آوای جنوب

کمی دور از سیاست، دختران و پسران تلخاب شیرین را دریابید/نگران نباش عمو نوروز آرام آرام به زمان انتخابات می‌رسیم

روستای تلخاب شیرین گچساران قطب هاکی کشور می‌شود.
آوای جنوب
روستای تلخاب شیرین گچساران قطب هاکی کشور می‌شود.

 به گزارش آوای جنوب از گچساران،  در حالی که شهرستان گچساران با دارای جمعیتی بیش از ۱۰۰ هزار نفر و از لحاظ جغرافیایی کمتر از یک درصد جمعیت کشور را تشکیل می‌دهد اما دارای پتانسیل‌های زیادی در زمینه‌های ورزشی، فرهنگی، هنری و کشاورزی دارد.

 شاید گچساران را  از لحاظ صنعتی به نفت‌خیز بودن آن را می‌شناسند اما  نباید به سادگی از ورزش آن عبور کنیم.

وقتی پدر هاکی ایران عمو نورالله گرانی‌پوریا عمو حسن باشت باوی پدر بوکس ایران از گچساران هستند، یا وقتی دختران و پسرانش با اقتدار قهرمان هندبال و هاکی ایران می‌شوند، یا وقتی فرزندانش همیشه  یک پایه حضور در تیم‌های ملی ورزشی هستند اینها همه نشان از پتانسیل بزرگ این شهر کوچک است که باید گفت در عالم سیاست پنهان شده است.

 امروز سخنمان از ورزش هاکی است، ورزشی که قطب اول آن شهرستان گچساران بوده است و سالها قهرمانی‌های هاکی ایران در دست دختران و پسران این شهر کوچک بوده است.

هاکی متعلق به گچساران است و اگر به این ورزش به عنوان ورزش اول گچسارانی‌ها به صورت حرفه‌ای پرداخته شود می‌تواند سالها زمینه قهرمانی این رشته را دوباره برای مردم گچساران به ارمغان بیاورد، ورزشی که مدت‌هاست رها شده بود و امروز مشاهده می‌کنیم  دوباره در حال احیا شدن است.

در این خصوص برای گزارش خود به سالن پدخندق گچساران می‌روم، مکانی که این روزها دختران و پسران روستای تلخاب شیرین در آن مشغول تمرین هاکی هستند تا پای صحبت مردی بنشینیم که مدت‌هاست  علی‌رغم  بیماری که دارد  مشغول آموزش هاکی به دختران و پسران تلخاب شیرینی است.

 نوروز حیدری از پیشکسوتان هاکی ایران و تیم ملی که این روزها دیگر با سختی راه می‌رود با ما هم کلام می‌شود، وی با شور و اشتیاق از طرح اوقات فراغتی می‌گوید که از تیرماه در روستای تلخاب شیرین و با همکاری آموزش و پرورش و پایگاه مقاومت شهید قره‌قانی راه‌اندازی شده است سخن می‌گوید.

 استاد نوروز حیدی می‌افزاید، از تیر ماه امسال مدرسه هاکی استاد نورالله گرانی‌پور را  در روستای تلخاب شیرین راه‌اندازی کرده‌ایم.

 وی با تقدیر و تشکر از مدیریت آموزش و پرورش، امور ورزش نفت و رئیس تربیت بدنی گچساران  خاطرنشان کرد: این کلاس‌ها بدون اخذ شهریه در حال برگزاری است و خوشبختانه شاهد حضور چشمگیر دختران و پسران روستای تلخاب شیرین در این کلاس‌ها هستیم که همین حضور دلگرمی ما را به این ورزش دوچندان کرده است.

 حیدری ادامه می‌دهد، شاید باورش سخت باشد اما در حال حاضر از همین روستای کوچک هفت تیم آماده  در رده‌های سنی مختلف  در دو بخش آقایان و بانوان داریم که آماده حضور مقتدرانه در لیگ‌های کشوری را دارند.

این پیشکسوت هاکی کشور که دل پردردی از آقایان سیاسی دارند می‌گوید، سه تیم مینی هاکی، هاکی۳ و هاکی ۲ به مسابقات جشنواره مستعدین کشوری منطقه یک در همین مدت اعزام شده است که این مسابقات با حضور تیم‌های شناخته شده‌ای همچون تهران، خوزستان، فارس  و کهگیلویه وبویراحمد برگزار شده است.

 حیدری ابراز کرد: هاکی ۳ موفق شد مقام دوم را ازآن خود کند  و هاکی ۲ و مینی هاکی نیز مقام سوم را به دست آوردند و این با همان فرزندان روستای تلخاب شیرینی صورت گرفت که خیلی‌ها  آنها را فراموش کرده‌اند.

 وی ادامه می‌دهد، از ۱۰ مهرماه الی ۱۴ مهرماه مسابقات مدارس هاکی بانوان در اراک برگزار خواهد شد و ما نیز به نام استان کهگیلویه وبویراحمد در این مسابقات شرکت خواهیم کرد و جالب اینجاست که ۹۰ درصد از این بازیکنان دختر این تیم از دختران روستای تلخاب شیرین هستند.

 حیدری با بیان اینکه کارمان را در روستای تلخاب شیرین با ۹۰ نفر از فرزندان دختر و پسر آغاز کرده‌ایم، خاطرنشان کرد: ۹۰ نفر بی‌بضاعت که با هزینه خودشان برای تمرین به شهر می‌آیند و می‌روند اما عاشقانه  دل در گروی موفقیت دارند.

 این پیشکسوت هاکی کشور بیان کرد: ما نیاز به حمایت مسوولان و دلسوزان شهرستان داریم  و این بچه‌ها نیاز به کمک دارند و نباید آنها را فراموش کنیم.

 حیدری ادامه می‌دهد: در حال حاضر ۳۵ دختر در حال تمرین هستند که ۲۸ نفر از آنها از بچه‌های تلخاب شیرین هستند و باید گفت تلخاب شیرین می‌رود تا قطب هاکی ایران شود.

 وی می‌افزاید: متاسفانه مسائل سیاسی وقومی  به گونه‌ای رقم خورده است که این قشر، قشری فراموش شده در شهرستان گچساران هستند.

 حیدری ادامه می‌دهد: ما با بومی‌گرایی امروز شروع کرده‌ایم اما امروز نیاز به حمایت مسوولان و افراد دلسوز شهرستان گچساران داریم و این قول را می‌دهیم با هزینه قرار داد یک بازیکن فوتبال دوباره قهرمانی‌های ادامه‌دار را برای مردم این شهر به همراه خواهیم آورد.

 گزارشمان  در حالی به پایان می‌رسد که هوا کم‌کم تاریک می‌شود و چند نفری را با لباس شخصی مشاهده می‌کنیم که به سالن می‌آیند که حیدری با اشاره به آنها می‌گوید، اینها راننده‌های تاکسی‌هایی هستند که آمده‌اند تا این بچه‌ها را به روستای تلخاب شیرین بازگردانند.

 در ادامه حیدری به بازیکن خردسالی اشاره می‌کند و می‌گوید، آینده تیم ملی هاکی ایران در دست این کودک تلخاب شیرینی است.

 در حالی گزارشمان را به پایان می‌رسانم که می‌گویم، نگران نباش عمو نوروز آرام آرام به زمان انتخابات می‌رسیم و  این فرزندان دیده خواهند شد.

به گزارش آوای جنوب از گچساران،  این روزها علاوه بر مشکلات اقتصادی به وجود آمده که زندگی را برای قشرها‌ی ضعیف ومتوسط جامعه به تنگ آورده است مسائل سیاسی زیادی  موجب شده که فرزندان این دیار که  دارای استعدادهای زیادی در عرصه‌های ورزشی و هنری دارند به دلیل وضعیت معیشتی نادیده گرفته شوند.

به راستی چرا چنین مشکلاتی باید سد راه این قشر از جامعه  قرار گیرد.

 گزارش از علی‌مراد کاظم‌پور

با دیگران به اشتراک بگذارید
  1. ناشناس گفت:

    درود بر عمو نوروز همیشه ماه پشت ابر نمی ماند

else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president