آوای جنوب

«خیانت نمی کنم»، کلید واژه امید در کهگیلویه و بویراحمد

شاید زرنگارترین جمله‌ای که از خبرنگاران از استاندار کهگیلویه و بویراحمد در طول دوران قریب به ۱۰ ماه مدیریتش نوشتند، همین جمله «در انتخاب مدیران خیانت نمی‌کنم» باشد.
شاید زرنگارترین جمله‌ای که از خبرنگاران از استاندار کهگیلویه و بویراحمد در طول دوران قریب به ۱۰ ماه مدیریتش نوشتند، همین جمله «در انتخاب مدیران خیانت نمی‌کنم» باشد.
آوای جنوب

به گزارش آوای جنوب از یاسوج پیمان فرامرزی روزنامه‌نگار در یادداشتی آورده است: شاید زرنگارترین جمله‌ای که از خبرنگاران از استاندار کهگیلویه و بویراحمد در طول دوران قریب به ۱۰ ماه مدیریتش نوشتند، همین جمله «در انتخاب مدیران خیانت نمی‌کنم» باشد جمله ای که همراه خودش امید دارد، امید به بهبود وضعیت خراب توسعه نیافتگی در این استان.

راستش را بخواهید، خیانت شده است که پرآب ترین شهر ایران، امروز آب آشامیدنی ندارد، خیانت شده است که استان تولید کننده ۲۵ درصد نفت و گاز کشور از صنایع پایین دست نفت و گاز سهمش یک صفر بزرگ است و ایضا شهرک های صنعتی که لانه عنکبوت‌ها شده است و پایتخت طبیعتی که همین فضای سبز ساختگی درون شهری اش هم در ابتدای تابستان، رنگ انتهای خزان گرفته است.

اصلا سالها باید مدیران علیه توسعه یافتگی در استان کهگیلویه و بویراحمد کار کرده باشند که با آب و هوای بی نظیر در اوج گرمای جنوب سهممان از گردشگری تقریبا نزدیک نقطه صفر باشد و سالها باید عزم مدیران برای فراری دادن سرمایه گذاران جزم بوده باشد که هیچ سرمایه گذاری حاضر نیست از جاده اصفهان وارد مرکز استان شود مگر اینکه دو پا دارد، دو پای دیگر نیز قرض کند و از جاده شیراز بگریزد.

باید سالها برای عقب ماندگی این مردم توسط مدیران خود استان تلاش شده باشد تا امروز در روستاها همچنان اَبَر مشکلشان آنتن دهی موبایل و تلویزیون باشد و آب مخازن روستاها به این سادگی آلوده شود تا ۱۰۱ نفر در لوداب، بیخ گوش مرکز استان راهی بیمارستان شوند و البته دیوار حاشا هم برای این مدیران همیشه بیگناه بلند است که «تکذیب می کنیم».

«خیانت نمی کنم» یک جمله ساده است اما برای مردم کهگیلویه و بویراحمد دوباره امید را زنده کرد برای مردمی که بزرگترین مشکلات درمانی را دارند و هنوز آواره بیمارستان های شیراز و اهوازند اما هیات رئیسه یک مرکز علمی بر اساس گفته رسانه‌ها همه هم و غمشان شده است جذب یک نیرو قبل از اعلام نتایج آزمون استخدامی و دردسر تراشیدن برای حوزه پردرد درمان در استان.

جمله «خیانت نمی‌کنم» استاندار، دمیدن امید در روح ناامید مردمی بود که در مرکز استانشان حتی یک خیابان خط کشی شده ندارند، پایتخت طبیعتشان دارد از طبیعت عاری می شود و گرفتار مدیرانی شده اند که هر روز به سر و کله همدیگر می پرند، اتهام می زنند و خودشان را مبرا می کنند بی آنکه برای این مردم سنگ روی سنگ بگذارند.

بار معنایی واژه ای که استاندار به کار برد شاید در همه استان ها یکسان باشد الا در استان کهگیلویه و بویراحمد که نمایندگانش حاشیه ساز و حاشیه نشین‌اند و اگر دردشان برای اقتصاد، سیاست، فرهنگ و… در کشور و به تبع آن در استان، کمتر از تغییر آبدارچی فلان اداره نباشد، قطعا بیشتر نیست و این درد سالهاست که بر پیکره نحیف این استان کوچک چنبره زده تا اینکه قبل از آمدن احمدی تبدیل به سرطان شد و علاوه بر دخالت در تغییر و تحولات اداری، لیست های سفارشی استخدام های نمایندگان مجلس نیز افشا شد تا تومور سرطانی بدخیمی شکل بگیرد که درمانش به این سادگی ها ممکن نباشد.

نمونه اش را بخواهید مساله دانشگاه یاسوج که به گفته رئیس جدیدش آنقدر در جذب نیرو دلبخواهی عمل کرده اند که حل مساله از دستان پیر باتجربه ای چون احمد عریان هم بر نمی آید.

کاش استاندار تغییر مدیریت ها در این استان را تسریع ببخشد که حال کهگیلویه و بویراحمد از هر نظر خوب نیست، شاید نوشدارو زودتر برسد، شاید مردمان کهگیلویه و بویراحمد هم به آرزوهایشان رسیدند. شاید…

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president