آوای جنوب

انتقاد استاندار از گزارشات و تصمیمات رفع‌تکلیفی/وقتی آقای آماده بدون آمادگی به جلسه آمد!/آوانتاژ احمدی به تاج‌‌‌الدینی

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه رویکرد پیگیری مصرانه مصوبات جلسات این‌بار به سراغ سرانجام واگذاری چند پروژه به بخش خصوصی رفت؛ او همچنین از مدیرانش خواست تا برای همیشه از کارهای رفع‌تکلیفی دل بکنند و کارهای مهم را اسیر امروز و فردا نکنند.
آوای جنوب
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه رویکرد پیگیری مصرانه مصوبات جلسات این‌بار به سراغ سرانجام واگذاری چند پروژه به بخش خصوصی رفت؛ او همچنین از مدیرانش خواست تا برای همیشه از کارهای رفع‌تکلیفی دل بکنند و کارهای مهم را اسیر امروز و فردا نکنند.

در نشست بررسی مصوبات مرتبط با واگذاری برخی پروژه‌ها به بخش خصوصی در کهگیلویه و بویراحمد و اجرایی شدن یا نشدن آن‌ها، ابتدا موضوع اردوگاه تفریحی کوه‌گل سی‌سخت مطرح شد که متولی آن اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بود تا با تعیین تکلیف مالکیت زمین آن میان محیط زیست و منابع طبیعی روند واگذاری آن را به سرمایه‌گذار انجام دهد.

محمود باقری در این نشست به استاندار کهگیلویه و بویراحمد گزارش داد که جلسات مرتبط با این مصوبه برگزار و در نهایت معلوم شد که این اردوگاه در منطقه حفاظت شده محیط زیست است که مقرر شد تا با تعریف یک طرح متناسب با محدودیت‌های زیست‌محیطی این اردوگاه به بخش خصوصی داده شود.

مدیرکل گردشگری از موافقت کلی محیط زیست با واگذاری این طرح و احداث اردوگاه تفریحی خبر داد و گفت که در حال تعریف یک طرح متناسب در این مکان هستیم.

بعد از آن استاندار از محیط زیست خواست تا توضیح دهد که چون جعفری بسطامی با هماهنگی به این جلسه نیامد، از آقای آماده معاون او خواسته شده که توضیحی بدهد اما متأسفانه او در جریان جزئیات این مصوبه نبود که با تذکر استاندار مواجه شد.

احمدی خطاب به معاون محیط زیست گفت: آقای آماده شما باید آماده به جلسه می‌آمدی چون ما نگران هدر رفتن وقت خود شما هستیم، حداقل از مدیرت می‌پرسیدی برای چه به این جلسه می‌روم؟!

در نهایت قرار شد اردوگاه کوهگل سی‌سخت با ساز و کار جدید و با رعایت محیط زیست به سرمایه‌گذار واگذار شود.

مصوبه دوم مربوط به واگذاری اردوگاه بیژن و تنگ مهریان بود که می‌بایست تا پایان خرداد تعیین تکلیف می‌شد اما محمود باقری گفت که این مصوبه تا پایان تیرماه فرصت دارد و اشتباها تا پایان خرداد ماه تایپ شد.

باقری توضیح داد: چند مرحله فراخوان زدیم و هر مرحله فقط یک متقاضی مراجعه کرد که تا پایان تیرماه (فرصت ۶ ماهه) وقت دارد که طرح خود را نهایی و با رفع ایرادات طرح موجود کار را شروع کند.

بعد از آن استاندار به باقری گفت که ما اینجا مصوبه‌ای که امضا می‌کنیم برای انجام کار است نه اینکه دوباره جلسه‌ای گذاشته شود و ۶ ماه دیگر فرصت داده شود و همین‌طور دور خودمان بچرخیم.

حسن نوروزی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی نیز با اشاره به اینکه مصوبه تا پایان خرداد وقت داشت در توضیحاتی گفت که این خیلی بد است که ما بعد از سه سال جلسه گذاشتن بازبه همان نقطه اول برگردیم! بالاخره این پروژه‌ها باید واگذار می‌شد و ابهامی در واگذاری آنها وجود نداشت نباید طول بکشند.

این اظهار نظر در حالی بود که علی‌محمد احمدی نظر دیگری داشت و گفت: این حرف درست است اما حرف من این است که متولی این کار کیست؟ مگر خود سازمان مدیریت متولی این کار نیست؟ ما همیشه به دستگاه‌های اجرایی ایراد می‌گیریم اما واقعیت این است که این کار شماست و شما باید یک چارچوب شفاف و مشخص برای گزارش کار و روند واگذاری این پروژه‌ها تعریف کنید.

حالا شما گله می‌کنید که بعد از سه سال هنوز نقطه اول هستیم؛ اما شما کارتان این استان، کارشناس این کار را دارید پس جلسه بعد یک چارچوب شفاف و مشخص برای روند واگذاری پروژه‌ها بیاورید که همه مدیران روند کار را بدانند و همه بر اساس آن عمل کنند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد خطاب به مدیرانش گفت: کارهای مهم را اسیر بروکراسی اداری و وقت تلف کردن نکنید و جلسه بعد واگذاری‌ها را قطعی بدون اگر و اما کنید.

الان در همین واگذاری اردوگاه‌ها، معلوم نیست متقاضی باید طرح دهد یا اداره‌کل گردشگری؟ کی باید آن را تأیید کند و کی باید ایراد بگیرد و کی اصلاح کند؟ نباید هر کارشناسی و هر مدیری یک نظر مستقلی داشته باشد بلکه باید وحدت رویه وجود داشته باشد.

این صحبت‌ استاندار ناظر به این موضوع بود که طرح اردوگاه‌ها از سوی آقای دلشاد در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی با ایراداتی مواجه شد که به گفته مدیرکل گردشگری معطل رفع ایراد و تأیید آن هستند.

مصوبه بعدی مربوط به آموزش و پرورش و واگذاری پنج سالن ورزشی در کریک، سرآبتاوه، منصورآباد دشتروم، بهمئی و ده‌برآفتاب بود که اردشیر یاری در گزارش ناامیدکننده گفت که هر چه فراخوان می‌زنیم، کسی داوطلب نمی‌شود و هنوز هیچ‌کدام از این سالن‌ها به بخش خصوصی واگذار نشده است اما هنوز وقت داریم.

استاندار هم با لحنی مزاح‌گونه گفت که حتما به گونه‌ای متن فراخوان را تنظیم کردید که کسی استقبال نکند!

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش بعد از توضیحاتی از سوی نوروزی و اصطلاحات اقتصادی، در اعترافی صادقانه گفت: واقعیت این است که من در این زمینه تخصصی ندارم و قبل از جلسه مطالعه‌ای داشتم اما الان معنی بسیاری از این واژه‌هایی که برای نوع واگذاری به بخش خصوصی (بی. او. تی و …) به کار می‌برید را متوجه نمی‌شوم اگر ساده برایم توضیح دهید خوب است؛ استاندار هم به نوروزی گفت که برایش توضیح دهد و او نیز توضیح داد.

بعد از گزارش معاون پشتیبانی آموزش و پرورش، استاندار کهگیلویه و بویراحمد خطاب به همه مدیران این استان گفت که شرایط جدید برای واگذاری پروژه‌ها تغییر کرده و شما این شرایط را در مصاحبه با رسانه‌ها تشریح کنید، قطعا مردم و فعالان بخش خصوصی اگر از شرایط جدید مطلع شوند، استقبال می‌کنند.

اکنون مبلغی برای تقویت روند واگذاری‌ها در اعتبارات عمرانی دیده شده و در این زمینه حمایت خوبی می‌شود و از طرفی نیز اعتباراتی از سوی بانک‌ها تزریق می‌شود که بدون شک استقبال از واگذاری‌ پروژه‌ها با این شرایط جدید زیاد خواهد شد فقط آن را در رسانه‌ها اعلام کنید.

بعد از آن نوبت به مصوبه‌ای برای برنامه سازمان جهاد کشاورزی برای افزایش بهره‌وری آب و نیاز به آن را تا افق ۱۴۰۰ بود که استاندار گزارش جهاد کشاورزی را ناقص خواند و آنها را ملزم کرد که جلسه بعد گزارش جامع‌تری بیاورند و همه پروژه‌های در دست اجرای حوزه آب را نیز در برنامه خود لحاظ کنند.

استاندار گفت که کارهای خوبی در حوزه تأمین آب در دست اجراست که در گزارش سازمان جهاد کشاورزی نیامده است.

احمدی اضافه کرد: آقای تاج‌الدینی تازه متولی بخش کشاورزی شده است و فعلا به او سخت نمی‌گیرم اما جلسه بعد گزارش دقیق، مستند، علمی و استخوان‌دار از او می‌خواهم.

عبدالعلی بهاالدینی و بیدارمغز همکاران آقای تاج‌الدینی که مسئولیت تهیه این گزارش را به عهده داشتند، توضیحاتی دادند اما استاندار نپذیرفت و گفت: وضع موجود را مشخص کنید و با لحاظ تنش آبی و خشک شدن منابع آبی، برنامه بدهید که با چه کارهایی می‌شود جبران کرد و شرایط را به خوبی مدیریت کرد.

او همچنین از الیاس تاج‌الدینی و علی داوودی‌مهر خواست تا پروژه‌های تأمین آب را در بخش‌های احداث ایستگاه پمپاژ، خط انتقال و شبکه‌های فرعی برای آبیاری تحت فشار را به صورت همزمان کار کنند تا در اجرا معطل نشویم.

فیض‌الله پاسره، نیز قبل از بررسی مصوبات مربوط به حوزه آب روستایی خطاب به استاندار گفت که اگر اینجا و قبل از مصوبات حرفمان را نزنیم و مشکلات را نگوییم، جلسات بعد برای انجام نشدن یک مصوبه پاسخی نداریم و باید سرمان را پایین بیندازیم.

استاندار هم با تأیید حرف او گفت که دقیقا من هم همین را می‌خواهم که مدیر با لحاظ همه جوانب تصمیم بگیرد و تصمیمی که اینجا به مصوبه تبدیل می‌شود، لازم‌الاجرا باشد.

استاندار در بخش دیگری از صحبت‌هایش از مدیران خواست تا برای همیشه با گزارشات و تصمیمات رفع‌تکلیفی در این استان خداحافظی کنند و شفاف بگویند در فلان موضوع ما این دو کار مشخص را انجام دادیم یا انجام می‌دهیم.

او گفت که اگر ما خودمان بخواهیم مشکلاتمان را حل می‌کنیم بنابراین بخش زیادی از مشکلات به هنر مدیریتی ما برمی‌گردد و به اسرائیل و آمریکا ارتباطی ندارند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این نشست اقتصاد مقاومتی با معارفه الیاس تاج‌الدینی به عنوان رئیس جدید سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد به دیگر اعضا به او تبریک گفت و از خدمات جعفر گوهرگانی در مدت مسئولیت این سازمان قدردانی کرد.

احمدی گفت که من از آقای تاج‌الدینی انتظار تحول در بخش مدیریتی و اجرایی مرتبط با کشاورزی دارم و در این مسیر نیز او را حمایت می‌کنم.

استان کهگیلویه و بویراحمد در واگذاری پروژه‌ها به بخش خصوصی رتبه ۲۱ کشور را دارد.

با دیگران به اشتراک بگذارید
  1. مهراب گفت:

    اعتماد مانند کاغذ است

    یک بار که مچاله شود

    هرچقدر هم صافش کنید

    هیچ وقت مثل اولش نمیشود…

else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president