آوای جنوب

فرماندار گچساران: فاصله کشتارگاه گچساران با استانداردهای بهداشتی/با این وضعیت گوشت مورد نیازرا از یاسوج تأمین خواهیم کرد

فرماندار گچساران با بیان این‌که کشتارگاه گچساران با استانداردهای بهداشتی فاصله زیادی دارد، گفت: اگر این روال ادامه داشته باشد برای تامین گوشت شهرستان از شهر یاسوج که دارای کشتارگاه صنعتی است گوشت مورد نیازرا تهیه خواهیم کرد.
آوای جنوب
فرماندار گچساران با بیان این‌که کشتارگاه گچساران با استانداردهای بهداشتی فاصله زیادی دارد، گفت: اگر این روال ادامه داشته باشد برای تامین گوشت شهرستان از شهر یاسوج که دارای کشتارگاه صنعتی است گوشت مورد نیازرا تهیه خواهیم کرد.

به گزارش آوای جنوب عبدالرحیم رحیمی در نشست شورای سلامت و امنیت غذایی که با حضور رئیس شبکه بهداشت و درمان و روسای ادارات مربوطه در سالن اجتماعات شبکه بهداشت و درمان گچساران برگزار شد، با ابراز تاسف از اجرایی نشدن برخی از مصوبات شورای سلامت اظهار کرد: شورای سلامت دیگر برگزار نشود.

فرماندار گچساران با بیان اینکه به ادارات این تذکر را داده این که قبل حضور در جلسه مصوبات نشست قبلی را مطالعه کنند، افزود:  روسای مربوطه در نشستی که برگزار می‌شود باید مصوبات و گزارش عملکرد را بر روی میز خود داشته باشد.

وی با بیان اینکه در یک ماه چهار هزار راس دام در کشتارگاه گچساران کشتار می‌شود، عنوان کرد: متاسفانه این کشتارگاه از نظر استاندار و رعایت نکات بهداشتی در سطح پایینی است.

وی افزود: در این مدت بیش از ۴ میلیارد تومان در جهت ساماندهی کشتارگاه و احداث اتاق پیش سرد اعتبار تخصیص داده شده است.

فرماندار گچساران ابراز کرد: اگر این روال ادامه داشته باشد برای تامین گوشت شهرستان از شهر یاسوج که دارای کشتارگاه صنعتی است گوشت مورد نظر را تهیه خواهیم کرد.

وی ابراز کرد: نبود سردخانه، دستگاه لیبل زن و نبود کوره لاشه سوز کشتارگاه گچساران را با معضل روبرو کرده است.

رحیمی با بیان اینکه در شهرداری دوگنبدان چند اولویت کاری باید در دستور کار قرار بگیرد، عنوان کرد: راه‌اندازی کشتارگاه با استاندارهای موجود در کشور باید در نظر گرفته شود.

فرماندار گچساران با تقدیر و تشکر از آبفای دوگنبدان در جهت تامین آب شرب سالم و بهداشتی اذعان کرد: هرکجای شهر را که مشاهده کنید اداره آب و فاضلاب در جهت اصلاح شبکه آب شرب و انشعاب خطوط اصلی و فرعی فاضلاب در  تمامی نقاط این شهرستان در حال انجام کار است.

وی ادامه داد: تا کنون آبفای دوگنبدان   ۳۵ کیلومتر اصلاح شبکه آب شرب را در مناطق مختلف این شهر انجام داده که در حال حاضر در حال انجام ۷۰ کیلومتر اصلاح شبکه آب شرب در دوگنبدان است.

فرماندار گچساران خاطرنشان کرد: یکی دیگر از کارهای صورت گرفت در جهت تامین آب شرب خرید دو دستگاه ژنراتور با اعتباری بیش از یک میلیارد تومان است که این دستگاه ها در مناطق دشت امامزاده جعفر و خیرآباد در جهت تامین آب مورد نظر  در زمان قطعی برق نصب خواهد شد.

رحیمی خاطرنشان کرد: امسال مبلغ ۱۴۸ میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی، استانی، نفت و توازون به گچساران تخصیص داده شده است که از این میزان ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به اداره آب و فاضلاب دوگنبدان تخصیص داده می شود.

وی افزود: هم اکنون ۴۲ درصد این اعتبارات به شهرستان گچساران تخصیص داده شده است.

در نشست شورای سلامت مطرح شد
مشکلات کشتارگاه گچساران همچنان پا برجاست/ کشتارگاهی که گنجایش نگهداری بیش از ۱۵۰ لاشه را ندارد
رئیس شبکه بهداشت و درمان گچساران با اشاره به کشتارگاه دام گچساران که یک کشتارگاه نیمه صنعتی است ، گفت: کشتارگاه نیمه صنعتی و سنتی گچساران گنجایش نگهداری بیش از ۱۵۰ لاشه را در خود ندارند.

در این نشست سهراب صیدی با بررسی مصوبات شورای سلامت در ماه گذشته اظهار  کرد:  تاکنون مورد ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو در شهرستان مشاهده نشده است.

سهراب صیدی ادامه داد: احداث اتاق پیش سرد کشتارگاه توسط شهرداری برای پیشگیری از این بیماری  و نبود تجهیزات لازم و امکانات برای کشتار و نگهداری دام بعد از کشتار یکی از مشکلات کشتارگاه است.

این مسوول با بیان اینکه احداث اتاق پیش سرد بعد از کشتار دام یکی از ضرورت‌های کشتارگاه گچساران است، ابراز کرد: زیرساخت‌های سردخانه گچساران برای نگهداری دام بعد از کشتار در دمای مناسب وجود ندارد و همچنین سردخانه دام گچساران ظرفیت نگهداری تعدادی زیادی لاشه را ندارد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان گچساران خاطرنشان کرد: احداث اتاق پیش سرد یکی از ملزومات این شهرستان در زمینه جلوگیری از بسیاری بیماری‌های میان دام و انسان است.

وی با اشاره به کشتارگاه دام گچساران که یک کشتارگاه نیمه صنعتی است افزود: کشتارگاه نیمه صنعتی و سنتی گچساران گنجایش نگهداری بیش از ۱۵۰ لاشه را در خود ندارند.

 در ادامه این نشست صیدی به مصوبه دیگر جلسه قبلی در زمینه معرفی یک نماینده رابط در زمینه آموزش جلوگیری از بیماری ایدز اظهار کرد: متاسفانه تنها ۳ اداره جهاد کشاورزی، آموزش و پرورش و آبفای دوگنبدان با این اداره همکاری داشته اند.

این مسوول اظهار کرد: در جلسات قبلی مصوب شده بود که کمیته آلودگی هوا به دبیری اداره حفاظت  محیط زیست برگزار شود خوشبختانه امسال پدیده گرد و غبار نسبت به سال گذشته کمتر بوده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان گچساران با اشاره به وضعیت کلرسنجی آب شهری و روستایی گفت:  خوشبختانه تا کنون موردی گزارش نشده است.

صیدی با بیان این که تا کنون ۳۷ درصد کلرسنجی نامطلوب وجودداشته است، گفت:  در زمینه میکروب شناسی ۹۵درصد  نسبت به سال گذشته  انجام گرفته شده است.

این مسوول اظهار کرد: شکستگی لوله‌ها در بافت فرسوده دوگنبدان در نزدیکی فاضلاب آن منطقه موجب به وجود آمدن بیماری های روده ای می شود.

این مسوول در ادامه به خرید دستگاه کلرینه دستی برای کلرسنجی آبفای روستایی اشاره و  اظهار کرد:  در حال حاضر تعداد ۲۲ دستگاه سالم و تعداد ۱۸ دستگاه خراب است که برای خرید و جایگزین کردن دستگاه های جدید نیاز به اعتبار است.

وی ادامه داد: هم اکنون ۳۰ درصد از شبکه انتقال آب روستایی فرسوده و ۲۰ درصد دیگر نیاز به تعمیر دارد که با خرید دستگاه های جدید کلرسنجی و میکروب شناسی  آب در روستاهای گچساران رفع خواهد شد.

در ادامه این نشست علی چشم روشن کارشناس دامپزشکی گچساران  نیز ابراز کرد: متاسفانه با بازدیدهای که صورت گرفته از کشتارگاه گچساران دستگاه لیبل زن و کوره لاشه سوز این کشتارگاه بیش از یک ماه است که خراب شده است.

وی افزود: کشتارگاه گچساران عملا در حال حاضر تعطیل است و مشکلات کشتارگاه پا برجا است.

چشم روشن عنوان کرد: ساختمانی در نزدیکی کشتارگاه گچساران از سوی شهرداری به متراژ۱۰۰ متر مربع احداث شده است که کاربری آن مشخص نیست.

در ادامه رئیس شورای شهر دوگنبدان هم تصریح کرد: کلیه مصوباتی که از سوی شهرداری به شورا ارجاع داده می شود مورد بررسی قرار گرفته است.

سید ناصر حسینی ادامه داد: آنچه که از شهرداری در زمینه کشتارگاه مطرح است مشکلات آن در کوتاه ترین زمان مورد بررسی قرار می گیرد.

وی افزود: متاسفانه  واحد عمرانی شهرداری دوگنبدان اطلاعات کمتری دارد و بسیاری از چوبداران شهرستان گچساران  دارای مجوز هستند.

وی خاطرنشان کرد: بعد از اتمام قرارداد پیمانکار کشتارگاه این مکان به پیمانکار دیگری واگذار خواهد شد.
انتهای پیام/

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president