عبدالله جهانگیری بازیگر تئاتر و طناز گچسارانی در گفت‌و‌گوی اختصاصی با خبرآوران با سخنانی متفاوت از آنچه از وی به عنوان چهره‌ای همیشه خندان نام برده می‌شود، گفت که به عنوان مردی که از۲۱ سالگی تاکنون سعی کرده‌ام خنده را بر لبان همشهریان گچسارانی‌ام بنشانم باید بگویم از صمیم قلب عشق و لذت زندگی من […]

عبدالله جهانگیری بازیگر تئاتر و طناز گچسارانی در گفت‌و‌گوی اختصاصی با خبرآوران با سخنانی متفاوت از آنچه از وی به عنوان چهره‌ای همیشه خندان نام برده می‌شود، گفت که به عنوان مردی که از۲۱ سالگی تاکنون سعی کرده‌ام خنده را بر لبان همشهریان گچسارانی‌ام بنشانم باید بگویم از صمیم قلب عشق و لذت زندگی من به فراموشی سپردن مشکلات مردم هرچند برای دقایقی با طنازی و اجرای برنامه‌های طنز است.

این طناز مطرح گچسارانی افزود که همواره با دیدن لبخند و خنده‌های همشهریانم انرژی زیادی گرفته‌ام و خدا را شاکرم که وسلیه‌ای هرچند ناچیز برای شادی بخشیدن به جامعه گچساران را در وجودم نهادینه کرده است.

جهانگیری اما از آن روی سکه زندگی‌اش نیز به خبرآوران گفت، طناز گچسارانی افزود که هیچ‌کس از وضعیت بسیار بد زندگی من خبر ندارد و همه از مسئوولان گرفته تا مردم تنها لبهای خندان و طنازی مرا می‌بینند اما باید بگویم خنده تلخ من از گریه غم‌انگیزتر است زندگی من آنگونه که مردم فکر می‌کنند نیست و من در شرایط بدی به سر می‌برم.

وی عنوان کرد که من از ۲۱ سالگی تا امروز مردم گچساران و استان را خندانده‌ام و از دعای خیرشان بی‌نصیب نبوده‌ام اما شرایط زندگی من بسیار سخت و دشوار شده است.

جهانگیری ادامه داد که سال‌هاست دچار افسردگی شده‌ام و سنگ صبوری حتی برای دردل کردن ندارم از خودم بیزار شده‌ام که چرا با این همه تلاش برای شادی مردم فریادرسی ندارم.

این هنرمند و طناز گچسارانی گفت موهایم را روی سن برای شادی مردم سفید کردم هم‌سن‌های من همه  از کار بازیگری کنار کشیدند و من به عشق مردم ماندم  اما امروز می‌بینم در مقابل همسر و فرزندانم شرمنده هستم زیرا هیچ کاری نتواتستم برای بهبود زندگی‌شان انجام بدهم.

جهانگیری گفت هنوز که هنوز است به خاطر عشق به مردم و غم نان روی سن مانده‌ام و مردم را می‌خندانم اما در این همه سال کسی مرا نخنداند و همه فقط خندیدند و خندیدند و کسی غم‌های مرا ندید و اگر هم دید جدی نگرفت.

وی افزود: آیا حق من بعد از این همه سال خنداندن مردم، شرمندگی مقابل روی همسر و فرزندانم است، آیا سهم من از این همه تلاش فراموش شدن توسط مسئوولان است؟

جهانگیری ادامه داد از لطف و کرم خداوند دارای ۲ فرزند پسر و یک دختر هستم که هر سه بیکار هستند و دخترم با اینکه دارای لیسانس تربیت بدنی است و همسر وی نیز از خانواده شهدا می‌باشد اما هر دو بیکار هستند.

این طناز گچسارانی گفت که متاسفانه برای بیان مشکلاتم با هر مسئوولی درددل می‌کنم، حرف‌های مرا جدی نمی‌گیرند و انگار که من هیچ مشکلی در زندگی ندارم.

وی عنوان کرد که با حقوق کمی که دریافت می‌کنم و شرایط بد مالی و سه فرزند بیکار، بدهکاری و اقساط مختلف عرصه را بر من تنگ کرده و برخی مواقع دیر موقع به خانه می‌روم که شرمنده خانواده نباشم.

جهانگیری که از هنرمندان قدیمی و پیشکسوت کهگیلویه و بویراحمد است گفت: می‌دانم معضل بیکاری فراگیر است و در همه جای کشور وجود دارد اما همیشه استخدامی و جذب‌های با واسطه‌های پارتی و …صورت گرفته آیا انتظار اینکه یکی از فرزندان من بعد از این همه سال خنداندن مردم مشغول به کار شود تا کمکی باشد برای کم‌کردن مشکلات مالی انتظاری بزرگ است.

این طناز گچسارانی ادامه داد: مردم ظاهر مرا می‌بینند و فکر می‌کنند چون همیشه شوخی می‌کنم و آنها را می‌خندانم هیچ مشکلی ندارم در صورتی که عرصه بر من در زندگی بسیار تنگ شده و بسیاری از شب‌ها از درد نداری تا پاسی از شب خواب به چشمانم نمی‌آید و فکر فردا و مشکلات فشار زیادی به من وارد می‌کند.

وی در پایان گفت که خسته شده‌ام و افسرده و دیگر توان لبخند زدن و خندیدن به مشکلات و فشارهای اقتصادی زندگی شخصی‌ام را ندارم، درد من این است بعد از این همه تلاش برای شادی مردم هیچ فریادرسی ندارم.

 



آپلود عکس
آپلود عکس
آپلود عکس” alt=”” />

  • نویسنده : کوروش رضایی