آوای جنوب

عدم اختصاص اعتبارات نفت به شهرهای یاسوج و مادوان/ فرماندار بویراحمد: نمی‌پذیریم که اعتباری از این محل به استان اختصاص داده نشود

معاون سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گفت: اعتبارات دو سوم نفت به شهرهای یاسوج، مادوان، سرررود شمالی و جنوبی اختصاص داده نمی‌شود.
آوای جنوب
معاون سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گفت: اعتبارات دو سوم نفت به شهرهای یاسوج، مادوان، سرررود شمالی و جنوبی اختصاص داده نمی‌شود.

نشست شورای برنامه‌ریزی شهرستان بویراحمد با حضور نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی، مدیران استانی و شهرستانی در فرمانداری بویراحمد برگزار شد.

در این نشست شاهرخ کناری فرماندار بویراحمد از توزیع ۱۰۴ میلیارد تومان اعتبارات شهرستان بویراحمد خبر داد و گفت: ۱۰۴ میلیارد و ۵۳۶ میلیون تومان از اعتبارت تملک دارایی سرمایه‌ای، نفت و اعتبارات توازن در ۲۷ فصل، ۵۷ برنامه و ۳۴۰ پروژه اختصاص داده شد.

وی عنوان کرد: بیشترین اعتبار مربوط به فصل خدمات و عمران شهری، روستایی و عشایری است  که ۳۷ میلیارد تومان به این حوزه اختصاص داده شد، فصل آب ۲۳ و فصل حمل و نقل ۱۹ میلیارد تومان است.

این مسؤول با اشاره به اینکه اعتبارات خوبی به استان اختصاص داده شده، گفت: هیچ پروژه‌ای نداریم که تأمین اعتبار نشده باشد، با کمبود اعتبار مواجه نیستیم و هیچ بهانه‌ای در این زمینه هم نمی‌پذیرم.

کناری با اشاره به اعتبارات اختصاص یافته به زلزله یاسوج گفت: ۱۸۰ میلیارد تسهیلات با بهره ۴ درصد برای مقاوم‌سازی منازل خسارت دیده در زلزله یاسوج اختصاص داده شد که در زلزله شهر یاسوج ۵ هزار واحد مسکونی متحمل خسارت شدند.

وی خاطرنشان کرد: ۲۳ میلیارد تومان به پل‌های سوم و چهارم بشار اختصاص داده شد و حتی شهرداری‌های کوچک ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار دارند.

در ادامه علی‌ شهابی‌نسب معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: سهم اعتبارات استان کهگیلویه و بویراحمد ۶۶۰ میلیارد تومان است که به لحاظ جذب اعتبارات در جایگاه شانزدهم کشور هستیم.

وی با اشاره به جمعیت ۷۱۳ هزاری نفری استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد:۳۰۰ میلیارد تومان از ۶۶۰ میلیارد استان از ردیف اعتبارات توازن است که اعتبارات بر اساس قانون  توزیع می‌شود.

این مسؤول بیان کرد: دنبال توزیع عادلانه اعتبارات هستیم، نماینده مردم در مجلس و فرماندار حق دارند از حقوق شهرستان دفاع کنند اما به سازمان برنامه و بودجه اعتماد کنند که مطابق با قانون اعتبارات توزیع می‌شود.

شهابی‌نسب عنوان کرد: علاوه بر ۱۰۴ میلیارد تومان اعتبارات شهرستان ۱۱۵ میلیارد تومان از منابع مختلف ملی استانی و ملی به این شهرستان اختصاص داده می‌شود.

وی شروع پروژه جدید را منوط به رعایت مفاد قانون دانست و گفت: اعتبارات دو سوم نفت فقط به مناطق نفتی اختصاص داده می‌شود و از این محل به یاسوج،مادوان، سررود شمالی و جنوبی اختصاص داده نمی‌شود و اگر پروژه‌ای در این حوزه تعریف شود آن را قیچی می‌کنیم و اعتبار اختصاص نمی‌دهیم.

اما کناری در واکنش به سخن معاون سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گفت: قبلا در خصوص اعتبارات نفت صحبت شده  و مصوباتی از محل نفت برای شهرستان بویراحمد داشتیم و نمی‌پذیریم که اعتباری از این محل به استان اختصاص داده نشود.

در پایان این نشست غلام‌محمد زارعی گفت: هیچ نگاه منطقه‌ای در توزیع اعتبارات در استان و شهرستان وجود ندارد و نباید این گونه مسائل در میان افکار عمومی مطرح شود که بیان مسائل حاشیه‌ای و جانبی به صلاح نیست.

نماینده مردم در مجلس بیان کرد: اعتبارات امسال دو شهرستان بویراحمد و دنا ۲۷۰ میلیارد تومان بوده که نسبت به سال گذشته بیش از ۶ درصد افزایش داشته است.

نماینده مجلس مطرح کرد
اضافه شدن ۴۰ میلیارد تومان به اعتبارات بویراحمد و دنا/خرید تجهیزات بیمارستان جدید یاسوج
نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی گفت: در شورای برنامه‌ریزی استان مبلغ ۴۰ میلیارد تومان به اعتبارات بویراحمد و دنا اضافه شد.

 غلام‌محمد زارعی در نشست پیش از ظهر امروز شورای برنامه‌ریزی شهرستان بویراحمد خدمت به مردم را بزرگترین نعمت خداوند برای مدیران دانست و اظهار کرد: دشمن نقشه‌هایی برای چهلمین سالگرد انقلاب کشیده که با برگزاری مناسب و در خور شان سالگرد پیروزی انقلاب خواب‌های آشفته دشمنان نقش بر آب شوند.

نماینده مردم بویراحمد و دنا در ادامه بیان کرد: با وجود شرایط خاص کشور همواره استان مورد توجه بوده و بیش از ۲۷۰ میلیارد تومان به شهرستان‌های بویراحمد و دنا اعتبار اختصاص داده شده است.

وی بیان کرد: در شهرستان بویراحمد رقم زیادی از اعتبارات منابع ملی متمرکز را دنبال می‌کنیم که این رقم به این شهرستان اختصاص داده شود.اعتبارات خوبی به استان اختصاص داده شده لذا از مدیران شهرستانی می‌خواهم که نسبت به مبادله موفقت‌نامه‌ها و تسریع در روند اجرای پروژه‌ها اقدامات لازم را انجام دهند.

نماینده مردم در مجلس با اشاره به اینکه با این میزان اعتبار کارهای بزرگی در شهرستان بویراحمد صورت می‌گیرد، گفت: بیمارستان یاسوج یکی از پروژه‌های مهم استان و شهرستان است و ظرف روزهای گذشته ۵۰ میلیارد تومان تجهیزات برای بیمارستان جدید یاسوج خریداری شد.

زارعی عنوان کرد: این بیمارستان برای ۲۹۰ تخت طراحی شده بود اما ظرفیت حدود ۳۰۰ تخت را دارد.

وی با بیان اینکه اعتبارات زیادی برای شهرستان‌های بویراحمد و دنا جذب شده که مسؤولان احساس مسؤولیت کنند و پای کار باشند، افزود: در شورای برنامه‌ریزی استان مبلغ ۴۰ میلیارد تومان به اعتبارات بویراحمد و دنا اضافه شد چرا که بخشی زیادی از جمعیت استان در این دو شهرستان هستند.

نماینده مجلس با اشاره به اعتبارات مناسب حوزه کشاورزی شهرستان بویراحمد گفت: هر میزان پروژه آبرسانی به اراضی کشاورزی در این شهرستان داشته باشیم من اعتبار و پول آن را از وزارت جهاد کشاورزی می‌گیرم.

نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جنگ اقتصادی که ایران با آن مواجه است، گفت: در هفته‌های آینده شاهد یک اجماع جهانی علیه آمریکا خواهیم بود، با حوادثی که در آینده رخ می‌دهد و بی‌اثر شدن تحریم‌ها  دوران جنگ اقتصادی در ایران کوتاه و ما به سلامت هم از این مسیر عبور می‌کنیم.

زارعی عنوان کرد: برای عبور از این بحران نیازمند اهتمام، همت و تلاش مدیران در سطوح مختلف هستیم تا این جنگ را که از نقشه‌های شوم دشمنان خصوصا آمریکا است را پشت سر بگذاریم.

با دیگران به اشتراک بگذارید
  1. زهر گفت:

    خدا_دوست_دارم

    به ما گفتند باید بازی کنید.
    گفتیم با کی؟ گفتند با دنیا.
    تا خواستیم بپرسیم بازی چی ؟
    سوت اغاز بازی رو زدن, فقط فهمیدم خدا تو تیم ماست.
    بازی شروع شد و دنیا پشت سر هم به ما گل میزد ولی نمیدونم چرا هر وقت به نتیجه نگاه میکردم, امتیازها برابر بود.
    تو همین فکر بودم که خدا زد به پشتم, خندید و گفت:
    نگران نباش تو وقت اضافه میبریم حالا بازی کن! گفتم اخه چطوری ؟
    بازم خندید و گفت: خیلی ساده فقط پاس بده به من, باقیش با من. …

else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president