آوای جنوب

احمدی استاندار خطاب به دهبانی: با فرمانداران و کسانی که در این خصوص قصور کرده باشند برخورد می‌شود

نشست شورای فرهنگ عمومی از نشست‌های مهم است که با هدف شناخت و اطلاع از وضع فرهنگ عمومی مصوب شده اما این نشست چند سالی است که در برخی شهرستان‌های استان برگزار نشده است

آوای جنوب

نشست شورای فرهنگ عمومی از نشست‌های مهم است که با هدف شناخت و اطلاع از وضع فرهنگ عمومی مصوب شده اما این نشست چند سالی است که در برخی شهرستان‌های استان برگزار نشده است

آیین‌نامه شورای فرهنگ عمومی مصوب پانصد و هشتاد و یکمین جلسه مورخ ۲۹ فروردین سال ۱۳۸۵ شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید که شناخت و اطلاع از وضع فرهنگ عمومی، اصلاح و ارتقای فرهنگ عمومی و نظارت و پیگیری مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی و تصمیمات شورای فرهنگ عمومی کشور از اهداف این شورا بود.

اما اعضای این شورا مهم را امام جمعه مرکز استان به عنوان رئیس شورا، استاندار به عنوان نائب رئیس و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان دبیر شورا تشکیل می‌دهند و افزون بر ۲۱ دستگاه‌ها مختلف عضو شورای فرهنگ عمومی هستند که این ساختار، بیانگر مهم بودن شورای فرهنگ عمومی است.

البته علاوه بر مشخص شدن ساز و کار شورای فرهنگ عمومی در استان‌ها، ساز و کار در شهرستان‌ها مشخص شده که امام جمعه شهرستان به عنوان رئیس شورا و فرماندار نائب رئیس شورا هستند اما گویا در برخی از شهرستان‌های کهگیلویه و بویراحمد شورای فرهنگ عمومی برگزار نمی‌شود.

رضا دهبانی‌پور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه نشست شورای فرهنگ عمومی چند سالی است که در برخی از شهرستان‌ها برگزار نمی‌شود، گفت: اختلاف سلیقه میان ائمه جمعه، فرمانداران و مسؤولان شهرستان علت اصلی عدم برگزاری نشست‌های این شورا است.

وی اضافه کرد: دو مورد تعارض و اختلاف میان ائمه جمعه و دیگر مسؤولان در شهرستان‌ها بود که یک مورد از آنها حل شد و در تلاش هستیم با رفع همه معضلات و مشکلات، شاهد برگزاری نشست‌های شورای فرهنگ عمومی باشیم.

اما استاندار کهگیلویه و بویراحمد در واکنش به عدم برگزاری نشست شورای فرهنگ عمومی در شهرستان‌ها خطاب به مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: شما باید بروید و با رفع مشکلات نشست‌های این شورا را برگزار کنید.

علی‌محمد احمدی گفت: بخش اعظمی از جمعیت استان در شهرستان‌ها است و باید نشست‌های شورای فرهنگ عمومی در این شهرستان‌ها برگزار شود، نشست در شهرستان‌ها برگزار نمی‌شود بعد گلایه می‌کنیم چرا حوزه فرهنگی خروجی ندارد و مباحث فرهنگی جواب نمی‌دهد.

وی خطاب به مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در نشست بعدی شورا، گزارشی از روند برگزاری شورای فرهنگ عمومی در شهرستان‌ها و اینکه در چه شهرستانی برگزار نشده ارائه شود.

مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: با فرماندارانی که در عدم برگزاری نشست‌ها شورای فرهنگ عمومی قصوری مرتکب شده باشند برخورد خواهد شد.

احمدی تصریح کرد: مباحث فرهنگی که بسیار مهم هستند مورد بی‌توجهی قرار می‌گیرند و نشست‌های آنها برگزار نمی‌شود اما گلایه می‌کنیم که بودجه فرهنگی داده نمی‌شود و مورد بی‌توجهی قرار می‌گیرد.

===========================================

علی مراد کاظم‌ پور:
آقای احمدی؛ دل به دریا بزن و از این‌ها عبور کن
احمدی راه سختی در پیش دارد و بی‌تردید او یا باید بماند و همچنان با مدیران سفارش شده ادامه دهد یا دل به دریا بزند و برای خدمت به مردم از همه عبور کند تا شایسته سالاری را در این استان جا بیاندازد.

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، علی‌مراد کاظم‌پور کارشناس رسانه و روابط عمومی طی یادداشتی این گونه آورده است: با نگاهی به فضای استان کهگیلویه وبویراحمد به خوبی می‌توان دریافت در اطراف ما چه می‌گذرد و بر همین اساس است که علی محمد احمدی استاندار کنونی کهگیلویه وبویراحمد در این مدت کوتاه واقعیت‌ها را می‌بیند و می‌گوید.

 او که شباهت‌های بسیاری با قوام نوذری استاندار اسبق دارد انگار همه چیز را به جان و دل خریده و گفتمان او خود نشان دهنده آن است که بدون توجه به حاشیه‌های این روزهای استان سعی دارد کار را به هر نحوی شده جلو ببرد بی‌آنکه وارد فاز و فضای سیاسی شود.

 تجربه نمایندگی را در کارنامه دارد و شاید خوب می‌داند چگونه از این فضاها عبور کند احمدی نشان داده با کسی تعارف ندارد چرا که همین تعارفات و ملاحظات موجب شده امروز شاهد محرومیت در مناطقی از جمله زیلایی و سیلوکلوار و حتی در داخل خود شهر یاسوج باشیم.

 استانی که برخی در آن ادعا دارند که در عالم سیاست حرف اول را می‌زند در عمل شاهدیم در مدیریت‌های خاله خرزویی و جریانی و سفارش از بالا برای دادن مسوولیت حرف اول را می‌زنیم.

 روایت تلخ احمدی از مدیری که از محرومان خبر ندارد یا مدیری که پیگیر وام‌های از ما بهتران است و سفارش فلان فرد پولدار را به بانک می‌کند تا وام دریافت کند به خوبی نشان می‌دهد در این استان چه خبر است.

 احمدی راه سختی در پیش دارد و بی‌تردید او یا باید بماند و همچنان با مدیران سفارش شده ادامه دهد یا دل به دریا بزند و برای خدمت به مردم از همه عبور کند تا شایسته سالاری را در این استان جا بیاندازد.

راقم به عنوان خبرنگار و تحلیل‌گری که جلسات را در این استان دنبال می‌کنم به خوبی از حال و روز این روزهای احمدی با خبرم هر که مطالبه سهم خود را دارد و از آن سو نیز احمدی تحمل کار چنین مدیرانی را ندارد.

 احمدی به خوبی باید بداند مدیران بی‌انگیزه که پشت آنها به جریانات سیاسی گرم است نمی‌توانند به او و استان محروم ما کمک کنند. احمدی باید بداند بی‌انگیزگی در ادارات استان بیداد می‌کند و همین بی‌انگیزگی موجب عقب رفت شده است.

 احمدی باید بداند سالهاست نفرات دوم در ادارات و سازمان‌های این استان درجا زده‌اند چرا که نفرات اول را از بیرون معرفی کرده‌اند و به همین دلیل دلسردی در بین کارکنان به خوبی نمایان است.

 و اما احمدی برای خدمت به استان کار سختی پیش روی خود دارد و به او توصیه می‌کنیم به مردم و برای مردم دل به دریا بزند و در استان بدون ملاحظات جریانی و مطالبه‌های شخصی و حزبی خانه تکانی خود را انجام دهد و به نظر می رسد در چنین وضعیتی که استان عقب است پوشیدن کت و شلوار برخی جایز نباشد.

انتهای پیام/

با دیگران به اشتراک بگذارید
  1. شقایق گفت:

    ما شقایقهای باران خورده ایم
    سیلی ناحق فراوان خورده ایم
    ساقه احساسمان خشکیده است
    زخم ها از تیغ و طوفان خورده ایم
    تا چه بوده تا کنون تقصیرمان
    تا چه باشد بعد ازین تقدیرمان

else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president