آوای جنوب

کدام یک از نمایندگان کهگیلویه و بویراحمد طرح سوال از رئیس جمهور را امضا کردند؟

در میان نمایندگانی که نامه طرح سوال از رئیس جمهور را به هیئت رئیسه مجلس ارائه کردند تنها نام یکی از نمایندگان کهگیلویه و بویراحمد دیده می شود.

آوای جنوب
در میان نمایندگانی که نامه طرح سوال از رئیس جمهور را به هیئت رئیسه مجلس ارائه کردند تنها نام یکی از نمایندگان کهگیلویه و بویراحمد دیده می شود.

روز گذشته تعداد ۹۱ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از رئیس‌جمهور درباره عدم کنترل قاچاق، استمرار تحریم‌های بانکی، عدم مقابله با کاهش بیکاری، علت رکود اقتصادی شدید و همچنین علت افزایش شتابان نرخ ارزهای خارجی و کاهش شدید ارزش پول ملی، متن کامل سوالات خود را منتشر کردند.

گفتنی است خلاصه سوالات نمایندگان از رئیس جمهور به شرح زیر است:

۱- چرا دولت جنابعالی در کنترل قاچاق که یکی از مهمترین عوامل فلج تولید ملی است، موفق نبوده است؟

۲- علت استمرار تحریم‌های بانکی با گذشت بیش از دو سال وعلی‌رغم اجرای همه تعهدات برجامی ایران چیست؟

۳- چرا دولت تدبیر و امید نسبت به کاهش بیکاری مفرط اقدام شایسته‌ای ندارد؟

۴- علت رکود اقتصادی شدید چندین ساله، در دولت جنابعالی، علی‌رغم وعده‌ها و اعلام‌های عبور از رکود چیست؟

۵- علت افزایش شتابان ارزهای خارجی و کاهش شدید ارزش پول ملی چیست؟

این سوال با ۵ محور اصلی صبح امروز با نهایی شدن تعداد امضا کنندگان، به هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی تقدیم شد.

حال یکی از نکاتی که برای مردم استان می تواند جالب توجه باشد این است که کدام یک از نمایندگان استان جزو ۹۱ نفری هستند که این نامه را امضا کرده اند.

با توجه به لیست منتشر شده تنها نماینده استان که زیر این نامه را امضا کرده است، عدل هاشمی پور نماینده کهگیلویه بزرگ بود که به نظر می رسد نسبت به سایر نمایندگان استان در حوزه های مطرح شده دغدغه بیشتری دارد.

باید پرسید چرا غلامرضا تاجگردون و غلام محمد زارعی که به مشکلات موجود در کشور واقف هستند، نسبت به این موضوع کم توجه بوده اند و از حداقل کاری که می توانستند انجام دهند که همان طرح سوال از رئیس جمهور بود، سر باز زده اند.

این در حالی است که بار ها این دو نماینده نسبت به شرایط اقتصادی فعلی کشور اعتراض داشته اند اما به نظر می رسد در جاهایی که باید خودشان را نشان دهند، موضع گیری خاصی ندارند و نقش نمایندگان خنثی را ایفا می کنند و حالا که باید مواضع محکمی در قبال عملکرد تیم اقتصادی دولت داشته باشند در لاک خود فرو رفته اند.

توصیه ما به این دو نماینده این است که به جای راه انداختن بازی های رسانه ای و جنجال های ساختگی و بی نتیجه و درگیر کردن افکار عمومی، حرف های خود را در عمل ثابت کنند و نشان دهند که مدافع واقعی حقوق موکلین خود هستند.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president