آوای جنوب

از اولتیماتوم فرماندار گچساران به ادارات پر مصرف تا میز خدمتی که فقط یک میز و صندلیست!

فرماندار گچساران گفت: با توجه به کاهش وقت اداری در گچساران اگر فیش پرداختی آب، برق و گاز ادارات گچساران درتیرماه نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یابد، این مدیر از سوی استانداری توبیخ خواهد شد.
آوای جنوب
فرماندار گچساران گفت: با توجه به کاهش وقت اداری در گچساران اگر فیش پرداختی آب، برق و گاز ادارات گچساران درتیرماه نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یابد، این مدیر از سوی استانداری توبیخ خواهد شد.

به گزارش آوای جنوب از گچساران، پیش از ظهر امروز نشست شورای اداری با موضوعات مختلفی با حضور فرماندار و روسای ادارات این شهرستان در سالن کنفرانس فرمانداری گچساران برگزار شد.

در این نشست فرماندار گچساران با اشاره به اینکه  موضوع استقرار میز خدمت در ادارات و نهادهای دولتی و غیردولتی در پایان سال گذشته مورد بررسی قرار گرفت، اظهار کرد: استقرار میزخدمت در راستای مصادیق حقوق شهروندی، ارائه خدمات به صورت الکترونیکی، ارزشیابی مدیران،جلوگیری از سردرگمی ارباب رجوع و تکریم ارباب رجوع است.

 وی افزود:  متاسفانه از تعداد ۲۶ دستگاه اجرایی گچساران تاکنون تعداد ۹ دستگاه میز خدمت الکترونیکی فعال دارند.

 رحیمی گفت:  دیگر دستگاه‌ها به دلیل عدم استفاده از شبکه و یا عدم پرداخت هزینه سالانه ۲۵۰ هزار تومان تا کنون اقدام به راه‌اندازی میز خدمت الکترونیکی نکرده‌اند.

فرماندار گچساران  ادامه داد: همه دستگاه‌های اجرایی بر اساس قانون  خدمات کشوری اعم از ادارات و نهادهای دولتی و غیر دولتی موظف و استقرار میز خدمت هستند.

 وی افزود: تا پایان تیرماه سال جاری طبق دستورالعمل باید میز خدمت الکترونیکی در تمامی نهادها و دستگاه‌های اجرایی فعال شوند.

رحیمی ابراز کرد:  در بازدیدی که از چند اداره  صورت گرفته متاسفانه برخی از ادارات این شهرستان با گذاشتن یک میز و صندلی و چسباندن یک برگه  به پشت سر  به عنوان میز خدمت معرفی کرده‌اند.

 فرماندار گچساران اذعان کرد: میز خدمت باید در ورودی هر اداره با پرسنل خاص باشد تا بتواند ارباب رجوع را راهنمایی کند.

 بالاترین مقام اجرایی گچساران  در ادامه افزود: ارزشیابی ادارات و روسای ادارات این شهرستان بر اساس مستندات و فعالیت‌هایی که انجام داده‌اند، برآورد و امتیاز خواهند گرفت.

 رحیمی  در ادامه با اشاره به دستور استانداری در جهت آخرین وضعیت فیش پرداختی آب، برق و گاز ادارات گچساران در ماه گذشته نسبت به خرداد ماه سال گذشته گفت: با توجه به کاهش زمان اداری در شهرستان گچساران اگر فیش پرداختی آب، برق و گاز ادارات گچساران در تیرماه نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیشتر باشد، این مدیر از سوی استانداری عزل و یا توبیخ خواهد شد.

فرماندار گچساران در ادامه با اشاره به کاهش بارندگی و وجود تنش آبی ابراز کرد: متاسفانه برخی از ادارات شهرستان گچساران فضای سبز ادارات خود را با آب شرب آبیاری می‌دهند.

وی ادامه داد:  طی دستور العملی که اداره آب و فاضلاب شهری و روستایی ارسال شده اگر اداره‌ای را مشاهده کردند که فضای سبز اداره خود را با آب شرب آبیاری می‌دهد، آب آن اداره قطع خواهد شد.

 رحیمی افزود: شهرداری دوگنبدان برای آبیاری فضای سبز در سطح شهر به هیچ عنوان نباید از آب شرب استفاده کند و برای آبیاری فضای سبز دوگنبدان باید چاره‌ای بیندیشد.

این مسوول در ادامه افزود: براساس بخشنامه‌ای که ارسال شده  دستگاه‌های دولتی اگر هر اختلافی با یک دیگر دارند برای رفع اختلاف در مرحله اول  باید به فرمانداری مراجعه کنند و اگر فرماندار در این زمینه نتوانست کاری کند آن وقت از طریق فرمانداری به مراجع قضایی ارجاع داده می‌شوند.

فرماندار گچساران در ادامه جلسه از رئیس صنعت، معدن و تجارت و رئیس تعزیرات درخواست کرد که نظارت بیشتری به قیمت کالاها دربازار داشته باشند و تا از هرگونه هرج و مرج در جامعه جلوگیری شود.

 رحیمی در ادامه به موضوع اشتغال اشاره و ابراز کرد: موضوع بیکاری و اشتغال یک موضوع جهانی است و تنها مختص شهرستان گچساران نیست.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در شهرستان گچساران، پروژه‌های عمرانی در زمینه راهسازی  وجود دارد اما این پروژه‌ها نمی‌توانند اشتغالزایی به وجود بیاورند و نیروی جدید استخدام کنند.

 فرماندار گچساران  با اشاره به مسوولان اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در جایی اگر بخواهد نیروی به کار گرفته شود با در نظر گرفتن تمام شرایط و برای جلوگیری از حق خوری این نیروها استخدام شوند.

وی گفت: برای ستاد مدیریت بحران در شهرستان گچساران هر اداره‌ای موظف به معرفی ۵ نفر و در اختیار گذاشتن تمام امکانات برای زمانی که وقایع طبیعی از جمله آتش سوزی، سیل و زلزله رخ می‌دهد برای هماهنگی و همکاری به فرمانداری معرفی نمایند.

 فرماندار گچساران در پایان خاطرنشان کرد: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گچساران در بین مدیران اوقاف کشوری رتبه برتر را کسب کرده است.

با دیگران به اشتراک بگذارید
  1. گچساران گفت:

    یه نمونه نشونتون می دم اگه راست می گید اقدام کنید..کارکنان کوچه ۳جنوبی چمن وفضای سبز پارک محله ای را چندین سال هست که با اب شرب ابیاری می کنه.وبه محلی برای کارواش تبدیل شده ..راست می گی بسم الله

  2. خان گفت:

    سلام بسیار جای تعجب داره که رئیس اداره اوقاف گچساران رتبه برتر از سازمان گرفته

else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president