالمان ندارد.

وی ادامه داد: پروژه ام رو به اتمام است درحالی که دریافتی مالی بنده با قیر و تهاتر وهمه به ۳۰درصد هم نمی‌رسد ،آیا این ظلم نیست کارم را انجام داده ام آن هم به خاطر مردم منطقه و قولی که به شما(تاجگردون) داده ام، اما انصافا بر طبق قانون هم نمی بایستی یک روز در این پروژه کار می کردم.
رویین افزود: مبلغ ۳۰میلیارد تومان طلبکارم و تنها ۴۷۰میلیون تومان به بنده چک داده اند برای بهمن ماه سال ۱۴۰۰٫

رویین درادامه گفت:آقای تاجگردون وقتی برای افتتاح آمدید که روبان پروژه را قیچی کنید ،کلنگی هم با خودتان بیاورید و بنده را نیز خاک کنید چرا که بنده از لحاظ اقتصادی مرده ام و حدود ۱۸میلیارد تومان طلبکار هستم.
وی در ادامه افزود:به خاطر همین چماق به دست‌های اداره امور مالیاتی که نفس ما را بریده‌اند و هر وقت دوست دارند اجراییه ای بکشند ،ارزش افزوده ای بگیریندو به هیچ جا هم صراطشان هم مستقیم نیست.
این پیمانکار گچسارانی در ادامه گفت:با این شرایط الان هم نمی توانیم صورت وضعیت بنویسیم ،وقتی که می دانیم پول تا دوسال دیگر نمی‌آید چرا خودمان را زیر شلاق اداره امور مالیاتی ببریم و الان هم در این جلسه متوجه شدم که چطور۱۰هزار میلیارد در این مملکت دزدی می‌شود در حالی که در این استانی که همه مدیران هم در این جلسه نشسته اند سرجمع اعتبارات را نمی دانیم.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president