آوای جنوب

بن‌بست در شورای فرهنگ عمومی گچساران/تغییر نوروزی تنها خواسته امام جمعه/گچساران را چه می شود

در نشست شورای فرهنگ عمومی کهگیلویه و بویراحمد موضوع برگزار نشدن شورای فرهنگ عمومی در شهرستان گچساران مطرح شد.
آوای جنوب
در نشست شورای فرهنگ عمومی کهگیلویه و بویراحمد موضوع برگزار نشدن شورای فرهنگ عمومی در شهرستان گچساران مطرح شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج صبح امروز نشست شورای فرهنگ عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست آیت الله سید علی‌اصغر حسینی امام جمعه مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد و بدون حضور استاندار در چند دستورالعمل برگزار شد.

در این نشست یکی از دستورالعمل‌ها در خصوص برگزاری نشست‌های شورای فرهنگ عمومی در سراسر استان بود که مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در این خصوص توضیحاتی ارائه کرد.

رضا دهبانی‌پور در این نشست با بیان این که در همه نقاط استان شورا برگزار می‌شود اظهار کرد: در شهر سی‌سخت مشکلاتی بین فرهنگ و ارشاد اسلامی و امام جمعه وجود داشت که برطرف شد و نشست‌های شورای فرهنگ عمومی برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و دبیر شورای فرهنگ عمومی کهگیلویه و بویراحمد افزود: تنها در شهرستان گچساران به دلایلی این شورا برگزار نمی‌شود.

دهبانی‌پور به اختلافی که میان امام جمعه و رئیس اداره ارشاد اسلامی این شهرستان وجود دارد اشاره کرد و گفت: در این خصوص فرماندار گچساران و تاجگردون پا در میانی کرده‌اند اما نتیجه‌ای گرفته نشده است.

این مسؤول افزود: شهرستان گچساران به دلیل بزرگی و جمعیت زیادی که دارد و یکی از شهرهای مهم استان است و همچنین تنوع فرهنگی در آن شهرستان و محیط‌های دانشگاهی نیازمند برگزاری نشست شورای فرهنگ عمومی است.

در ادامه مدیرکل فرهنگی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه این شورا یکی از شوراهای مهم در سطح استان و شهرستان است بیان کرد: جلسات باید ماهیانه و یا هر دو ماه یکبار برگزار و مصوباتی داشته باشد.

میرمحمدی افزود: من به شخصه با امام جمعه شهرستان گچساران صحبت کرده‌ام و ایشان می‌گوید تا این رئیس ارشاد هست جلسه برگزار نمی‌کنم.

وی با بیان اینکه باید راهکاری برای مشکل اندیشیده شود اظهار کرد: باید فکری به حال آن شود و راهکاری اندیشیده شود برای مثال اگر رایزنی‌ها جواب نداد جلسات با ریاست قائم‌مقام که فرماندار است برگزار شود و یا تغییرات ایجاد شود.

این مسؤول گفت: آقای مظفر معاون حقوقی مجلس از همه استان‌ها صورت جلسات را می‌خواهد و چند سالی هست که به دلیل این مشکل از گچساران صورت جلسه‌ای مربوط به شورای فرهنگ عمومی نداریم.

در ادامه احمد عریان رئیس دانشگاه یاسوج هم به بیان دیدگاه‌های خود در خصوص این مشکل پرداخت و گفت: در هر شهر و استانی این اختلاف سلیقه‌ها وجود دارد اما این که نتوانیم به دلیل اختلاف سلیقه‌ها دور یک میز بنشینیم جالب نیست.

رئیس دانشگاه یاسوج ادامه داد: مسؤول وابسته به دولت و امام جمعه باید به قانون عمل کنند و در راستای مسائل ادرای باید با هم صحبت کنند و این که نتوانیم دور یک میز بنشینیم دور از تمدن است.

این مسؤول گفت: به عنوان عضو شورای فرهنگ عمومی استان می‌گویم که دیر شده و کوتاهی در این مورد انجام شده و باید با آن‌ها صحبت شود که کوتاه بیایند.

در ادامه قادر زاده‌باقری یکی دیگر از اعضای شورای فرهنگ عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان مثالی از بن‌بست‌هایی که در استان وجود دارد اظهار کرد: در اوایل انقلاب مسؤولانی با حضور آمیراحمد تقوی دور هم نشسته بودند و قرار بود در مورد پل ایدنک تصمیم‌گیری شود.

وی گفت: آمیراحمد در آن جلسه می‌گوید توانستیم بر امریکا و استکبار جهانی غلبه کنیم اما نتوانستم برای پل ایدنک تصمیم‌گیری کنیم! لذا نباید اجازه دهیم که این مشکل در گچساران حکم مشکل پل ایدنک را پیدا کند.

این عضو شورای فرهنگ عمومی با بیان این که نشست شورای فرهنگ عمومی در شهرستان گچساران یکی از ضروریت‌هاست اظهار کرد: در شهرستانی که یکی از بزرگترین شهرستان‌های استان است و تنوع قومی و فرهنگی دارد برگزار نشدن چنین جلسه مهمی مضر است.

در ادامه نوبت به آیت‌الله سید علی‌اصغر حسینی امام جمعه یاسوج و رئیس شورای فرهنگ عمومی استان رسید که نقطه نظر خود را در این خصوص اعلام کند.

حسینی گفت: امام جمعه شهرستان گچساران انسان معتقد و تلاشگری است که علاوه بر گچساران در استان فارس هم به عنوان امام جمعه قوی عمل کرده است.

وی بیان کرد: ایشان آدم بی‌عرضه‌ای نیست و آدم زنده‌ای است که برای حل این مشکل باید چند نفر از آقایان به نمایندگی نزد ایشان بروند و با جدیت پی‌گیری شود تا این مشکل برطرف شود.

وی در پاسخ به این گفته مدیر ارشاد که شما خودتان پیشقدم شوید خاطرنشان کرد: من نمی‌توانم معجزه کنم بلکه صحبت می‌کنم.

میرمحمدی هم با بیان این که امام جمعه گچساران سرآمد ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد است خاطرنشان کرد: ایشان فردی متقی است و حرف‌هایی برای گفتن دارد که باید با گفت‌وگو با ایشان این مشکل را برطرف کرد.

در ادامه مصوب شد که هیاتی سه یا چهار نفره مرکب از نماینده دولت و نماینده شورای سیاست‌گذاری و نماینده ای از جانب امام جمعه یاسوج و با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با حضور در گچساران این مشکل را به نحوی برطرف کنند.

با دیگران به اشتراک بگذارید
  1. گچساران گفت:

    درود بر امام جمعه محکم و استوار

  2. خان گفت:

    سلام کلا مجموع ادارتی که کار فرهنگی میکنند در شهرستان تعطیل هستند نه فقط اداره ارشاد بلکه اوقاف و …هم باید تغییراتی داشته باشه،در مساجد مراجع کنید وضع کار فرهنگی و عدم انسجام جوانان مسجد با هیئت امنا مساجد و…کاملا مشخص است.و در اداره ارشاد هم همینطور

else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president