آوای جنوب

افزایش بی‌سر و صدای نرخ تاکسی‌های درون شهری یاسوج/سرپرست سازمان حمل و نقل مسافر و بار؛ کرایه‌ها ۱۰ درصد افزایش پیدا کرده/رانندگان تاکسی؛قطعات ماشین گران شده است

افزایش نرخ کرایه تاکسی‌های درون شهری در صورتی از سوی شهرداری یاسوج اعلام می‌شود که رانندگان از این افزایش کرایه بی‌خبر هستند و به خاطر افزایش قیمت قطعات ماشین از مردم هزینه اضافی دریافت می‌کنند.
آوای جنوب
افزایش نرخ کرایه تاکسی‌های درون شهری در صورتی از سوی شهرداری یاسوج اعلام می‌شود که رانندگان از این افزایش کرایه بی‌خبر هستند و به خاطر افزایش قیمت قطعات ماشین از مردم هزینه اضافی دریافت می‌کنند.

به گزارش آوای جنوب، هر چند در روزهای اخیر افزایش قیمت همه محصولات سبب نگرانی و گلایه‌مندی مردم شده است اما اخذ کرایه اضافی از مسافران موضوع جدیدی است که مردم با آن سر و کار دارند.

مدت یک هفته‌ای است که مسافربرهای درون شهری یاسوج از مردم کرایه اضافه اخذ می‌کنند و چیز جالب اینکه در توجیه این کارشان می‌گویند کرایه گران نشده اما قطعات ماشین افزایش پیدا کرده که در نوع خود توجیه جالبی است.

اما جالب‌تر، سخنان سرپرست سازمان حمل و نقل و بار و مسافر شهرداری یاسوج است که گفته کرایه تاکسی افزایش پیدا کرده در حالی که رانندگان تاکسی اطلاعی از افزایش نرخ تاکسی ندارند و در هیچ تاکسی درون شهری این افزایش نصب نشده است.

 ضرغام خلقی‌پور سرپرست سازمان حمل و نقل و بار و مسافر شهرداری یاسوج در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: نرخ کرایه تاکسی‌های درون شهری یاسوج از خرداد ماه ۱۰ درصد افزایش پیدا کرده و در همان زمان می‌خواستیم نرخ جدید را اعلام کنیم که وقوع زلزله‌ها و شرایط آن موقع مانع اعلام نرخ‌های جدید شد.

وی عنوان کرد: نرخ کرایه تاکسی در تمام مناطق کشور ۲۰ درصد افزایش پیدا کرده اما در شهر یاسوج ۱۰ درصد افزایش یافته که برخی از تاکسی‌های درون شهری این نرخ را اخذ می‌کنند و برخی دیگر هنوز با نرخ سال‌ گذشته مسافر را جابه‌جا می‌کنند.

این مسؤول در پاسخ به این سوال که چرا نرخ جدید در تاکسی‌ها نصب نشده که مردم در جریان این افزایش قیمت‌ها باشند، گفت: نمی‌توان برای همه ماشین‌ها تراکت و بروشور قیمت چاپ کرد.مردم خودشان ۱۰ درصد افزایش را محاسبه کنند مثلا اگر کرایه تاکسی سال گذشته ۸۰۰ تومان بوده امسال ۹۰۰ تومان افزایش پیدا کرده است.

خلقی‌پور با بیان اینکه نرخ جدید کرایه‌ تاکسی‌های درون شهری از طریق رسانه‌ها اعلام شده است افزود: البته شهروندان می‌توانند در صورتی که رانندگان تاکسی کرایه اضافی از آنها اخذ کنند شکایت کنند که تا کنون گزارشی در این خصوص نداشته‌ایم.

سرپرست سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یاسوج بیان کرد: سازمان حمل و نقل مسافر و بار آماده دریافت شکایت مردم است ضمن اینکه هیچ راننده‌ای نمی‌تواند از مسافران کرایه اضافه دریافت کند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا کرایه تاکسی‌ها در صورت افزایش نرخ بنزین افزایش خواهد داشت یا خیر گفت: در نیمه اول سال قرار داریم و به نظر می‌رسد افزایشی در نرخ بنزین نخواهیم داشت از سوی دیگر هم افزایش نرخ بنزین در برنامه دولت نیست.

این مسؤول عنوان کرد: تاکسی‌ها سهمیه مشخصی در بنزین دارند، رانندگان تاکسی مشکلات خاص خود را دارند اغلب آنها با وجود مشکلات هنوز نرخ سال گذشته را اعمال می‌کنند.

اما افزایش ۱۰ درصدی نرخ کرایه تاکسی‌ها در صورتی از سوی سرپرست سازمان حمل و نقل و بار و مسافر شهرداری بعد از دو ماه اعلام می‌شود که اکثرا رانندگان تاکسی از این نرخ بی‌اطلاع هستند و منتظر افزایش نرخ هستند.

از سوی دیگر سرپرست سازمان حمل و نقل و بار و مسافر شهرداری می‌گوید نرخ جدید تاکسی‌ها از سوی رسانه‌ها اعلام شده اما نرخ جدید به درستی در هیچ رسانه‌ای اعلام نشده است، ضمن اینکه برخی از رانندگان تاکسی که به بهانه افزایش قطعات ماشین از مردم کرایه اضافه می‌گیرند ۲۰ درصد نرخ‌های خود را افزایش داده‌اند.

با دیگران به اشتراک بگذارید
  1. امیر گفت:

    با پا برهنگان دوستی کن
    چون کفشی ندارند
    که در آن ریگی باشد.!

else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president