آوای جنوب

امام جمعه موقت گچساران:

مسوولان اقتصادی از سرمربی تیم فوتبال ایران درس بگیرند/ کارد به استخوان رسیده است؛ مسئولین به فکر بیافتند

امام جمعه موقت گچساران با اشاره به نتایج تیم فوتبال ایران در جام جهانی و مصاحبه سرمربی این تیم گفت: مسوولان اقتصادی از سرمربی تیم فوتبال درس بگیرند.
آوای جنوب
امام جمعه موقت گچساران با اشاره به نتایج تیم فوتبال ایران در جام جهانی و مصاحبه سرمربی این تیم گفت: مسوولان اقتصادی از سرمربی تیم فوتبال درس بگیرند.

به گزارش آوای جنوب از گچساران، حجت‌الاسلام علیرضا صفایی ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی این هفته گچساران ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با اشاره به حدیثی از امام علی (ع) اظهار کرد: حضرت می فرمایند: ”آنچه از بهروری و دنیای شما امروز کم شده است ممکن است فردا اضافه شود اما آنچه دیروز از عمر شما گذشته امروز امید به بازگشت آن نیست.

وی افزود: اگر کسی در زندگی مالی از دست داد نگران می‌شود که چرا مال و ثروتش از دست رفته است، اما امام علی (ع) می فرمایند: ”آنچه که جای نگرانی دارد گذشتن عمری است که هیچ چیزی جبرانش نمی‌کند.

صفایی در ادامه با اشاره به مناسبت‌های این هفته بیان کرد: امروز ۸تیرماه مصادف با بمباران شیمیایی سردشت در سال ۶۶ است روز مبارزه با سلاح‌های شیمیایی و میکروبی هم نام گرفته است.

 وی افزود: دشمن بعثی تا بن دندان مسلح در جنگ ۸ ساله که توان مقابله با رزمندگان اسلام را نداشت از هیچ جنایتی دریغ نکرد.

امام جمعه موقت گچساران در ادامه با اشاره به شهادت آیت الله صدوقی تصریح کرد: آیت‌ا‌لله صدوقی چهارمین شهید محراب هستند ایشان نماینده حضرت امام(ره) و امام جمعه یزد بودند که در سال ۱۳۶۱توسط عامل استکبار یعنی منافقین ترور شدند.

وی با اشاره به سالروز سرنگونی هواپیمایی مسافربری جمهوری اسلامی توسط ناوگان آمریکایی در خلیج فارس گفت: در این جنایت آمریکایی‌ها که در سال ۶۷ انجام گرفت بیش از ۲۹۰سرنشین این هواپیما به شهادت رسیدند که این روز به نام افشای حقوق بشر آمریکایی نام گرفته است.
صفایی با بیان اینکه ملاحظه می‌کنید که در طول ایام تیرماه استکبار چه جنایاتی علیه کشورمان انجام داده است ، اذعان کرد: می‌توان به شهادت آیت الله بهشتی و ۷۲تن از یاران باوفایش در ۷تیراشاره کرد، دشمان یکی پس از دیگری پس از پیروی انقلاب اسلامی این یاران مخلص و با وفای حضرت امام(ره)را گرفتند اما ملت روزبه روز هوشیارتر و بیدارتر شد و در مقابل استکبار جهانی مقاومت کرد.
خطیب  موقت جمعه گچساران گفت: امروز در جاهای مختلف و سازمان ملل، جمهوری اسلامی را متهم به نقض حقوق بشر می کنند.

 صفایی ادامه داد: جمهوری اسلامی که خودش این همه خسارت دیده است و بیش از ۱۷هزار شهید ترور در این مملکت به دست منافقین روی داده است و آن وقت ما را متهم به نقض حقوق بشر می‌کنند.
صفایی تصریح کرد: امروز در بحبوبه و هیاهوی جام جهانی فوتبال که همه سرگرم تماشای فوتبال هستند مردم مظلوم یمن چه مرارت‌هایی می کشند،کشوری که فقیرترین کشور عربی است از آن طرف آمریکا و هم پیمانانش و برخی کشورهای عربی همچون عربستان سعودی و امارات به این کشور بی دفاع حمله می‌کنند و جنایت ها مرتکب می شوند.
وی گفت: باید توجه کرد که چه جنایت هایی در این کشور رقم می خورد و متاسفانه هم دنیا در خواب فرو رفته‌ا ‌ند،صدای دفاع از مظلوم درکجای این مجامع بین المللی بلند می شود اصلا خبری نیست ،و امروز اگر صدایی به طرفداری از مردم مظلوم بلند می شود آن صدای جمهوری اسلامی ایران است.
امام جمعه موقت گچساران با اشاره به دیدار اخیرمقام معظم رهبری با مقامات قوه قضاییه اظهارکرد: در این دیدار رهبری بر مبارزه با مفاسد و مفسدین اقتصادی تاکید داشتند و فرمودند با آن موردی که واقعا فساد است برخورد قاطع و روشن نمی کنیم.
صفایی تصریح کرد: دستگاه قضا باید قاطعیت بیشتری درخصوص مبارزه با مفسدین اقتصادی انجام دهد و باید با مواردی که مفسد اقتصادی است فورا برخورد قاطع شود و الان با این مسئله گرانی که در همه جای کشور وجود دارد به تعبیری کارد به استخوان رسیده است و باید مسئولین به فکر بیافتند.
وی گفت: برخی حتی با این شرایط برای به دست آوردن نان شبشان هم مشکل دارند وقتی که بحث کار و مشغله مطرح می شود مشکلات آن چنانی است و کار برای برخی‌ها پیدا نمی شود و خانواده هایی هستند که فرزندانی بیکار دارند و از طرف دیگر روزبه روز گرانی و گرانی و گرانی.
امام جمعه موقت گچساران اظهارکرد: در این صورت هزینه های پزشکی بالا می‌رود و خدا نکند کسی بیمار شود و به این بیمارستان ها مراجعه کند که چه بسا ناچار شود هزینه‌های گزافی پرداخت کنند این طرف هم درآمدی نیست و هزینه ها هم وقت و بی وقت در حال بالا رفتن هستند.
صفایی افزود: مسئولین باید فکر و تدبیری کنند و امنیت اقتصادی برای مردم باید درست شود که درحقیقت این ملت شایسته قدردانی هستند.
وی در ادامه با اشاره به نتایج تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی گفت:مردم ما واقعا از عملکرد تیم ملی خوشحال شدند نکته جالب در این موضوع این بود که جوانان تیم ملی فوتبال تمام قد مقابل قدرت های فوتبال ایستادگی و مقاومت کردند و این نکته آموزنده ای بود.
امام جمعه موقت گچساران افزود:هرچند تیم ملی فوتبال کشورمان به دور بعد صعود نکرد اما نکته بزرگی آموختند و درسی بزرگ برای مسئولان است ،جوانان ما مقاومت کردند، ایستادگی و تلاش کردند تا شاید پیروز شوند .
صفایی گفت:ایستادگی شایسته تقدیر است چه از ناحیه یک فوتبالیست باشد چه یک سیاستمدار، باید ایستاد و مقاومت کرد که نتیجه مقاومت پیروزی و شادی است و نکته جالب این بود که سرمربی تیم فوتبال گفت ، بنده مسئولیت نتایج تیم فوتبال را برعهده می‌گیرم.
وی تصریح کرد: این نکته حائز اهمیت است که یعنی کسی که در راس کار قرار دارد باید بپذیرد و به اشتباهش اعتراف کند و مردم خوشحال می شوند مسئولین اقتصادی بیایند و بگویند ما اشتباه کردیم ولی برخی‌ها حاضر نیستن از مردم عذرخواهی کنند.

////////////////////////////

امام جمعه چرام:
سیاست‌های اقتصادی دولت اشتباه بود/سخنان انتخاباتی درد مردم را دوا نمی‌کند
امام جمعه چرام گفت: سیاست‌های اقتصادی دولت اشتباه بوده که دلار و ارز بی سابقه گران شده است، باید با ترمیم تیم اقتصادی، وضعیت معیشت مردم را رونق بدهند و رئیس جمهور محترم در زمینه چالش‌های اقتصادی به طور انقلابی و جهادی وارد میدان کار شود.

حجت‌الاسلام سید نورالله افشار ظهر امروز در خطبه‌ اول نماز جمعه این هفته شهرستان چرام  با اشاره به راه‌های خنثی سازی جنگ ترکیبی و هوشمند دشمن، اظهار کرد: در طول چهار دهه عمر انقلاب اسلامی دشمنان استقلال و عزت ملت ما از هرگونه نقشه‌ای برای ضربه به ما وارد شده‌اند، در اول انقلاب با آشوب‌ها و ترورها به دنبال سرنگونی نظام بودند، بعد از آن جنگ هشت ساله را بر ملت ما تحمیل کردند.

وی گفت: پس از پایان جنگ تحمیلی نیز حربه‌های مختلف جنگ نرم و نیمه سخت اعم از تهاجم فرهنگی، ناتوی فرهنگی، تحریم اقتصادی، تهدید نظامی، نفوذ و براندازی کودتای رنگی به کار گرفته شده، اما یکی پس از دیگری ناکام ماندند.

امام جمعه چرام اضافه کرد: آخرین حربه دشمن در این روزها را می‌توان جنگ هوشمندانه ترکیبی نامید، جنگ هوشمندانه بر مبنای به کارگیری توامان ابزارهای جنگ نرم و نیمه سخت است و تلاش دارد با تنوع فشارها مسئولان کشور را دچار اشتباه محاسباتی کرده و به انفعال، تغییر رفتار یا فروپاشی سوق دهد.

افشار افزود: در این جنگ ابزار فشار اقتصادی، فشار روانی و فشار عملی و آشوب افکنی سه ضلع مثلثی است که به طور همزمان کلید خورده است که هر یک با اهداف مشخصی دنبال می‌شود.

وی با بیان اینکه هدف از فشار اقتصادی به ستوه آوردن ملت از طریق ابزارهای اقتصادی است، عنوان کرد: این بعد از جنگ که در کلام رهبر معظم انقلاب اسلامی با عنوان جنگ تمام عیار اقتصادی یاد شده است مدت‌هاست کلید خورده و با ابزارهایی چون تحریم‌های بی‌سابقه، سیاه چاله تحریم‌ها، تحریم شخصیت‌های ایرانی شخصیت‌های غیر ایرانی که به ایران سفر داشتند.

خطیب جمعه چرام با بیان اینکه در بعد دوم فشار روانی دلسرد کردن ملت هدف‌گذاری شده است، ابراز کرد: به واقع با سناریوهای رسانه‌ای و جنگ روانی تلاش دارند به نحوی القا کنند که دستاوردهای جمهوری اسلامی نه تنها نقاط قوت نیستند بلکه به عاملی برای چالش و ضربه پذیری کشور تبدیل شده‌اند که ضروری است مسؤولان نظام برای حفظ حیات و امنیت کشور از آن دست بکشد.

حجت‌الاسلام افشار ادامه داد: به واقع دشمن با فریب افکار عمومی، ابراز قدرت کشور را به مثابه نقطه آسیب ما تصویرسازی می‌کنند، از نقاط قوت نظام حمله به مبانی لیبرالیسم و سکولاریسم و صهیونیست در دنیا است.

وی گفت: از نقاط قوت مرز دفاع از خویش را در کنار مرزهای اسرائیل با شیر بچه‌های شیعه لبنانی در لبنان و سوریه و بلندی‌های جولان گذاشتیم به همین دلیل است که مدت‌هاست تلاش می‌شود دستیابی به فناوری هسته‌ای، توان موشکی، موفقیت‌های منطقه‌ای و نظایر آن که به عوامل موثر در پیشرفت و توانمندسازی کشور بدل شده را با اقدامات غیر مفید و پر دردسر معرفی کنند که آرامش و امنیت کشور در گرو دست کشیدن از آنها خواهد بود.

حجت‌الاسلام افشار گفت: تکمیل کننده جورچین دشمن فشار عملی و نوسازی داخلی از طریق ایجاد آشوب و بلوا در کشور است که گام اول آن در دی ماه سال گذشته برداشته شد در این مسیر نقشه دشمن بهره‌برداری از مطالبات مردمی است که خود را در قالب اعتراضاتی نشان دهد در چنین مواردی عوامل نفوذی وارد شده و اجتماعات آرام مردم را به حرکت ضد امنیتی و آشوبگران تبدیل می‌کند.

وی، تصریح کرد: همه بدانیم به تعبیر رهبر عزیز سازش و چالش هر دو هزینه دارد اما هزینه سازش قطعاً بیشتر است سازشکارانی مثل عرفات‌ها بی آبرو شدند اما کسانی که محکم در مقابل کفر و شرک ایستاده عزت پیدا کردند، نمونه اعلا و عظیم آن وجود مبارک سید الشهداست، ما بر اساس دستور قرآن به پیامبر ایستاده ایم و آینده این ملت به مراتب از حال آن روشن تر است.

خطیب جمعه چرام خاطرنشان کرد: مردم ما شرایط سخت تر از این را دیده اند مثل جنگ تحمیلی اما ملت بزرگ کار بزرگ می‌کنند و تسلیم زورگویان و جلادان بین المللی نخواهند شد،اکنون در مرحله تشدید جنگ اقتصادی و روانی آمریکا علیه ایران هستیم.

وی گفت: جنگی که با استفاده آمریکا از نقاط ضعف اقتصادی ایران صورت می‌گیرد، خاصیت جنگ تصمیمات سریع و اقدامات اساسی است برای مواجهه با جنگ نیز باید سریع و قاطع تصمیم گرفت اقدام کرد و مسئولین تصمیمات سریع برای حل مشکلات بگیرند.

وی با بیان اینکه سخنان انتخاباتی گفتن دردی برای مردم دوا نمی‌کند گفت: سیاست‌های اقتصادی دولت اشتباه بوده که دلار و ارز بی سابقه گران شده است، باید با ترمیم تیم اقتصادی، وضعیت معیشت مردم را رونق بدهند و رئیس جمهور محترم در زمینه چالش‌های اقتصادی به طور انقلابی و جهادی وارد میدان کار شود و قطعا با روحیه انقلابی مشکلات قابل حل است.

حجت‌الاسلام افشار،متذکر شد: چشم دولت به حل مشکلات توسط بیگانگان و آمریکا و قضیه برجام صحیح نبود و دولت محترم باید توجه ویژه به شعار سال برای خدمت به مردم نماید.تا از این رهگذر با سلامت عبور کنیم.

حجت‌الاسلام افشار در ادامه صحبت‌های خود به تعرفه برق در شهرستان چرام اشاره کرد و گفت: با پیگیری‌های متعددی که توسط دفتر امام جمعه صورت گرفت و انتقال یکی از مشکلات اساسی خانواده‌های شهرستان چرام در فصل تابستان به نماینده کوشا و زحمتکش کهگیلویه بزرگ امروز وی تماس گرفتند که اول سلام این بزرگوار را خدمتتان می‌رسانم.

وی عنوان کرد: گفتند به مردم بگویید جلسات در این زمینه به طور مفصل در تهران گرفته شده و تا هفته‌های آینده تعرفه برق در فصل تابستان در چرام متناسب با شهرستان‌های گرمسیری خواهد شد، امیدوارم که این موضوع مهم و مشکل اساسی همانطور که فرمودند با تدبیر و پیگیری ایشان حل شود و به زودی خبر قطعی آن را اعلام کنند.

///////////////////////

امام جمعه موقت یاسوج:
چگونه یک جوان ۳۸ هزار سکه را به کیسه می‌کشد/ دولت از همه فکرها برای رفع مشکلات اقتصادی استفاده کند
امام جمعه موقت یاسوج به مشکلات کشور هم گریزی زد و گفت: این مشکلات و رفع آن‌ها راهکارهایی دارد از جمله این که با مفسدان اقتصادی برخورد قوی شود و چگونه است که در کشور یک جوان ۳۸ هزار سکه را به کیسه می‌کشد.

نماز جمعه این هفته شهر یاسوج به امامت حجت‌الاسلام سید امان‌الله حسینی‌صدر و در مصلای امام خمینی این شهر با حضور پرشمار نمازگزاران برگزار شد.

حسینی‌صدر در خطبه اول با بیان این که حرف حق را باید زد اظهار کرد: اگر حتی به ضرر فرد باشد باید حرف حق را بزند تا حقی از افراد و جامعه ضایع نشود.

وی با بیان این که رهبران الهی در تاریخ بیشترین موضع‌گیری را برای حرف حق داشته‌اند تصریح کرد: هم پیامبران و هم ائمه معصومین و هم بزرگان دین و علما از بازگو کردن حرف حق ابایی نداشته‌اند.

امام جمعه موقت یاسوج به مناسبت‌های مختلف اشاره کرد و گفت: بزرگداشت مرزبان حریم تشیع علامه امینی از عالمان اهل تحقیق در دنیای تشیع را داریم که با کتاب الغدیر به اسلام خدمت کردند و برای گردآوری این کتاب روزانه ۱۸ ساعت کار می‌کرد و امروز منبعی برای حوزه‌های علمیه است.

وی به شهادت آیت‌الله صدوقی چهارمین شهید محراب اشاره کرد و گفت: ایشان از عناصر موثر در پیشبرد اهداف انقلاب بود که در ماه رمضان و با زبان روزه ترور شدند.

این خطیب جمعه موقت به حقوق بشر آمریکایی اشاره کرد و گفت: کسانی که حقوق بشر را خوب می‌فهمند از جمله امام راحل که می‌فرمایند اصولا این‌ها به بشر و حقوق آن‌ها اعتقادی ندارند و امروز سالروز بمباران شیمیایی سردشت است.

وی به نامه ۱۰۰ نفری به رهبری اشاره کرد که خواستار مذاکره بی قید و شرط هستند، تصریح کرد: هر کسی در دنیا به چهره خبیث آمریکا پی برده است و در سده گذشته شنیع‌ترین اقدامات را داشته‌اند.

امام جمعه موقت شهر یاسوج از بمباران اتمی ژاپن به عنوان یکی از جنایت‌های بزرگ تاریخ یاد کرد و گفت: همکاری و همراهی آمریکا برای بمباران حلبچه و سردشت هیچ‌گاه از یادمان نمی‌رود و همچنین فاجعه هفتم تیر که در این حوادث دست داشتند.

وی به حمله ناو آمریکایی به هواپیمای مسافربری ایران اشاره کرد و گفت: آمریکایی‌ها از کدام حقوق بشر دفاع می‌کنند که به فرمانده ناو آمریکایی برای سرنگونی هواپیمای مسافربری مدال می‌دهند.

امام جمعه موقت شهر یاسوج در ادامه به جنایت‌های آمریکا و دوستانش اشاره کرد و گفت: جنایت‌هایی که در فلسطین و یمن و افغانستان و سایر بلاد می‌شود با همکاری رژیم‌های وابسته و آمریکا بوده که امروزه دم از حقوق بشر می‌زند.

وی به آوارگان سوری و فلسطینی اشاره کرد و گفت: چندین میلیون نفر را بی‌خانمان کرده‌اند و در همین یمن و بندر الحدیده چه جنایت‌هایی صورت می‌گیرد؟ مگر این مردم مسلمان نیستند؟.

امام جمعه موقت یاسوج تصریح کرد: آمریکایی‌ها به دنبال تجزیه کشورهای اسلامی هستند و برای همین کار به دنبال تجزیه یمن هستند تا به منافع خود برسند.

وی با بیان اینکه ایرانی‌ها بیش از همه جنایات آمریکا را با خون و پوست خود لمس کرده‌اند، افزود: ایران ۱۷ هزار شهید ترور دارد که بیش از همه هزینه داده‌ایم.

حسینی‌صدر به جنایات‌های سیاسی آن‌ها هم اشاره کرد و گفت: آن‌ها سعی دارند در انتخابات کشورهای اسلامی هم دخالت کنند اما مردم بر عکس آن‌ها تصمیم می‌گیرند که نمونه آن را در انتخابات لبنان دیدیم.

وی به مشکلات کشور هم گریزی زد و گفت: این مشکلات و رفع آن‌ها راهکارهایی دارد از جمله این که با مفسدان اقتصادی برخورد قوی شود و چگونه است که در کشور یک جوان ۳۸ هزار سکه را به کیسه می‌کشد.

حسینی‌صدر از اتحاد به عنوان مهم‌ترین راهکار برای مقابله با مشکلات اقتصادی یاد کرد و گفت: چه ایرادی دارد که از همه کارشناسان و افراد خلاق برای رفع مشکلات کشور استفاده کرد.

با دیگران به اشتراک بگذارید
  1. حجت گفت:

    ?

    شهریاری نماینده مجلس :

    منتظر روزی نباشیم که مردم ما نمایندگان را از مجلس بیرون کنند

    ?تمام فسادها رانت‌ها و دزدی‌ها زیر سر دولتمردان بی‌عرضه و ما نمایندگان مجلس است

else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president