آوای جنوب

نطق آتشین عدل هاشمی خطاب به علی مطهری در مجلس: قطعا اگر پدرتان بودند از شما اعلام برائت می جست

.



نطق میان دستور نماینده مردم شریف کهگیلویه بزرگ در مجلس شورای اسلامی

آوای



جنوب

عرض سلام و احترام محضر رهبر فرزانه انقلاب، ملت شریف ایران، استان کهگیلویه و بویراحمد بویژه شهرستانهای کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده

در ابتدای عرایضم بر خود فرض میدانم از فرماندهی کل سپاه پاسداران سردار سرلشکر جعفری به دلیل موضع‌گیری به جا و به موقع در خصوص پیشنهاد رئیس جمهور آمریکا مرتبط با مذاکره با مقامات عالی رتبه کشورمان تشکر می‌کنم،
عده ای با حرف های خود به ترامپ و امثال آن کمک می‌کنند؛ امروز ترامپ به دنبال ایجاد جدایی میان ملت ایران است،

جناب آقای مطهری:
اگر چنانچه پدربزرگوارتان در قید حیات بودند، یقینا از شما برائت می جستند؛ خدا و آموزه های دینی به ما یاد داده که همه ما مکلف و مسئول هستیم، یعنی تکالیفی به عهده ما گذاشته شده و مسئول یعنی درمقابل تکالیف و وظایف خود پاسخگو باشیم.

جناب دکتر روحانی:
چهل سال است دشمنی و مخالفت های استکبار جهانی در راس آمریکای جنایتکار را تجربه کرده ایم و ملت ایران علی رغم فشارهای اقتصادی و تحریم های ظالمانه ، مشکلات معیشتی و بیکاری جوانان، صادقانه از رهبر فرزانه انقلاب حمایت و همواره گوش به فرمان بوده اند،
در کدام برهه از زمان درچهل ساله گذشته سراغ دارید که مردم این طور درتنگنا و با اقتصاد بازار و نواساناتی که وجود دارد مواجه باشند؟
چه اتفاق دیگری باید رخ دهد که مشخص شود که دولت ناکارآمد است؟.

جناب آقای رئیس جمهور:
مدیران در دولت یازدهم آن قدر که به مسائل سیاسی، چپ و راست و حزب و گروه دامن می زنند به فکر راهکارهای اصولی و عملی برای حل مشکلات اقتصادی مردم نیستند،
مدت‌ها است همه مسئولان دولت را رها کرده اند.
جناب دکتر روحانی:
به راستی آیا جنابعالی و تیم اجرایی و اقتصادی دولت متوجه نارضایتی های گسترده مردم از عملکرد دولت درحوزه اقتصادی و اشتغال جوانان و معیشت نابسامان نیستید.؟

جناب آقای رئیس جمهور:
آیا ما و شما متوجه یأس و نا امیدی که دشمنان نظام در جامعه به وجود آورده اند که عده ای نیز درداخل آن را تشدید می کنند هستیم، ؟
آیا از مشکلات اقتصادی و معیشتی اطلاع داریم ؟
جناب دکتر روحانی:
هر انسان عاقلی می داند که مردم نسبت به نظام اسلامی و رهبری نگران نیستند لیکن، تنها مسئله ای که باعث نگرانی مردم شده تبعیض ها، بی عدالتی ها، ناکارآمدی مدیران و پاسخگو نبودن در مقابل مسئولیت هایشان است،
جناب آقای روحانی:
طرح سوال از رئیس جمهور در مجلس تنها فرصت مناسبی است که رئیس جمهور و تیم اقتصادی باید از آن استفاده کنند و با طرح انتظارتی که دولت از مجلس دارد نهایت اقدامات مؤثر را برای حل مشکلات اقتصادی و سامان دادن به وضعیت موجود بردارد.

جناب آقای رئیس جمهور:
متاسفانه شعار اعتدال جنابعالی بی نتیجه مانده است، انتظار می رفت که برای یکبار کمر همت می بستید و برای جلوگیری از افراطی گری ها و دامن زدن به مسائل سیاسی و جناحی از همه فکرها استفاده می کردید و دیپلماسی اقتصادی را به تمام معنا تقویت می نمودید،.
جناب آقای روحانی:
آیا زمان آن فرا نرسیده که شما رودربایستی ها، ملاحظه کاری ها و فشارهای سیاسی بیرونی را کنار بگذارید و از تمام ظرفیت ها و استعدادها فارغ از مسائل قومی، قبیله ای و جناحی، همچنین با استفاده از توانمندی نیروهای مسلح به ویژه سپاه پاسداران برای حل مشکلات اقتصادی و بیکاری استفاده کنید.؟

جناب آقای دکتر روحانی :
نیروهای انقلاب و سربازان خمینی دیروز، سربازان خامنه ای امروز هستند، همه بیدار و هوشیار هستند،
همانطوری که دیروز جان ناقابل خود را برای آرامش و آسایش و استقلال و آزادی از مردم در طبق اخلاص گذاشتند، امروز نیز قطعا حاضر هستند همه چیز خود را درحل مشکلات اقتصادی و برون رفت از وضعیت موجود به کار گیرند، تا دشمنان قسم خورده را همانند گذشته مایوس نمایند.
اتفاقاتی که امروز رخ داده زیبنده نظام اسلامی نیست.
بدانید :
دشمنان درخارج و داخل سوء استفاده کرده و قصد دارند از آب گل آلود ماهی گیرند؛ لازم است مجلس، دولت و دیگر نهادها از جمله نیروهای مسلح، حوزه های علمیه و دانشگاه ها همانند دوران دفاع مقدس درجنگ فعلی تمام عیار اقتصادی نیز یکصدا و متحد شوند.
جناب دکتر روحانی:
برخلاف سیاست های بالادستی نظام، مبنی بر توسعه اختیارات به استانها و بمنظور جلوگیری از فرصت سوزی، استفاده بهینه از زمان و برای عبور از پیچ و خم های اداری، هیچ اقدام اساسی و عملی برای تفویض اختیارات به استانها صورت نگرفته است که امید است با توجه به اهمیت موضوع اقدام لازم صورت گیرد که در این صورت قطعا بخش خصوصی و سرمایه گزاران انگیزه بیشتری برای سرمایه گزاری در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته پیدا می کنند.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president