آوای جنوب

نقدی به اظهارات اخیر رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس/سوالاتی که پاسخ های روشنی در دل خود دارد

چنان فریادی از وضعیت فلک زده اقتصادی و نرخ تورم و رکود اشتغال سر می دهد که گویی موسی بوده و چهل یا چهارسال در غیبت

آوای جنوب

چنان فریادی از وضعیت فلک زده اقتصادی و نرخ تورم و رکود اشتغال سر می دهد که گویی موسی بوده و چهل یا چهارسال در غیبت از این جامعه، در کوه طور به سر می برده است و بعد به دیار خود برگشته و از این اوضاع نابسامان گلایه سر می دهد!.
به گزارش آوای جنوب؛ دلیل و علت سقوط مسئولین به ورطه دماگوژیسم روحیات مردم است،دماگوژی معانی مختلفی دارد، که یکی از آنها مردم فریبی است و شکلی تبلیغاتی دارد و دیگر معنی آن شاید این باشد که مستقیم در تریبون مجلس و در مقام ریاست کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، و یکی از بانیان وضعیت مفلوک اقتصادی بایستیم اما در مقام شاکی، از مسببان صوری شکایت به مردم ببریم! البته این بازی با افکار و با پیش زمینه روحیات سطحی نگر به موفقیت دست می یابد.

کلیپی از نطق نماینده گچساران و باشت در مجلس با شوق و ذوق فراوان در فضای مجازی دست به دست می گردد.

چنان فریادی از وضعیت فلک زده اقتصادی و نرخ تورم و رکود اشتغال سر می دهد که گویی موسی بوده و چهل یا چهارسال در غیبت از این جامعه، در کوه طور به سر می برده است. و بعد به دیار خود برگشته و از این اوضاع نابسامان گلایه سر می دهد!.

دست به دست کردن این کلیپ توسط اندک افرادی که سر در زیر برف کرده اند و اطراف خود را نمی بینند، طبیعی است.

اما حال می آییم اینجا سوالاتی را از زبان مردم طرح می کنیم و خود پاسخش را میدهیم.

۱_نماینده گچساران و صاحب نظریه( انباشت دلار) از نزدیکان دایره اقتصادی نیاوران که متشکل از نهاوندیان، نیلی و نوبخت است، می باشد یا نه؟

۲_ وضعیت وخیم اقتصاد و شکل گیری فساد سیستماتیک در همه زیر مجموعه های منتسب به این دولت، که حامی آن بوده، وجود دارد یا نه؟

قبل از پاسخ به این سوالات عنوان شود که یکی از عوامل جزئی که نقشی موثر در ایجاد شوک تورمی خواهد داشت و نقدینگی به همراه دارد، تامین ردیف بودجه برای طرح هایی است که اجرای عملی ندارند و صرفا بازی تبلیغاتی هستند!

به عنوان مثال در همین شهر، طرحهایی کلنگ زده شد و رقص و پایکوبی هم داشت اما به سرانجام مقصود نرسید! حال سراسر کشور و طرحهایی که به همین شکل توسط دولت، کلنگ زده شد را تجسم کنید چقدر شوک تورمی ایجاد می کنند؟.

اول شخص اقتصادی مجلس در شش، هفت سال گذشته و عضو هیئت اجرایی وزارت کشور و از سینه چاکان دولت در انتخابات گذشته ریاست جمهوری، همه و همه حکایت دارد، از معدود افرادی که نزد افکار عمومی به عنوان یکی از مسببان اوضاع اقتصادی، گریبانش گیر است، همین آقای نماینده است.

بنابراین حامی مطلق دولتی که در وزارت بهداشت آن به تازگی با جان مردم در انحصاری کردن تعداد اندک پزشکان متخصص بازی می کنند، و وزرایی مانند آخوندی که مسکن مهر را بایکوت کرد و یا نعمت زاده و شریعتمداری اش در صف دادگاه محاکمه نزدیکان شان بست نشسته اند، را نمی توانید انکار کنید! چون فریاد سردادید که با آن مسافر جهنم هستید. بنابراین نمی توانید از شرایط امروز در تریبون مجلس گلایه سر دهید و همه را در این مسیر اشتباه شریک بدانید.

چرا که بازی کردن در این نقش و در این شرایط بیش از آنکه به موسای غایب در کوه طور، شبیه باشد به سامری و گوساله طلایی رنگ آن شباهت دارد.

مصطفی جوزانی

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president