آوای جنوب

تدبیر جالب نماینده گچساران در آبرسانی به یک روستا با تهدید ۳ مدیر/ توزیع عادلانه آب با تانکرسواری بانوی دهیار+تصاویر

در روزهای گذشته شاهد بودیم که آب روستای باباکلان گچساران قطع شده بود به گونه‌ای که پس از چند روز دهیار باباکلان پیامی را برای نماینده مردم گچساران و باشت ارسال کرده و تاجگردون را از وضعیت موجود و بی آبی این روستاها با خبر می‌کند.
آوای جنوب
در روزهای گذشته شاهد بودیم که آب روستای باباکلان گچساران قطع شده بود به گونه‌ای که پس از چند روز دهیار باباکلان پیامی را برای نماینده مردم گچساران و باشت ارسال کرده و تاجگردون را از وضعیت موجود و بی آبی این روستاها با خبر می‌کند.

به گزارش آوای جنوب از گچساران، با فرا رسیدن فصل گرما، کاهش بارندگی‌های چند سال اخیر و خشکسالی در کشور و به تبع در استان کهگیلویه و بویراحمد؛ بسیاری از روستاها و شهرهای این استان دچار تنش آبی شده‌اند.

 البته این موضوع کم آبی یا بی‌آبی تنها مختص استان کهگیلویه وبویراحمد نیست بلکه جای جای این کشور از جمله استان همجوار ما خوزستان  با مشکل کم آبی یا گاها نبود آب شرب مواجه هستند.

استان کهگیلویه وبویراحمد و همچنین شهرستان گچساران  به دلیل داشتن چند رودخانه و وجود  دو سد در این شهرستان باید با مشکلات کمتری جهت تامین آب آن هم در بخش روستایی  مواجه  باشد که متاسفانه شاهدیم با فرا رسیدن فصل گرما تعدادی از روستاهای این شهرستان از جمله روستاهای شیخ خواجه، هسته کوه، پیرسبز، آبریگون، دژسلیمان، انبارگاه، میرعزیز، چرزو، باباکلان، مجموعه روستاهای نارک از جمله روستاهای  هستند که مشکل بحران کم آبی دارند.

 این روستاها به دلیل کمبود آب،  اُفت فشار آب، خشکسالی و  کاهش بارندگی و یا فرسودگی لوله‌های انتقال آب  با مشکل کمبود آب مواجه هستند.

بخش عمده‌ای از آب آشامیدنی مناطق روستایی این شهرستان از سفره‌های زیرزمینی و از طریق چاه‌های عمیق و نیمه عمیق تأمین می‌شود که با رسیدن فصل تابستان این چشمه‌ها و چاه‌ها کم آب و یا خشک شده و نیاز به آبرسانی دارند.

  یکی از مهم‌ترین مشکلات شهرستان مشکل کمبود آب این روستاهاست که در تمامی فصل‌های سال این کمبود آب معضلی بوده و در تابستان نمود بیشتری پیدا کرده است به طوری که در چندین روز گذشته آب در برخی از این روستاها از جمله روستای باباکلان قطع بوده است.

به گزارش خبرگزاری فارس در روزهای گذشته شاهد بودیم که آب روستای باباکلان گچساران قطع شده بود به گونه‌ای که پس از چند روز دهیار باباکلان پیامی را برای نماینده مردم گچساران و باشت ارسال کرده و تاجگردون را از وضعیت موجود و بی آبی این روستاها با خبر می‌کند.

در ادامه تاجگردون در اولین واکنش خود در صفحه شخصی‌اش نوشت: باباکلان روستای گرم جنوب مدتی است مردم این روستا مشکل آب شرب دارند و برای حل مشکل امروز و فردا می‌شود، می‌دانم الان خیلی‌ها می گویند چه ربطی به نماینده دارد ولی از فرماندار درخواست کرده‌ام اجازه و دستور دهد آب شرب منزل سه مسوول را قطع کنند تا آب باباکلان وصل شود، تا کمی مزه بی آبی توسط این سه مسوول چشیده شود، اگر چه این راه منطقی نیست ولی چه باید کرد و امیدوارم که نتیجه دهد.

بر این اساس پس از واکنش نماینده گچساران اقداماتی از سوی مسوولان جهت آبرسانی و رفع مشکل آب اقداماتی را انجام دادند.

مهرناز بهزادی  در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد: فشار ضعیف آب و قطع آب به طور کلی در روستای باباکلان به دلیل  شکستگی خط انتقال آب بوده است.

 دهیار باباکلان ادامه داد: خطوط انتقال آب شرب در این روستاها از فرسودگی بالایی برخوردار هستند.

 وی  افزود: شکستگی لوله انتقال آب شرب روستای باباکلان آزمونی دیگر برای سنجش و توجه ادارات و سازمان‌ها به مناطق محروم است.

 بهزادی با تقدیر و تشکر از نماینده گچساران که به محض اطلاع از نبود آب در روستای جنوبی گچساران آن هم در فصل گرما واکنش نشان داده؛ گفت: تقدیر و تشکر دارم از نماینده این شهرستان که در کوچکترین مسائل این خطه محروم دخیل بوده و به محض اطلاع یافتن  تمام کم کاری‌ها را جبران کرده و  تمام نیروها را جهت حل این مشکل بسیج کردند.

 دهیار باباکلان ابراز کرد: قریب به ۱۴ روز بود که این روستا به دلیل شکستگی خط انتقال آب شرب روزهای سختی را می‌گذراندند که البته با کمک و یاری نیروهای زحمت کش شرکت بهره برداری نفت  و گاز و بالاخص روابط عمومی شرکت نفت که با دستور مدیرعامل آن شرکت  در منطقه حضور یافتند و همچنین اداره ترابری شرکت نفت که به محض اطلاع یافتن تمام امکانات درخواستی از طرف دهیار این منطقه جهت تامین و رفع شکستگی خط انتقال آب شرب همکاری کردند.

 وی با اشاره به قطع آب باباکلان در چند روز گذشته عنوان کرد: آب شرب اهالی این روستا توسط تانکرهای  شرکت بهره برداری نفت  و گاز، موسسه حرا( خاتم الانبیا) و امور عشایر به صورت مداوم  که موجب شده تحمل این روزهای بی‌آب و طاقت فرسا آن هم در شرایط خشکسالی برای اهالی این روستا آسان کند صورت گرفت.

 بهزدای در ادامه خاطرنشان کرد: در این زمینه فرماندار شهرستان قول مساعد جهت رفع این مشکل در روزهای آینده را داد.

 فرج الله استلاحی هم در ادامه در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: با توجه به فرسودگی لوله  متاسفانه  جوشکاری‌ها  بر لوله‌های فرسوده جواب نداد و بر این اساس ۳۰۰ متر لوله ۵ اینچ روز گذشته از استان در جهت تعویض خط انتقال آب شرب روستای باباکلان بارگذاری شده است و به این منطقه انتقال داده شد.

بخشدار مرکزی گچساران ادامه داد:  عملیات جوشکاری این ۳۰۰ متر به صورت روکار از فردا در منطقه آغاز خواهد شد و امیدواریم  ظرف مدت ۴۸ ساعت آینده کار به اتمام برسد.

وی  با تقدیر از  شرکت نفت گچساران که روزانه دو تانکر آب و امور عشایر  و آب و فاضلاب که هر کدام  یک تانکر  آب را به منطقه  می‌رساند، خاطرنشان کرد: امیدواریم  بتوانیم هر چه سریعتر این مشکل را برطرف کنیم.

 به گزارش خبرنگار ما از گچساران، این در حالی است دهیار باباکلان که یک بانوست  خود سوار بر تانکر جهت توزیع عادلانه آب به ۳۰۰ خانوار این روستا اقدام می‌کند.

گزارش: سمیرا نصاری

با دیگران به اشتراک بگذارید
  1. دروغ گفت:

    ?

    می‌خواستم زندگی کنم ، راهم را بستند.
    ستایش کردم ، گفتند خرافات است.
    عاشق شدم ، گفتند دروغ است.
    گریستم ، گفتند بهانه است.
    خندیدم ، گفتند دیوانه است.
    دنیا را نگه دارید ، می‌خواهم پیاده شوم !…

else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president