آوای جنوب

دادستان گچساران خبر داد

افزایش ۸۴ درصدی کشفیات مشروبات الکی/ ورود بیش از چهار هزار فقره پرونده به دادسرا گچساران در سه ماهه سالجاری

دادستان گچساران گفت: در سه ماهه نخست سالجاری تعداد چهار هزار و ۱۷ پرونده به دادسرا گچساران ارجاع داده شد.

آوای جنوب

دادستان گچساران گفت: در سه ماهه نخست سالجاری تعداد چهار هزار و ۱۷ پرونده به دادسرا گچساران ارجاع داده شد.

به گزارش آوای جنوب از گچساران، پیش از ظهر امروز به مناسبت هفته قوه قضائیه نشستی با اصحاب رسانه با حضور  دادستان گچساران و رئیس دادگستری گچساران در سالن جلسات دادگستری برگزار شد.

 در این نشست امیرحمزه بازیار با تبریک هفته قوه قضائیه  و تسلیت شهادت آیت الله بهشتی و ۷۲ تن از یاران باوفایش گفت: آیت الله شهید بهشتی و ۷۲ تن از یاران ایشان در راستای احقاق حقوق جان خود را از دست دادند.

 دادستان عمومی و انقلاب گچساران  در ادامه با اشاره به عملکرد حوزه دادسرا در سه ماه سال گذشته نسبت به امسال اظهار کرد:  در زمینه ضرب و جرح عمد در سه ماهه سالجاری تعداد ۱۲۱ فقره  وارد این حوزه شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۱۷۵ فقره بوده که در این زمینه در  شاهد کاهش۳۱ درصدی بودیم.

 این مسوول با بیان اینکه  در زمینه  حمل، فروش  و و نگهداری موادهای مخدر صنعتی و روانگردان در سه ماهه سال گذشته ۷۹ فقره پرونده  به حوزه دادسرا وارد شده است، گفت: در سه ماهه سالجاری تعداد ۷۳ فقره پرونده بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸ درصد کاهش داشته است.

 بازیار افزود: در زمینه کشفیات مشروبات الکی  در سه ماهه سال گذشته تعداد ۶ فقره پرونده و در  سه ماهه سالجاری ۱۱ فقره پرونده بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸۴ درصد افزایش کشفیات مشروبات الکی  وجود داشته است.

 دادستان عمومی و انقلاب گچساران در ادامه  به سرقت‌های خرد اشاره و عنوان کرد:  در سه ماهه سال گذشته ۱۵۹ فقره پرونده و در سه ماهه امسال نیز ۱۳۹ فقره پرونده در این زمینه وارد حوزه دادسرا شده که این آمار نسبت به سال گذشته ۱۳ درصد کاهش یافته است.

  وی به جرم  آدم ربایی اشاره و بیان کرد: در سه ماهه سال گذشته تعداد ۱۵ فقره پرونده و امسال نیز ۸ فقره پرونده در این زمینه وجود داشته که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۷ درصد کاهش داشته است.

 بازیار ابراز کرد: موجودی پرونده‌های ورودی به دادسرا به عنوان کیفر خواست است.

  دادستان عمومی و انقلاب گچساران خاطرنشان کرد: حدودا با انضمام قریب بر یک هزار و ۵۰۰ فقره پرونده  در حوزه دادسرا از سال گذشته تا کنون وجود دارد.

 وی با بیان اینکه از سالهای گذشته  تا اویل  سال۹۷ قریب بر ۱۸ هزار  و ۱۰۰ پرونده ورودی به انضمام یک هزار و ۵۰۰ پرونده از قبل بوده است، گفت: هم اکنون تعداد ۱۹ هزار و ۶۰۰فقره پرونده  در دادسرا وجود دارد.

بازیار ابراز کرد: در حال حاضر تعداد ۱۸ هزار پرونده که از سالهای گذشته قبل ۹۶ در دادسرا مانده بود، مختومه اعلام شده است.

 دادستان عمومی و انقلاب گچساران با بیان اینکه در سه ماهه نخست امسال تعداد چهار هزار و ۱۷ پرونده به دادسرا گچساران ارجاع  داده شده، اظهار کرد: از ابتدای سالجاری تا کنون تعداد چهار هزار و ۳۰۳ پرونده مختومه اعلام شد.

 وی به حوزه عملکرد اجرای احکام کیفری اشاره و اذعان کرد:  در سه ماهه نخست امسال تعداد ۶۰۴ پرونده  برای اجرام احکام کیفر خواست به دادسرا ارجاع داده شده در حالی که در مدت مشابه سال گذشته تعداد ۴۰۶ پرونده بوده است.

 بازیار با بیان اینکه سرعت عمل در اجرای احکام کیفر خواست در سالجاری بالا رفته است،گفت:  در سالجاری تعداد ۶۶۴ فقره پرونده مختومه  اعلام شده در حالی که در سه ماهه سال گذشته تعداد ۵۹۷ پرونده مختومه اعلام شد.

 دادستان عمومی و انقلاب گچساران در ادامه با اشاره به خانواده‌های تحت حمایتی انجمن ان،جی یو در سال گذشته گفت: تعداد ۸۴ خانواده تحت پوشش انجمن حمایت از زندانیان بوده که در سالجاری  این تعداد به  ۱۱۱ خانواده افزایش رسیده است.

وی  در ادامه  کمک هزینه به خانوار زندانیان اشاره و خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۱۳ میلیون تومان کمک نقدی  به خانواده ‌های زندانیان صورت گرفته است در حالی که  در سه ماهه نخست امسال این کمک‌ها  ۲۵ میلیون تومان رسیده است.

بازیار  با بیان اینکه  در سال گذشت مبلغ ۱۶۱ میلیون تومان از نهادهای عمومی، خیرین برای کمک به زندانیان و خانواده‌های آنها جمع آوری شده است، گفت: از مجموع این ماین مبلغ ۴۱ میلیون تومان وجه نقد از سوی سازمان بودجه زندانیان بوده است.

این مسوول با بیان اینکه در سال جاری قریب بر ۱۱۶ میلیون تومان وجه نقد جمع آوری شده است، افزود: در حال حاضر مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان وجه نقد سرمایه در گردش وجود دارد.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president